Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor lenge bør jeg holde på jobben før jeg sier opp? I dag jobber jeg med å selge forsikringer ved oppsøkende telefonsalg. Problemet mitt er at jeg bare har vært der en og en halv mnd og misstrives veldig. Dette gjelder både med selve jobben og til dels kollegaene. Jeg har utdanning innen markedsføring og ønsker meg en jobb med mer kontakt med mennesker. Dennne jobben tok jeg for å få salgserfaring og for å komme i gang, det er jo ikke så lett å få en jobb når man er nyutdannet.

Spørmålet mitt er: Hvor lenge bør jeg holde ut i den jobben jeg har nå før jeg søker videre og hvordan legger jeg dette frem både for den nåværende arbeidsgiver og den nye? Hvordan vil en ny arbeidsgiver se på at jeg bare har jobbet 2 mnd i før jeg søker ny?

Jeg synes dette er veldig vanskelig.......

Satt og så på finn i kveld og der er det utlyst en stilling som gjerne kunne tenkt meg å søke på....er det for tidlig å søke seg videre....?? Har noen av dere liknende erfaringer?...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Null problem, så lenge dette ikke gjentar seg mange ganger. At man ikke trives i en jobb, og derfor tar konsekvensene av det, er betydelig bedre enn å komme på intervju og ha vært 7 år i en jobb du ikke trives i.

Når det gjelder oppsigelsesfrister og sånt, minner jeg for ordens skyld om at du har 2 ukers oppsigelsesfrist de første 6 månedene, deretter blir den lenger - hvor lang avhenger av arbeidsavtalen din/arbeidsforholdet ditt.

Greit å ha i bakhodet dersom du i et intervju blir spurt om når du kan tiltre en eventuell ny stilling.

Gjest Anonymous
Skrevet

godt å høre tøffelhelten, tror nok at jeg kommer til å søke på ny jobb....Første gang jeg har vært i en slik situasjon. Min forrige jobb var jeg i 7 år før jeg mått slutte pga yrkesskade...nå er jeg som sagt nyutdannet og ny på arbeidsmarkedet igjen....

Skrevet

Hun har 14 dagers oppsigelsesfrist dersom hun er i prøvetid. Ikke alle jobber opererer med prøvetid, så hvis det ikke står i kontrakten, så er oppsigelsesfristen en måned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...