Gå til innhold

Tigerjentes rablebok

Gjest Tigerjente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tigerjente

Ok...

Huset vårt er kjempegreit! Det er ikke noe fint, og det er ikke så veldig bra bevart, men det funker til det vi trenger hus til.

Vi har bestemt oss for å bo her til vi finner ut om vi vil fortsette å bo her ute, det er jo ett stykke fra der jeg bodde før, og også langt i fra jobb. Men når vi kommer til våren igjen har vi nok vurdert om vi vil fortsette å bo her, evt om vi klarer å bo ilag - meg og tigermannen. (Noe jeg har stor tro på ;) )

Prinsen har fått det minste soverommet fordi det er mest praktisk for oss, likevell har han god plass til det han trenger, han har også fått lov til å ha noen leker i stuen så lenge han rydder de når han er ferdig å leke. Jeg leter fortløpende etter en rullegardin å ha der inne (og egentlig i alle rommene i huset) men det er ingen som har akkurat den størrelsen jeg vil ha. Også skal jeg henge opp gardiner med biler på. Den store sengen har vi også fått ordentlig i orden her, men han sover mest på det nye bilteppet om kveldene, så legger jeg han opp i sengen når han har sovnet.

Vi har fått det største rommet, og også det med mest skapplass. Vi har framdeles masse kasser igjen der oppe. De får jeg putle litt på med innimellom.. Vi skal male inni skapene der oppe, og montere lys som slår seg på når vi åpner dørene, for skapene er forferdelig mørke.

Så er det det siste rommet, det har jeg fått som hobbyrom/gjesterom. Vi hadde en stor pc-pult som vi ikke hadde plass til noen andre steder, og den passer perfekt der oppe. Tenkte male den for den er knall grønn. Prinsen har også ett bord og en stol ved siden av meg der. Da har jeg mulighet til å gjøre litt kontor/hobby ting mens han er våken, for da kan han "hjelpe" meg på sin plass.

Gangen oppe + trappen + gangen nede har vi fått lov til å male. Tenkte å male alle veggene i samme farge sånn at det blir en sammenheng mellom begge etasjene, også male listene og trappegelenderet i en litt mørkere tone. Evt også male dørene hvite eller eggehvite, for de er en lett blanding.

På kjøkkenet trodde jeg at jeg aldri skulle komme i orden, fordi vi hadde så mye. Til tross for at dette kjøkkenet var større enn det jeg hadde før fikk jeg ikke plass til alle kokebøkene mine, fatene mine, og tupperware tingene. Jeg fant raskt ut at det var på grunn av at tingene til Tigermannen var her også, så vi må eliminere de tingene vi ikke bruker. Problemet er at ingen av middagstalerknene våre passer i oppvaskemaskinen eller i skapet, så de bruker vi nesten ikke. Der vil jeg også ha noen nye gardiner, og absolutt en ny lampe - det ser nesten ut som om de har sydd lampeskjerm av rester fra gardinene.. :lol:

Stuen har potensiale og utsikt, men jeg får det ikke helt sånn som jeg vil ha det likevell. Må se og ordne litt mer på det.

Badet orker jeg ikke gå inn på engang, der er det så mye tull, alt skal helst ut, men vi får se hva huseieren sier når han skal se på det og vi skal snakke om hva vi skal gjøre der.

Hagen er kjempeflott!! Busker og trær og store plasser til å plante og leke seg. Det er desverre sol på feil plass, for jeg ser for meg at man må sitte med stoler og bord på flat mark :fnise: men det er det bare bak der som det er sol fra ca 6-7 om kvelden.

Prinsen later til å trives i barnehagen. MEN, han snakker litt om at han ikke trives også og det gjør at jeg blir usikker. Men jeg lurer på om at det er tull fra hans side fordi han har skjønt at jeg skjemmer han bort og gjør som han vil. Jeg husker også at jeg var sånn, og da jeg var liten fikk jeg tilogmed mamma til å ta meg ut ifra barneparken fordi jeg sa at noen var dumme med meg. Men det jeg husker var absolutt ikke noe gale. Ellers virker det som han trives, han kommer hjem og synger sanger de har lært i barnehagen, og leker rare leker. Også snakker han masse om alt de har gjort på.

Jobben er slitsom for tiden, jeg kjenner det godt nå at jeg ikke får så mye fri tid som jeg hadde hatt lyst på. Denne uken må jeg stenge butikken alle kveldene på rad, og det liker jeg ikke. Jeg har tross alt barnehageplass på dagtid, og får da ikke se prinsen så mye.

Jeg har nå hatt en full uke og har vakter hver dag de neste to ukene. Litt mye syns jeg, men det er godt også. Får jobbe litt i begge butikkene.

Jeg kjenner også at jeg har lyst til å slutte, og få meg en jobb nærmere, og det er noe jeg kommer til å vurdere å prøve etter jul. Evt se når vi kjøper bil hvordan det går.

Også den siste tingen....

den 01.10.2010 Altså om 3 år fra i dag, har vi foreløbig avtalt at vi skal GIFTE OSS!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprekinger!

Jeg leter meg jo ihjel her inne nå, for å finne dagbøkene jeg følger med i. Rene skattejakten!!

:klem:

Jeg bruker Mine innlegg jeg.....

den 01.10.2010 Altså om 3 år fra i dag, har vi foreløbig avtalt at vi skal GIFTE OSS!!!

Gratulerer. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende!! :juhu:

Morsomt å få en oppdatering fra deg igjen! :klemmer: Du må ta bilder så vi får se hvordan dere har fått det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente
Morsomt å få en oppdatering fra deg igjen! :klemmer: Du må ta bilder så vi får se hvordan dere har fått det :)

Det skal jeg når jeg får det til å virke. Hadde tidligere kortleser direkte på pcen, men da den slutta å virke hadde jeg ett problem, for jeg finner ikke usb ledningen til kamera. Så jeg får nok kjøpe meg en egen kortleser.

Syns det er kjempe spennende med giftemål, men han begynner å snakke om å få ett barn til... snart. Og sa kjenner jeg at jeg blir litt redd.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigerjente

Det mener jeg også. Få orden på økonomi, hus og omgivelsene, og virkelig finne ut at vi har lyst til å leve sammen. Men skjer det noe ved uhell, så er det absolutt ikke noe uhell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer - spennende å se frem til!

Det mener jeg også. Få orden på økonomi, hus og omgivelsene, og virkelig finne ut at vi har lyst til å leve sammen. Men skjer det noe ved uhell, så er det absolutt ikke noe uhell..

Ikke la det blir barn ved et uhell, få orden på alt annet og så bli klar for barn :klemmer:

Koselig med en grundig oppdatering, vi finnes jo ikke nysgjerrige her inne :fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Det kommer nok mer oppdateringer etterhvert. Bla. annet med oppussing av gang og hobbyrom og hageputleri til våren igjen.

I dag er prinsen syk, og tigermannen fikk ikke fri fra jobben:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Prinsen løper rundt her uten bleie. Jeg har sagt at han må gi beskjed om han må på do, for da kan han få være stor gutt å sitte på doen.

Blir spennende om han klarer å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja....når jeg først gikk inn så tenkte jeg....13 sider ja, det kan jeg jo lese igjennom....bare så synd jeg var tallblind, for det var jo omvendt...31 :klaske:

Så da tar jeg elegant en Annie, sier at det er bedre sent enn aldri, og :vinke: Her er jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Hei!

Og velkommen hit :)

Selv løper jeg nå.. Jobben kaller. Sees kanskje senere i kveld. (hjemme ca hALV 12, må vurdere om jeg orker å logge på.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigerjente

Her er jeg jo!!

Det har virkelig vært en trøtt kveld på jobben, men det gikk bra.

Fikk sminke to søte jenter, og fikk høye tall på se interne konkurransene vi har på jobben!

Nå er det frustrerte fruer, ett lite forsøk på å lage tv-tirsdag igjen etter at jeg nesten har fått fast stengevakt på tirsdager. *galskap*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har ikke forståelse om du ikke logger på i kveld...

:ler:

Joda det har jeg!! :klemmer:

:hoho:

Her er jeg jo!!

Det har virkelig vært en trøtt kveld på jobben, men det gikk bra.

Fikk sminke to søte jenter, og fikk høye tall på se interne konkurransene vi har på jobben!

Nå er det frustrerte fruer, ett lite forsøk på å lage tv-tirsdag igjen etter at jeg nesten har fått fast stengevakt på tirsdager. *galskap*

Nå ble jeg litt nyskjerrig på hva slags jobb du har kjente jeg....er det hemmlis, eller får et stakkars lite Brukernavn vite sånne ting?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente
Halloen Tigerjente! :hallo:

Innom for å ønske deg en fiiiin dag! :klem:

Hei hei!!

Takk det samme! Det begynner bra, litt trøtt, men god kaffe som attpåtil er hjemmelaga er ikke hverdagskost her i huset, men i dag klarte jeg det!!! Tidligere har jeg reist på hotellet eller museet for å få meg kaffe :fnise:

:klemmer:

:klemmer::klemmer:

Nå ble jeg litt nyskjerrig på hva slags jobb du har kjente jeg....er det hemmlis, eller får et stakkars lite Brukernavn vite sånne ting?? :sjenert:

Brukernavnet kan selvsagt få vite hva jeg driver med. Jeg jobber som butikkmedarbeider på BodyShop :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Prinsen er enda syk. Han er på bedringens vei, men jeg velger å ha han hjemme i dag, også prøve barnehagen i morgen. I morgen skal ikke jeg på jobb før kl 18, så da går det greit om det ikke går å levere han i barnehagen i morgen også. Ser det ann.

Er fint vær her i dag, så tror jeg prøver å få vasket litt klær, og hengt det ut til tørk. Tror også jeg skal prioritere å få gjort noe rydding i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukernavnet kan selvsagt få vite hva jeg driver med. Jeg jobber som butikkmedarbeider på BodyShop :jepp:

Men i alle dager hva slags åpningstider er det på BodyShop der du jobber??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...