Gå til innhold

Hvordan tror du verden blir....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan tror du verden blir når en ny generasjon tar over og sitter med makta? 

Tenker på de som er i 20 års alderen nå. Jeg tror det kommer til å bli enda mer fokus på likestilling og kjønnsnøytralhet. Det er så utrolig mye fokus på det i min generasjon, jeg tror faktisk at verden blir et litt bedre sted. 

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med den yngre generasjon som tar over for dagens generasjon i den politiske verdenen vil det være mer viktigere en noen gang å ha "checks and balances" slik at det demokratiske systemet hindrer autoritære regimer.

Skrevet
1 time siden, gladjenta96 skrev:

Hvordan tror du verden blir når en ny generasjon tar over og sitter med makta? 

Tenker på de som er i 20 års alderen nå. Jeg tror det kommer til å bli enda mer fokus på likestilling og kjønnsnøytralhet. Det er så utrolig mye fokus på det i min generasjon, jeg tror faktisk at verden blir et litt bedre sted. 

Hva tror dere?

Jeg føler at dagens kjønnsnøytrale fokus på likestilling er en avsporing og vil dø ut av seg selv, og man sporer tilbake til individ fokusert likestilling som vi kjenner fra sent 70-tall.

Generelt sett er jeg framtidspositiv; ja jeg tror på ett generelt plan at verden over tid blir bedre og bedre 10-år for 10-år. Vi har noen 100 år med historisk presedens å støtte oss på der. Dermed er jeg ikke veldig bekymret for pendelbevegelsene vi ser mot mer nasjonalisme, og demokratiske problem som mange av valgene i de siste par årene har avdekket. Det er en risiko, men overordnet er det ikke ett direkte ett problem. 

Men jeg tror den neste generasjonen politiske representanter vil få mye tyngre politiske oppgaver, og må bryte ny grunn innen samfunnsstyring for å fortsatt kunne opprettholde fred og frihet. Vi går inn i en perfekt storm av samfunnsendringer, og historisk løses disse med vold. Man kan alltid HÅPE på at man kan løse dem fredlig, men vi har aldri klart det før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...