AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #41 Del Skrevet 31. juli 2018 På 26.7.2018 den 15.41, Hillbill skrev: Jeg er en av dem som snorker relativt heftig. Som en over her påpeker, det er ikke gøy å være den som snorker. Ja, vi skal tåle å bli snakket til, og vi skal vise hensyn, men husk at vi ikke gjør dette med vilje.Så hensynet bør gå begge veier. For egen del sover jeg svært dårlig i de periodene jeg snorker virkelig ille, for eksempel hvis jeg er sliten, så dette med søvnkvalitet gjelder ofte for begge. Jeg har forsøkt de fleste remediene du får på apoteket og ingen av dem hjalp nevneverdig. I følge fastlegen gir ikke operasjon noen garanti heller, og tannlegen hadde lite positivt å si om disse skinnene en får tilpasset. Å gå ned i vekt har hjulpet noe. Nå var jeg ikke nevneverdig overvektig i utgangspunktet så det var begrenset hva jeg fikk til der. Sunn livsstil med nok søvn har også en god effekt har jeg erfart. Alkohol gjør at jeg snorker virkelig ille, selv når jeg ligger på magen(!) Om jeg er sliten snorker jeg også veldig høyt. Løsningen for vår del har vært ørepropper, og etter en fest legger vi oss i hvert vårt rom. Som sagt, vi kan ikke noe for det så hensynet bør gå begge veier. Tror man kan kjøpe en sånn ting man putter i nesa når man legger seg Anonymkode: eeb5a...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #42 Del Skrevet 31. juli 2018 https://mysleep.resmed.com/NO/no/Snorking/c/200?gclid=CjwKCAjwkYDbBRB6EiwAR0T_-siyEdRm6lSPJZmMrZLGe4DLTOC2cCAdc7M_MbucRJMWYk1632-aCBoC6tUQAvD_BwE Anonymkode: eeb5a...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #43 Del Skrevet 31. juli 2018 På 26.7.2018 den 20.12, AnonymBruker skrev: Jeg har hørt om et marsvin som døde i narkose altså! Anonymkode: 08402...31c Snorker marsvinet? Anonymkode: eeb5a...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2018 #44 Del Skrevet 31. juli 2018 Snorket* Anonymkode: eeb5a...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #45 Del Skrevet 1. august 2018 er han feit ? Lagt på seg ? øl og alkohol fører til mer snorking. Exen min snorket helt grusomt, han ble feitere og feitere og drakk store mengder øl. Gadd ikke mer av fyren. nå har jeg møtt en sunn slankeoperert mann og han snorker ikke i hele tatt. Anonymkode: 2c18c...f88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #46 Del Skrevet 1. august 2018 For å være ærlig tror jeg at jeg hadde hatt vansker med å være i et forhold med en snorker. Uansett... Separate rom er en selvfølge. Det samme gjelder utredning av lege samt å forsøke de tiltak som finnes. "Litt redd for narkose" hadde gitt meg tidenes øyerulling. Det hadde ikke jeg tatt meg tid til. Anonymkode: 69dda...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 1. august 2018 Forfatter #47 Del Skrevet 1. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: er han feit ? Lagt på seg ? øl og alkohol fører til mer snorking. Exen min snorket helt grusomt, han ble feitere og feitere og drakk store mengder øl. Gadd ikke mer av fyren. nå har jeg møtt en sunn slankeoperert mann og han snorker ikke i hele tatt. Anonymkode: 2c18c...f88 Neida, han er slank og fin - størrelse M, med bittelitt mage, bare. Drikker bare til fest. Han har snorket i alle år, men ikke så sinnsykt høyt og mye som det siste året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #48 Del Skrevet 1. august 2018 Det er uansett snorkeren som har ansvar for å løse problemet. Alle må ha rett til å få sove uten å bli forstyrret av en hensynsløs, egostisk og ofte overvektig og ekkel, snorkende mann. Det finnes ingen unnskyldning for slik støyende adferd, i særdeleshet ikke etter som mange kan bli hjulpet av CPAP, antisnorkeinnretninger eller operasjon. Umiddelbar vektnedgang må være et absolutt krav med mindre snorkeren er svært tynn. Det minste en må kunne forlange, er at snorkeren alltid venter med å sovne til samboeren sover. Anonymkode: 200bc...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 1. august 2018 #49 Del Skrevet 1. august 2018 Håper dere finner en løsning TS! Jeg kjenner til problemet kan du si! (Og gratulerer med et 3. barn forresten!) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #50 Del Skrevet 1. august 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er uansett snorkeren som har ansvar for å løse problemet. Alle må ha rett til å få sove uten å bli forstyrret av en hensynsløs, egostisk og ofte overvektig og ekkel, snorkende mann. Det finnes ingen unnskyldning for slik støyende adferd, i særdeleshet ikke etter som mange kan bli hjulpet av CPAP, antisnorkeinnretninger eller operasjon. Umiddelbar vektnedgang må være et absolutt krav med mindre snorkeren er svært tynn. Det minste en må kunne forlange, er at snorkeren alltid venter med å sovne til samboeren sover. Anonymkode: 200bc...116 Har du prøvd å sove i samme rom som noen med CPAP?. Jeg vet faktisk ikke hva som bråker verst. CPAP bråker veldig det også, og er vel egentlig ikke noe man bruker mot snorking. Men søvnapne, CPAP forhindrer pustestoppene som mennesker med en lidelsen har mange ganger hver natt. Jeg holder en knapp på snorkeskinne, eller separate soverom Anonymkode: 7f3b8...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #51 Del Skrevet 1. august 2018 På 27.7.2018 den 10.41, AnonymBruker skrev: Dere uttaler dere ganske bastant her, for det er faktisk ikke alle snorkere som har pustestopp om natta, og uten pustestopp er faktisk ikke snorking farlig. Da er det bare farlig for forholdet + at det går ut over begges søvn (den ene på grunn av bråket og den andre fordi søvnkvaliteten blir dårligere av å snorke). Jeg er så innmari heldig å være dame og snorke. Ikke så ille at mannen må sove med ørepropper eller ligge på et annet rom, og han pleier heller ikke våkne av at jeg snorker. De eneste gangene han sliter er når jeg er veldig forkjøla eller dersom han sliter med å sove i utgangspunktet og jeg sovner før ham og begynner å snorke. Det er mange utbrudd om egoisme og dårlig kjæreste her men ha gjerne litt forståelse for at det ikke er gøy for oss snorkere heller! Jeg vil tørre å påstå at det kanskje er enda verre for snorkende damer. Det er vel lite som er så lite feminint som snorking FantasDick er absolutt inne på noe når hun nevner at det at kjæresten reagerer på at temaet blir tatt opp, kan henge sammen med forestillingen om at det kun er overvektige gamle menn som snorker. Jeg kjenner på den selv og hater at jeg snorker. Man føler seg veldig dum og kjenner veldig på at man plager andre med noe man ikke styrer selv. Derfor blir det et veldig sårt punkt og man reagerer kanskje litt sterkt når det blir tatt opp. Jeg har vært hos lege og blitt grundig undersøkt men det ble ikke funnet noe galt i mitt tilfelle, ikke noe som kan gjøres særlig med i hvertfall. Ingen polypper, store mandler, skjev neseskillevegg e.l. Bare kronisk tett nese som tydeligvis er immun i mot alt av sprayer på markedet, noe ØNH-legen mente kom av kronisk tørre og såre slimhinner i nesen. Det eneste han sa kunne gjøres var å brenne vekk nesemuslingene, men det var en usikker og kortvarig løsning. Jeg har prøvd diverse remedier som neseplaster, snorkespray og allergimedisin, og jeg prøver å venne meg til å sove mest mulig på siden. Jeg får litt mindre tett nese av neseplaster og allergispray men det har minimal innvirkning på snorkinga. Jeg er overvektig men snorket da jeg var normalvektig også, så i mitt tilfelle tror jeg kanskje at jeg rett og slett bare er arvelig belastet og har arvet et ugunstig svelg fra bestemødrene mine... (de begge har snorket siden de var ganske unge). Jeg er enig i at snorkerne bør dra til legen, men vis litt forståelse for at det er ganske pyton å være snorkeren også. Anonymkode: b610d...9b8 Jeg er helt enig i det du skriver, jeg synes generelt snorkere får mye pes for noe de ikke kan noe for. De blir ofte påtvunget operasjon av andre som tror det er en lettvint løsning på problemet. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men tidligere kunne vel hver eneste som snorket få tilbud om operasjon som et forsøk. Mange slutter ikke å snorke, andre igjen begynner etter en stund. Min mann er en av dem som til tross for 3 operasjoner snoker like mye. I ditt tilfelle fant de ikke en gang noe å operere, og da synes jeg det er bra de sa det istedet for å gjøre unødvendige inngrep. Jeg er selv ikke en snorker, men jeg forstår godt at det må være pyton å snorke. Mannen min har slitt hele livet nesten, og fått kommentarer av andre så fort han har måtte dele rom, som i militærer eller på sykehus av tidligere partnere osv. Det er jo et veldig sårt tema, og det viker ikke til at folk forstår det. Når det er sagt så kan faktisk ikke andre ligge våken natt etter natt med en snorker, og det må løses. Det beste er separate soverom, eller hjelpemidler. Her har det meste blitt prøvd, nesebøyle, plaster, spray, operasjon, Cpap mot pustestopp, det eneste som har hjulpet og som kan gjøre oss i stand til å sove på samme rom er snorkeskinne. Anonymkode: 7f3b8...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #52 Del Skrevet 1. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å sove i samme rom som noen med CPAP?. Jeg vet faktisk ikke hva som bråker verst. CPAP bråker veldig det også, og er vel egentlig ikke noe man bruker mot snorking. Men søvnapne, CPAP forhindrer pustestoppene som mennesker med en lidelsen har mange ganger hver natt. Jeg holder en knapp på snorkeskinne, eller separate soverom Anonymkode: 7f3b8...6c9 Det er rett som du sier, at CPAP primært brukes pga søvnapné, men det reduserer som regel også snorkinga. Anonymkode: 200bc...116 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2018 #53 Del Skrevet 1. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig i det du skriver, jeg synes generelt snorkere får mye pes for noe de ikke kan noe for. De blir ofte påtvunget operasjon av andre som tror det er en lettvint løsning på problemet. Jeg vet ikke hvordan det er nå, men tidligere kunne vel hver eneste som snorket få tilbud om operasjon som et forsøk. Mange slutter ikke å snorke, andre igjen begynner etter en stund. Min mann er en av dem som til tross for 3 operasjoner snoker like mye. I ditt tilfelle fant de ikke en gang noe å operere, og da synes jeg det er bra de sa det istedet for å gjøre unødvendige inngrep. Jeg er selv ikke en snorker, men jeg forstår godt at det må være pyton å snorke. Mannen min har slitt hele livet nesten, og fått kommentarer av andre så fort han har måtte dele rom, som i militærer eller på sykehus av tidligere partnere osv. Det er jo et veldig sårt tema, og det viker ikke til at folk forstår det. Når det er sagt så kan faktisk ikke andre ligge våken natt etter natt med en snorker, og det må løses. Det beste er separate soverom, eller hjelpemidler. Her har det meste blitt prøvd, nesebøyle, plaster, spray, operasjon, Cpap mot pustestopp, det eneste som har hjulpet og som kan gjøre oss i stand til å sove på samme rom er snorkeskinne. Anonymkode: 7f3b8...6c9 Det er fortsatt utelukkende snorkerens ansvar å finne en løsning på problemet. Dersom ingen remedier eller operasjoner fører til målet, må det forlanges at han aldri sover samtidig som samboeren eller andre i familien gjør det. Han må tilpasse sine sovetider slik at det ikke forstyrrer de han bor sammen med. Anonymkode: 200bc...116 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå