Loevinna Skrevet 1. februar 2008 #1761 Del Skrevet 1. februar 2008 Bare så jeg har sagt det, jeg har vært der du bor for mange år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 1. februar 2008 #1762 Del Skrevet 1. februar 2008 Bare så jeg har sagt det, jeg har vært der du bor for mange år siden... Næmen så utrolig koselig da! Blåste det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 1. februar 2008 #1763 Del Skrevet 1. februar 2008 Næmen så utrolig koselig da! Blåste det Jeg synes å huske at det var fint vær den dagen... Men det er noen år siden så hvem vet om jeg bommer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 1. februar 2008 #1764 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg syns liksom det har blåst non-stop siden vi flytta ut hit! men men, de som kjenner landet her sier at det blir bedre til sommeren, og det er utrolig flott å se på når man ikke skal ut Informerer også om at tickeren min er stoppet, og jeg ikke orker å oppdatere den nå. jeg er på 9+5 (tror jeg ) i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malle Skrevet 1. februar 2008 #1765 Del Skrevet 1. februar 2008 Jeg får lyst på bakevarer generelt, jeg. Wienerbrød og pecanboller og varm og deilig vaniljekrem... Det er dårlig gjort å snakke om sånt når noen prøver å være flinke, hadde det ikke vært for at bakereb er stengt nå på kvelden, hadde jeg vel tatt meg en tur dit... Heller ikke veldig glad i krem . . . Skolebrød, hvetestang . . . Enda mer.... Skikkelige fastesavensboller skal da ikke ha vanlig krem inni. Det skal være en mild og litt flytende vaniljekrem som er sprøytet inn i bollene. Bruker bare en kniv og stikker et lite hull i siden på bollen, også bruker man en kakesprøyte og fyller inni så mye krem man bare klarer å få presset inn i en bolle. Det hørtes utrolig godt ut... Voldsomt til matprat på dere i dag da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 1. februar 2008 #1766 Del Skrevet 1. februar 2008 Nei, nå blir jeg nødt til å legge meg. Skal på jobb 8.30 i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 1. februar 2008 #1767 Del Skrevet 1. februar 2008 Bruker du vanlige hveteboller Begonia? Er det plass til krem inni dem? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 1. februar 2008 #1768 Del Skrevet 1. februar 2008 Hadde liksom lagt fra meg pcen og skulle til å legge meg, så så jeg tilfeldig ut vinduet. Syns veien var så rar, det skinte liksom ikke i regnet på veien.. Og hva ser jeg!! SNØ MASSE SNØ!! Som har kommet uten at jeg har merket det! Vi har snøøøø!!! Håper det i det minste holder seg til i morgen. Tigermannen nevnte noe med å renne på akebrett med prinsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malle Skrevet 1. februar 2008 #1769 Del Skrevet 1. februar 2008 Trur ikke at det blir noe snø her. 4,6+ . Blir ikke mye snø ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 1. februar 2008 #1770 Del Skrevet 1. februar 2008 Hva? Hvafornoe rart er det da? Det hørtes innmarig godt ut, og jeg må nesten prøve det engang. Det er dette jeg mener er fastelavensboller. Hveteboller smørt med syltetøy og med en klatt krem oppå, jeg trenger for øvrig vaniljesukker i kremmen, for jeg er ikke så glad i vanlig krem. Regner med det går ann å blande vaniljesaus og krem ja! Ja, jeg vil tro det går greit å blande de to ja. Jeg pleier å blande vanlig krem og vaniljekrem. Du må bare passe på at kremen er skikkelig stiv. (men ikke pisk så det blir smør da...). Bruker du vanlige hveteboller Begonia? Er det plass til krem inni dem? :klø: Ja, jeg baker vanlige boller. Men passer på at det ikke blir for mye mel i deigen. For bollene må være luftige. Også når jeg stikker kniven inn i bollen, så skjærer jeg litt inni den, slik at det blir som en lomme i den. Også fyller jeg den lommen med så mye krem jeg bare kan klare å få presset inn. (kremen er en blanding av vaniljekrem og vanlig krem). Og til slutt drysses det melis oppå bollen. Det er slike boller vi får kjøpt i butikkene her på denne tiden av året. Har alltid fått sånne fastelavensboller jeg. Og jeg savnet det hvert år når jeg bodde sørpå. Så det er sikkert noe som hører hjemme i distriktet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Begonia Skrevet 1. februar 2008 #1771 Del Skrevet 1. februar 2008 Hadde liksom lagt fra meg pcen og skulle til å legge meg, så så jeg tilfeldig ut vinduet. Syns veien var så rar, det skinte liksom ikke i regnet på veien.. Og hva ser jeg!! SNØ MASSE SNØ!! Som har kommet uten at jeg har merket det! Vi har snøøøø!!! Håper det i det minste holder seg til i morgen. Tigermannen nevnte noe med å renne på akebrett med prinsen. :snø: her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 2. februar 2008 #1772 Del Skrevet 2. februar 2008 Snø her også, men ikke så mye som i Oslo Sånne boller har jeg aldri smakt, hørtes gode ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 2. februar 2008 #1773 Del Skrevet 2. februar 2008 Har spist sånne boller, men har aldri forbundet dem med fastelaven. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Idril_M Skrevet 2. februar 2008 #1774 Del Skrevet 2. februar 2008 Jepp. Nok en dag jeg kommer til å ha lyst på boller! ... Og det er bare deres skyld, så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malle Skrevet 2. februar 2008 #1775 Del Skrevet 2. februar 2008 Trur jeg skal bake boller i dag jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 2. februar 2008 #1776 Del Skrevet 2. februar 2008 Hadde liksom lagt fra meg pcen og skulle til å legge meg, så så jeg tilfeldig ut vinduet. Syns veien var så rar, det skinte liksom ikke i regnet på veien.. Og hva ser jeg!! SNØ MASSE SNØ!! Som har kommet uten at jeg har merket det! Vi har snøøøø!!! Håper det i det minste holder seg til i morgen. Tigermannen nevnte noe med å renne på akebrett med prinsen. Det snør det snør, tiddelibom Snør her også gitt. Og vi har en del snø her vil jeg påstå.. Men det regnet i går, og har frosset på i natt, så min kjære sa det var forferdelig glatt ut idag. Men jeg mååå bare ut med bilen, selv om jeg ikke har lyst.. Ja, jeg vil tro det går greit å blande de to ja. Jeg pleier å blande vanlig krem og vaniljekrem. Du må bare passe på at kremen er skikkelig stiv. (men ikke pisk så det blir smør da...). Takk for tips! skal prøve å ikke får det til smør ja Ha en fin lørdag Tigerjenta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 2. februar 2008 #1777 Del Skrevet 2. februar 2008 Sånn da er prinsen halvveis i seng. Han fikk lov til å leke litt i sengen, så jeg håper han sovner snart. Vi var oppe halv 7 i dag. Ryddet litt, vasket klær og generelt gjorde meg klar til å gå på jobb. Valgte med vilje å ikke si noe om snøen til prinsen før 8, vi skulle nemlig gå kvart over 8. Og riktig, han ble helt giret og skulle ut med EN GANG! Han har vist vært ute hele tiden mens jeg var på jobb, og han og tigermannnen har kost seg skikkelig. Da jeg kom hjem fra jobb lagde vi sen grøt og kakao. Jeg har så lyst til å fyre i peisen, men tigermannen orker ikke hente ved Holdt på med omprising i butikken i dag. Mange varer stiger i pris nå etter nyttår, mens endel faktisk går ned litt også. Men, det største sjokket kom vel egentlig på det ene vaskepulveret, opp 12kr!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malle Skrevet 2. februar 2008 #1778 Del Skrevet 2. februar 2008 Typisk at de skal sette opp prisene på matvarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 2. februar 2008 #1779 Del Skrevet 2. februar 2008 Hvilket vaskemiddel går opp så mye??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigerjente Skrevet 2. februar 2008 #1780 Del Skrevet 2. februar 2008 Hvilket vaskemiddel går opp så mye??? Ehmm. Atte, jeg husker ikke helt. Rimco gikk ned, neutral gikk ned. kanskje OMO, men jeg mener det var en av de som ikke var sånn typisk color/hvit, altså litt mer spesialvaskemiddel.. Det er egentlig galskap, og jeg har hatt mer enn en "diskusjon" med kunder om hvorfor. Heldigvis er det ikke jeg som styrer denne galskapen, og kan bare si at jeg er like frustrert som alle andre butikkhandlere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå