Gå til innhold

Tigerjentes rablebok

Gjest Tigerjente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke: Har ikke lest noe særlig bakover her, så vet ikke så mye om hvorfor du har det trist nå, men håper uansett at helgen kom seg og at det ble noen ok stunder tross alt :) Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente

Tusen takk!

Helgen ble litt bedre etterhvert. Min mor og lillebror kom på besøk på fredagskvelden.

Lørdagsmorgen var det opp tidlig, rydde og pakke. Kl halv 12 kjørte vi ett lass til det nye huset før jeg reiste på jobb. Jobbet til halv 7 og ble hentet av tigermannen med en fulllasta bil med tilhenger og en kompis med fullasta bil. Reiste ut i nyehuset igjen, og pakket litt ut.

I dag har vi hatt besøk av de som skal flytte inn her. Har skrevet kontrakt og skravla. Så har vi pakket mer, og min mor har tatt med seg sine siste ting. Nå er det så tomt og sørgelig i huset her.

Så bestilte vi pizza fra peppes..

I morgen tenkte jeg stå opp grytidlig, levere prinsen i barnehagen og reise ut i nye huset og pakke ut litt, og planlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytte er både gøy, spennende og noe herk på en gang :ler: Skal dere flytte langt?

Det er veldig morro å pakke ut da og å forme hvordan man vil ha det. Håper du får kost deg med det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigerjente
Flytte er både gøy, spennende og noe herk på en gang :ler: Skal dere flytte langt?

Det er veldig morro å pakke ut da og å forme hvordan man vil ha det. Håper du får kost deg med det!! :)

Det spørs hva du mener med langt. For ett år siden kunne jeg aldri vurdert å flytte dit fordi det var for langt :fnise:

Det er ca 45-50 minutter med bil herifra, men gjennom to kommuner om man ser det på den måten.

Det er kjempegøy med utpakkingen, og jeg tviler ikke på at det kommer til å bli gøy! Setter på musikk, og pusler på litt på rommet til prinsen, kjøkkenet og stuen tror jeg. Har så utrolig lyst til å bli ferdig med prinsen sitt rom, også ta han med ut å vise han. Tror ikke han skjønte helt at det skulle bli hans rom. Også har jeg nesten forhandlet meg til hobbyrom!!! :jepp::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva du mener med langt. For ett år siden kunne jeg aldri vurdert å flytte dit fordi det var for langt :fnise:

Det er ca 45-50 minutter med bil herifra, men gjennom to kommuner om man ser det på den måten.

Det er kjempegøy med utpakkingen, og jeg tviler ikke på at det kommer til å bli gøy! Setter på musikk, og pusler på litt på rommet til prinsen, kjøkkenet og stuen tror jeg. Har så utrolig lyst til å bli ferdig med prinsen sitt rom, også ta han med ut å vise han. Tror ikke han skjønte helt at det skulle bli hans rom. Også har jeg nesten forhandlet meg til hobbyrom!!! :jepp::lur:

Gled deg, sånt er så koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er den lille prinsen din? Blir nok stas med eget rom ja!

Hobbyrom må man ha!! Jeg har hobbybord jeg, men jeg kommer nok til å sitte på spisestuebordet når jeg skal begynne å pusle litt før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente
Hvor gammel er den lille prinsen din? Blir nok stas med eget rom ja!

Hobbyrom må man ha!! Jeg har hobbybord jeg, men jeg kommer nok til å sitte på spisestuebordet når jeg skal begynne å pusle litt før jul.

Prinsen er 2,5år. Han har hatt eget rom her vi bor nå også, men det er ett eller annet gøy med å innrede og få han til å bli stolt og glad over rommet hans.

Jeg er fryktelig lite kreativ for tiden, og har konkludert med at grunnen er at jeg må pakke alt utover stuegulvet når jeg vil gjøre noe, så nå har jeg drømt om hobbyrom lenge. Er ikke sikker jeg får det, men det virker som om tigermannen er på glid ettersom jeg sa han kunne få bruke stuen til datakvelder :fnise:

Utrettet noe spennende i dag i forbindelse med flyttinga?

:klemmer:

Åh,jada!

Jeg hadde skrevet mye her i 7 tiden, men så sovna jeg for jeg er rett og slett så sliten etter i dag.

Jeg begynte å skru ifra hverandre den sengen som sto igjen i det rommet vi planla at prinsen skulle ha. Men jeg fikk det rett og slett ikke til, derfor tok jeg prinsen sine ting opp på det litt mindre rommet jeg vil ha som hobbyrom. Det var faktisk utrolig koselig der, og selv om jeg syns rommet er hakket for lite kan det ende opp med at prinsen har det rommet.

Så skurte jeg hele taket og alle veggene på kjøkkenet. Lurer på om de som bodde der tidligere syns det så ut til at jeg likte å vaske eller noe sånt, for der hadde de så absolutt ikke vasket noe. Skapene var heldigvis vaska men jeg tok over dem også bare for å være sikker. I taket var det ett lag med gul/grå skitt, og taket var faktisk hvitt under :kjefte:

Så vasket jeg kjøleskapet, bordet og stolene og gulvet rundt der, ble bra tilslutt!

Har sittet på bussen i ca 4 timer i dag da.. Det er litt kjiipt men men.. Nå skal jeg sove igjen.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg oppe igjen. Koselig å dra seg litt om morgenen. Prinsen er hjemme, og vi ser på elias.

Skal dere ut og kjøre buss til nye huset, eller skal dere være "hjemme" i dag?

Her er det forresten :sol: i dag, selv om det er litt kjølig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente
Skal dere ut og kjøre buss til nye huset, eller skal dere være "hjemme" i dag?

Her er det forresten :sol: i dag, selv om det er litt kjølig.

Vi blir nok hjemme i dag. Er så mye styr i nye huset, og jeg må bli ferdig her i gamlehjemmet før lørdag også.

Her :regn: det.. Nesten litt bedre vær enn i går, for man viste aldri om man skulle ta på seg kjole eller regntøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tigerjente
Godt å få alt under eit tak i helga då og sånt. Blir det lang veg til jobb for både deg og Tigermannen?

Ja, det blir kjempedeilig, men også veldig rart å ikkje skulle bo i bergen lengre.

Tigermannen har 5 minutters vei derfra til jobben. Det er delvis derfor vi flytter, slik at han skal slippe å ta bussen kl 6 hver morgen, men heller vente til halv 8, og at han attpåtil kan levere prinsen i barnehagen på veien.

Jeg får litt lengre vei, til det senteret jeg er ansatt på tar det ca 1,5time med buss + bytte (45min med bil) og til det senteret jeg jobber mest på tar det ca 50 min med buss. Jeg er nødt til å bli ferdig med lappen nå, og kjøpe meg en bil som fungerer men som ikke er alt for dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente
Det var lang reisevei! Hva med å bytte jobb? ;)

Jeg har virkelig vurdert det. Probemet er at det ikke er noen ledige jobber i hele kommunen. Ikke har de skole til meg heller. :fnise:

Derfor jobber jeg litt framover der, og ser det ann. Får mail fra finn om det kommer noen ledige jobber..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...