Gå til innhold

Kjæresten min er mottakelig. Jeg stritter mot.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Javel, nå er det slik at kjæresten min har påstått lenge at hun er mottakelig for ting. Hun kan f.eksempel kjenne energien i ett rom eller hus, hun kan føle ett eller annet med ett menneske, som i etterkant har stemt. Hun har har også hatt flere episoder hvor hun har opplevd å se/føle/ være i samme rom med noen andre, selv om det ikke er tilfelle fysisk.

Og jeg vet at jeg, BLODNEKTER for å tro om sånne ting. Fordi jeg vet at innerst inne at jeg ikke jeg hadde hatt godt av det det. Og derfor lever jeg mine dager i full harmoni uten de overnaturlige greiene. Jeg har viet mine meninger til det vitenskapelige; til det som kan beskrives. Men samtidig så er det en del av meg som frykter dette. Jeg tror at vår fantasi kan ta overhånd, og gjør oss lammet/defekt/ustabil i hverdagen. Derfor tror vi på det overnaturlige.  Det var en som sa : « What you think you can, or think you cant is right»

eller

«What We feel, or How We think, describes the whole world around us, And Thats Why mental training is...»etc

Jeg vet at det er flere som tror på det overnaturlige, og noen advarer oss fra å oppsøke det, men er ikke dette nettopp dette med fantasi som får oss til å tro/ hallusinere på det overnaturlige? Frykt er jo også en overlevesmekanisme vi mennesker har utviklet gjennom tidenes morgen, for å nettopp overleve, men bare at i dagens 2018, blir dette en egenskap som i noen tilfeller tar overhånd hvis vi velger å gjør det?

Vi har jo enkelte folk og kanskje sivilasjoner som streber etter å mestre sitt sinn. Evnen til å kontrollere sine tanker og kontrollere følelser.

Uansett, så er jeg nysgjerrig på deres tanker om overtro og overnaturlige hendelser.

 

Anonymkode: 2098c...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever sånt som selvopptatthet. Det har jo ingen rot i virkeligheten.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det finnes mer mellom himmel og jord, men jeg tror også at mange i dag liker å tro at de har spesielle evner som andre ikke har. I dag så har jo de fleste et eller annet som lissom skal skille seg ut fra mengden. Det være seg høysensitiv, empat, klarsynt, medium..... you name it! Mange av dem lever ikke som de er det, hvis en leser hvordan slike mennesker skal være og da spesielt mot andre. Opplever de heller som utrolig egosentriske og veldig opptatt av å snakke om seg og hvor spesielle de er som andre ikke er. Så vet ikke helt hva jeg skal tro om dama di. Kan sikkert ha opplev noe overnaturlig, men det kan alle oppleve i løpet av livet. Generelt så tror jeg lite på dem som påstår å være noe mer som medium som kanaliserer med de døde eller klarsynt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun ville vise deg at hun har flere sider. 
Jeg snakke omtrent aldri om det spirituelle, selv om jeg kan sanse ting. Dette av respekt for andre. 
Derimot, om jeg hadde vært i lag med noen, hadde jeg ønsket at de viste litt om alle sidene mine. 
Er kanskje rart, men du trenger ikke tro på slikt, bare vær støtende.
Realisme er viktig også, og man trenger ikke tvinge på andre om det spirituelle, så lenge det ikke er ukomfortabelt så burde det gå fint. Om du opplever det ukomfortabelt bare si ifra. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter aldri å forbause meg over mennesker som tror de har koll på alt som eksisterer, både synlige og usynlige ting. Lykke til med det liksom, før eller senere vil du måtte innrømme at du kun er en prikk i universtet og at oppfatningsevnen din ikke er mye verdt i den store sammenhengen.

Anonymkode: 9f6b6...803

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Javel, nå er det slik at kjæresten min har påstått lenge at hun er mottakelig for ting. Hun kan f.eksempel kjenne energien i ett rom eller hus, hun kan føle ett eller annet med ett menneske, som i etterkant har stemt. Hun har har også hatt flere episoder hvor hun har opplevd å se/føle/ være i samme rom med noen andre, selv om det ikke er tilfelle fysisk.

Og jeg vet at jeg, BLODNEKTER for å tro om sånne ting. Fordi jeg vet at innerst inne at jeg ikke jeg hadde hatt godt av det det. Og derfor lever jeg mine dager i full harmoni uten de overnaturlige greiene. Jeg har viet mine meninger til det vitenskapelige; til det som kan beskrives. Men samtidig så er det en del av meg som frykter dette. Jeg tror at vår fantasi kan ta overhånd, og gjør oss lammet/defekt/ustabil i hverdagen. Derfor tror vi på det overnaturlige.  Det var en som sa : « What you think you can, or think you cant is right»

eller

«What We feel, or How We think, describes the whole world around us, And Thats Why mental training is...»etc

Jeg vet at det er flere som tror på det overnaturlige, og noen advarer oss fra å oppsøke det, men er ikke dette nettopp dette med fantasi som får oss til å tro/ hallusinere på det overnaturlige? Frykt er jo også en overlevesmekanisme vi mennesker har utviklet gjennom tidenes morgen, for å nettopp overleve, men bare at i dagens 2018, blir dette en egenskap som i noen tilfeller tar overhånd hvis vi velger å gjør det?

Vi har jo enkelte folk og kanskje sivilasjoner som streber etter å mestre sitt sinn. Evnen til å kontrollere sine tanker og kontrollere følelser.

Uansett, så er jeg nysgjerrig på deres tanker om overtro og overnaturlige hendelser.

 

Anonymkode: 2098c...52c

Det høres jo slitsomt ut. Har møtt slike mennesker selv og har funnet ut at de har behov for å markere at de er spesielle. Sikkert riktig for noen, men feil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært skeptisk, men opplevd mye fra jeg var liten,min mor ble redd,men forstod at jeg følte mer enn andre.noen føler mer,jeg har aldri gått inn for dette selv har heller ikke oppsøkt alternative miljøer.jwg er bare født slik.og det må jeg akseptere.heldigvis tror misdannelser på meg,da jeg kunne "se"situasjoner som hadde vært i livet hans,uten å vite.om du syns dama Di snakker for mye om det,er det jo bare å si ifra om det,men syns du skal tro på henne.jeg har alltid gått stiller i dørene,men er godt p kunne prate iblant med mannen om det.

Anonymkode: 50e7e...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært skeptisk, men opplevd mye fra jeg var liten,min mor ble redd,men forstod at jeg følte mer enn andre.noen føler mer,jeg har aldri gått inn for dette selv har heller ikke oppsøkt alternative miljøer.jwg er bare født slik.og det må jeg akseptere.heldigvis tror misdannelser på meg,da jeg kunne "se"situasjoner som hadde vært i livet hans,uten å vite.om du syns dama Di snakker for mye om det,er det jo bare å si ifra om det,men syns du skal tro på henne.jeg har alltid gått stiller i dørene,men er godt p kunne prate iblant med mannen om det.

Anonymkode: 50e7e...14f

Heldigvis tror mannen min..ordlista klikka litt 😂

Anonymkode: 50e7e...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Javel, nå er det slik at kjæresten min har påstått lenge at hun er mottakelig for ting. Hun kan f.eksempel kjenne energien i ett rom eller hus, hun kan føle ett eller annet med ett menneske, som i etterkant har stemt. Hun har har også hatt flere episoder hvor hun har opplevd å se/føle/ være i samme rom med noen andre, selv om det ikke er tilfelle fysisk.

Og jeg vet at jeg, BLODNEKTER for å tro om sånne ting. Fordi jeg vet at innerst inne at jeg ikke jeg hadde hatt godt av det det. Og derfor lever jeg mine dager i full harmoni uten de overnaturlige greiene. Jeg har viet mine meninger til det vitenskapelige; til det som kan beskrives. Men samtidig så er det en del av meg som frykter dette. Jeg tror at vår fantasi kan ta overhånd, og gjør oss lammet/defekt/ustabil i hverdagen. Derfor tror vi på det overnaturlige.  Det var en som sa : « What you think you can, or think you cant is right»

eller

«What We feel, or How We think, describes the whole world around us, And Thats Why mental training is...»etc

Jeg vet at det er flere som tror på det overnaturlige, og noen advarer oss fra å oppsøke det, men er ikke dette nettopp dette med fantasi som får oss til å tro/ hallusinere på det overnaturlige? Frykt er jo også en overlevesmekanisme vi mennesker har utviklet gjennom tidenes morgen, for å nettopp overleve, men bare at i dagens 2018, blir dette en egenskap som i noen tilfeller tar overhånd hvis vi velger å gjør det?

Vi har jo enkelte folk og kanskje sivilasjoner som streber etter å mestre sitt sinn. Evnen til å kontrollere sine tanker og kontrollere følelser.

Uansett, så er jeg nysgjerrig på deres tanker om overtro og overnaturlige hendelser.

 

Anonymkode: 2098c...52c

Det er et punkt hvor livlig fantasi går over i vrangforestillinger. Denne dama høres ut som hun har bikka. Hadde droppa henne hvis hun ikke utvikla litt virkelighetssans per omgående, sånne «oversanselige» folk er utrolig slitsomme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen av mitt forhold med min x-mann var han helt lik deg. Han trodde kun på ting han kunne se og føle på. 

Det ga seg etter noen år sammen med meg... 😉 

Ja, det finnes mer mellom himmel og jord. 

Anonymkode: 1fa0c...fa2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, blaamandag skrev:

Det er et punkt hvor livlig fantasi går over i vrangforestillinger. Denne dama høres ut som hun har bikka. Hadde droppa henne hvis hun ikke utvikla litt virkelighetssans per omgående, sånne «oversanselige» folk er utrolig slitsomme.

Du vet lite, noen ting e medfødt.ja n o e n  begynner på kurs som ikke har evner i utgangspunktet, d e er  ofte  krazy, men det er en annen gruppe 

Anonymkode: 50e7e...14f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

I begynnelsen av mitt forhold med min x-mann var han helt lik deg. Han trodde kun på ting han kunne se og føle på. 

Det ga seg etter noen år sammen med meg... 😉 

Ja, det finnes mer mellom himmel og jord. 

Anonymkode: 1fa0c...fa2

Det «oversanselige» kan ikke bevises vitenskaplig. Det er gjort mange forsøk, fra både troende og skeptikere, og alle har «feilet» i den forstand at forsøkene ikke har gitt andre resultater enn god indikasjon på at det «oversanselige» ikke eksisterer. Det vil si, ingen «oversanselige» personer kan «sanse» om noe som kan verifiseres objektivt, ikke om mennesker, ikke om hendelser, ikke om ting, ikke om dyr, ikke om noe. All «sansing» er synsing og fantasering utført av folk som tror de vet, kjenner, føler, hører osv. noe andre ikke gjør. Tro kan gjøres i kirka, og deres ikke-verifiserbare påstander om hva dere ikke vet noe om interesserer meg ikke. Det eneste som finnes mellom «himmel og jord» (det øvrige universet er uendelig mye mer interresant) er det som vitenskaplig bevislig er der. Tro på det «oversanselige» er intellektuelt identisk med å tro på tanféen og julenissen. Tro tilpasset de uutviklede hjernene til barn, noe de vokser av seg når de utvikler evner til logikk og analyser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet lite, noen ting e medfødt.ja n o e n  begynner på kurs som ikke har evner i utgangspunktet, d e er  ofte  krazy, men det er en annen gruppe 

Anonymkode: 50e7e...14f

å himmel…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sanndrømt og kan plutselig vite ting som skjer senere. Jeg tror ikke jeg er spesiell. Jeg tror alle har de samme evnene men at de som er åpne for og klar over det selvfølgelig legger mer merke til det mens andre avfeier det som tilfeldigheter.

Alle kan lære å spille fiolin men det er ikke alle som har interesse for det. Og alle kan lære å bruke intiuisjonen sin men det er ikke alle som har interesse for det

Anonymkode: 0ea3c...5ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er sanndrømt og kan plutselig vite ting som skjer senere. Jeg tror ikke jeg er spesiell. Jeg tror alle har de samme evnene men at de som er åpne for og klar over det selvfølgelig legger mer merke til det mens andre avfeier det som tilfeldigheter.

Alle kan lære å spille fiolin men det er ikke alle som har interesse for det. Og alle kan lære å bruke intiuisjonen sin men det er ikke alle som har interesse for det

Anonymkode: 0ea3c...5ed

Nei, du trekker slutninger på basis av noe du egentlig vet når du slapper av og ikke tenker på ander ting. Det er ingen magi somputter viten inn i hodet ditt mens du sover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, blaamandag skrev:

Nei, du trekker slutninger på basis av noe du egentlig vet når du slapper av og ikke tenker på ander ting. Det er ingen magi somputter viten inn i hodet ditt mens du sover.

Tro hva du vil,men vi som sanndrømmee, vet ikke noe om d vi drømmer fra før.

Anonymkode: 50e7e...14f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slutter aldri å forbause meg over mennesker som tror de har koll på alt som eksisterer, både synlige og usynlige ting. Lykke til med det liksom, før eller senere vil du måtte innrømme at du kun er en prikk i universtet og at oppfatningsevnen din ikke er mye verdt i den store sammenhengen.

Anonymkode: 9f6b6...803

Den er verdt noe når man kan hjelpe andre 

Anonymkode: 50e7e...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, blaamandag said:

Nei, du trekker slutninger på basis av noe du egentlig vet når du slapper av og ikke tenker på ander ting. Det er ingen magi somputter viten inn i hodet ditt mens du sover.

Nei, det er ikke magi. Det er forbindelser mellom alt og alle, og tid er ikke så lineær som du tror. Kvantefysikere har skjønt det, og de baserer seg ikke på magi.

Anonymkode: 0ea3c...5ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tro hva du vil,men vi som sanndrømmee, vet ikke noe om d vi drømmer fra før.

Anonymkode: 50e7e...14f

Du våkner etter en natts søvn og plutselig vet du noe om noe/noen du ikke har møtt/sett/hørt om og denne magiske viten går i oppfyllelse mens alt og alle kan verifisere at a) du visste det før det skjedde og b) du kjente overhodet ikke til noen/noe involverte før du brått fikk viten isøvne,og det kan du bevise? Hvorfor har du ikke vært i kontakt med de som forsker på paranormale fenomener? Du ville jo være beviset på at de eksisterer… Lassevis av «organer» som veldig gjerne så at slikt var mulig og som har investert store summer i forskning, de ville betalt godt for «sanndrømte» og andre «oversanselige» sine evner, hvis de kunne verifisere at disse evnene eksisterte. Alle forsøkene har imidlertid gjort en god jobb av å vise at slike evner ikke eksister.

Jeg ville akseptere eksistensen av «oversanselige» evner hvis de var vitenskaplig bevisbare, som det er anser jeg dem som utslag av et overaktivt ønske om å være annerledes og en mangelfull evne til å skille mellom virkelighet og fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på synske og kan vel ikke påstå at jeg er direkte overtroisk, men har opplevd ting jeg ikke kan forklare.

Tror det skjer de fleste før eller siden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...