AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #1 Skrevet 27. juli 2018 Jeg har disse blomsterpottene fra IKEA. De er laget av stål med polyesterbasert pulverlakk. Ønsker å gjøre litt om på disse slik at pottene kan bli selvvannende, men for det trenger jeg å bore to hull i undersiden av hver potte slik at jeg kan dra en litt tykk tråd gjennom. Har grønne fingre, men er helt grønn når det gjelder hvordan jeg kan få det til... Er dette noe som er enkelt å gjøre? Hva trenger jeg av utstyr? Anonymkode: 38b95...2ac
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #2 Skrevet 27. juli 2018 Herregud, jeg er trøtt ass. Leste "Drite hull" 🤣 Anonymkode: 17239...f1e 2
HalldirV2 Skrevet 27. juli 2018 #3 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har disse blomsterpottene fra IKEA. De er laget av stål med polyesterbasert pulverlakk. Ønsker å gjøre litt om på disse slik at pottene kan bli selvvannende, men for det trenger jeg å bore to hull i undersiden av hver potte slik at jeg kan dra en litt tykk tråd gjennom. Har grønne fingre, men er helt grønn når det gjelder hvordan jeg kan få det til... Er dette noe som er enkelt å gjøre? Hva trenger jeg av utstyr? Anonymkode: 38b95...2ac Haha, kjære deg, dette er ikke veldig vanskelig Har du en drill liggende?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #4 Skrevet 27. juli 2018 Går det ikke an å lage hull med hammer og spiker? Anonymkode: 6e82e...e12 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #5 Skrevet 27. juli 2018 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Haha, kjære deg, dette er ikke veldig vanskelig Har du en drill liggende? Eller en hammer og en tykk spiker. Skal ikke mye til 😀 Anonymkode: 12821...1da 3
asterix Skrevet 27. juli 2018 #6 Skrevet 27. juli 2018 En drill med metallbor, så er det bare å borre hull. 2
Rumle Skrevet 27. juli 2018 #7 Skrevet 27. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Går det ikke an å lage hull med hammer og spiker? Anonymkode: 6e82e...e12 Enig i dette. Disse spikrer du lett hull i Hvorfor de lager disse uten hull derimot
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #8 Skrevet 27. juli 2018 7 minutter siden, HalldirV2 said: Haha, kjære deg, dette er ikke veldig vanskelig Har du en drill liggende? Har en drill fra IKEA til 98,-, men har ikke metalbor... kanskje jeg bare prøver å kjøpe litt tykke spikere istedenfor.. for hammer har jeg. Anonymkode: 38b95...2ac
HalldirV2 Skrevet 27. juli 2018 #9 Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har en drill fra IKEA til 98,-, men har ikke metalbor... kanskje jeg bare prøver å kjøpe litt tykke spikere istedenfor.. for hammer har jeg. Anonymkode: 38b95...2ac Bruk spiker som andre har foreslått, vil til og med tro at en syl vil gjøre jobben 1
Belima Skrevet 27. juli 2018 #10 Skrevet 27. juli 2018 Jeg bruker å slå hull med en tynn skrutrekker jeg når jeg ikke har noe annet.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2018 #11 Skrevet 27. juli 2018 5 minutter siden, HalldirV2 said: Bruk spiker som andre har foreslått, vil til og med tro at en syl vil gjøre jobben Om jeg forsøker meg på metallbor - er størrelsene standardiserte? Så det ikke har noe å si hvilket merke man kjøper? 😂 Anonymkode: 38b95...2ac
HalldirV2 Skrevet 27. juli 2018 #12 Skrevet 27. juli 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om jeg forsøker meg på metallbor - er størrelsene standardiserte? Så det ikke har noe å si hvilket merke man kjøper? 😂 Anonymkode: 38b95...2ac Jada, alle bor passer til alle driller, har i hvert fall aldri opplevd noe annet Men vet ikke om du kan bore med den IKEA drillen din, kan tenke meg at den bare er en trekker. Har ikke sett den, så litt usikker. Endret 27. juli 2018 av HalldirV2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2018 #13 Skrevet 28. juli 2018 Det går fint med hammer og spiker, men et sett med bor i ymse størrelser er ganske kjekt å ha. https://www.biltema.no/verktoy/bor/metallbor/borsett-hss-15-stk-2000024058 Anonymkode: 62df5...5c4
Tummy Skrevet 28. juli 2018 #14 Skrevet 28. juli 2018 Når en borer i metall kan det fungere best om en lager et lite hull 3mm før en lager det større. Her vil det nok funke å hamre inn en spiker eller hamre et merke for en skrue, så klarer du å lage hull mes en skrue og boremaskin med skrue bitt, om det skal se riktig pent ut. Så er det best med en trekloss bak, kansje det er lurt å legge litt tape på der en skal bore. Så ta tapen av etterpå. Om du går på Jula Classolson biltema så kjøp et sett med Skruebit, og et sett med borer. Noen sett har en liten rar konet bor med. Den er ypperlig å bruke etterpå så en får bort små metall kantet etter en har boret. Metall kantene flisene heter grader. En kan også pusse litt med et sandpapir ( negle fil om du har det) , obs de er skarpe så ikke prøv å pirke dem bort. En kan også prøve å bore fra insiden dersom en får plass til borenaskinen. Da kommer disse skarpe kantene innover.
LiseTV Skrevet 28. juli 2018 #15 Skrevet 28. juli 2018 Husk en ting når du borer i rustfritt. Press og press på boren,om ikke får du en hard overflate du ikke kan bore gjennom mer, kalles herding. Spiker vet jeg ikke noe om,ikke prøvd. Min erfaring fra den gang jeg var "mann" og før jeg fikk meg ett nytt yrke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå