Gå til innhold

Følelsesmessige endringer under syklusen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurte på hvordan deres følelsesliv pleier å være på forskjellige stadier i menssyklusen? For jeg har lagt merke til at rett før mensen så gir jeg helt SYKT faen, jeg bryr meg ikke om bikkja mi, om søsknene mine, om kjæresten min (vurderer av og til å slå opp pga manglende følelser), men så har jeg mensen i noen dager, og plutselig elsker jeg alle. Jeg elsker kjæresten og bikkja ekstra mye, og andre vil jeg bare være mye snillere mot og vise omsorg.

Noen andre som er sånn?

Anonymkode: a5665...f76

Videoannonse
Annonse
Gjest Lily_88
Skrevet

Samme her! Kunne skilt meg hver eneste måned to dager før mensen 🤣

Men du må huske på at hormoner får oss til å tenke og oppføre oss anderledes, sånn er det bare. Du må bare føre opp en kalender slik at du holder styr på når du har mensen, sånn at du innser "Aha! Det der den tiden av måneden".

Damehormoner er sånn, vi blir litt anderledes. Men det kan være lurt å skifte prevensjonsmiddel. Jeg tålte ikke piller, skifta til p-stav, og da sluttet jeg å vaske huset på natta 😂

AnonymBruker
Skrevet

Heeelt normalt. Utrolig hva hormoner kan gjøre. 

Anonymkode: 1f17e...6a5

AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig vanlig og kan også bli verre med alderen. 

Det har hjulpet meg å være mer åpen om det slik at omgivelsene tar hensyn , da jeg tåler mye mindre stress akkurat da. Men også andre faktorer gjør det værre, feks visse hormonprevensjoner, kosthold etc. Visse urter hjelper , feks don quai og johannesurt har hjulpet meg. 

Anonymkode: 3d904...e82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...