Gå til innhold
AnonymBruker

Slanking og amming

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det kun de første mnd når man fullammer at man ikke kan gå ned i vekt («med vilje») eller er det hele perioden med amming? 

Anonymkode: 05d80...b77

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Baby er 11 mnd. Ammer 2-4 ggr pr dag og ca 2 pr natt. Vil begynne på lavkarbo for å gå ned 30 kg.

Anonymkode: 05d80...b77

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Spis heller normalt, sunt kosthold og beveg deg mer. Trener du styrke vil det være med på å forme kroppen. Hvor lenge tror du at du kommer til å amme? 

Anonymkode: 5f7f0...31b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du kan slanke deg men bør spise MINIMUM 1500 kalorier per dag for å opprettholde melken.

Miljøgiftstoffer vil frigjøres fra fettlagrene ved vektnedgang uansett om det er slanking eller nedgang uten innsats. Det er intensiv slanking som er frarådet :) Mener det står endel på Ammehjelpen sin side også. 

Anonymkode: 10f1f...780

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg valgte å gå på Grete Roede-kurs når eldstemann var 4 mnd, jeg ønsket en rolig vektnedgang med fokus på sunn og variert kost + at jeg kunne få veiledning underveis slik jeg ikke mistet melken (om jeg skulle bli for ivrig) For meg fungerte dette kjempefint, og det gikk greit å både slanke seg og å amme, gikk på barseltrening med babyen samtidig + masse trilleturer. 

Anonymkode: e48d9...aa9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

På grunn av hormonsammensetningen og slikt i ammeperioden har kvinner faktisk lettere for å miste kroppsfett fra våre typiske problemområder som rumpe og lår, som til vanlig er vanskelig å "løsne" fett fra i andre metabolske tilstander.

Så utnytt denne tiden mens du kan.

Ammeperioden er forresten MENT til å gå ned i vekt, det ekstra man la på seg under graviditeten er for å kunne fø barnet via amming i tiden etterpå og kroppen er optimalisert for å gjøre nettopp dette.

Anonymkode: 8e6cf...cab

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Strawberrygirl

Dette lurer jeg også på! Nå er baby kun 6mnd, men jeg har begynt å telle kalorier. Mest fordi jeg har tatt helt av med potetgull og sjokolade siden svangerskapet. Så vekta har selvsagt gått oppover. Ønsker å gå ned 20kg. Men hvor mye forbrenner man av å produsere melk/amme egentlig? Noen som vet? Nå har jeg lagt meg på 1700 kcal. Jeg veier 80kg og er 156 cm høy. Akkurat slik det er nå klarer jeg ikke spise mindre kcal. Planen er å trappe ned etter hvert. Forrige runde jeg slanket meg slå jeg på 1400-1500 kcal, og brukte et år på å gå ned 20 kg. Så håper jeg klarer det denne gangen også 

😬

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kanelsnurr

@Strawberrygirl Jeg mener å vite at det krever ca 500 kcal å fullamme et barn. Men siden din er 6 måneder, så fullammer du kanskje ikke lengre? Så da kommer det jo også ann på hvor mye av barnets kost som fortsatt er melk. 

Det anbefales i alle fall ikke å gå under 1500 kcal mens man ammer. Mange får redusert melkeproduksjon når inntaket blir lavere enn det. Tror også det kun anbefales å gå ned maks 1 kg per måned mens man fortsatt ammer (pga miljøgifter som frigjøres ved slanking).  

Endret av kanelsnurr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her