Gå til innhold

Rar mens!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menstruasjonen min er skikkelig rar nå. Jeg har hatt mensen i 7 år og gått på Loette i 1 år. Ikke opplevd dette før. Fikk mens på tredje sukkerpille, helt normalt. Hadde ingen symptomer at den ville komme. Pleier å få murringer i magen og ømme bryster. Det  var skikkelig tykt som om det var blanda med utlod, og det stinket så JÆVLIG at det luktet godt utenfor klærne mine. Jeg jobber i en ganske hektisk jobb der jeg er helt alene og må bli ferdig med alt til nestemann kommer på jobb, og hadde ikke med skifteklær eller kunne vaske det bort. Men jeg har aldri opplevd slik stank fra mensenet mitt før. Det samme skjedde dag 2, men mye mindre. Jeg pleier å blø nok, men denne gangen blør jeg ganske lite. Tampongen er bare litt rosa når den burde være knallrød og stappa i blod. 

I dag stinket det også til tross for grundig vask og skifting av både tampong og bind, litt hyps og haps hva jeg bruker. Hvorfor stinker det sånn? Hvorfor blør jeg så lite? Hvorfor har jeg ikke fått symptomer på at mensen kommer?

Anonymkode: e1a59...7d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lureste er å få henvisning til en gynekolog for å se om alt er som det skal

AnonymBruker
Skrevet

Du har ingen menstruasjon, fordi du går på p-piller. Du har en kunstig bortfallsblødning. "alt" er normalt av blødninger da. Eventuelt kan du ta en tur til fastlegen og få sjekket deg for kjønnssykdommer. 

Anonymkode: 813f9...ed0

Skrevet

Forandringer i mens kan være et tegn på at noe ikke er som det skal, jeg ville tatt meg en tur til legen. Gått opp eller ned i vekt i det siste? Spist annerledes?

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Inwe skrev:

Forandringer i mens kan være et tegn på at noe ikke er som det skal, jeg ville tatt meg en tur til legen. Gått opp eller ned i vekt i det siste? Spist annerledes?

HI går på p-piller :)

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HI går på p-piller :)

Jeg så det, men til tross for at du ikke får en vanlig mens bør det sjekkes ut. Både mat, miljø, sykdommer, vektnedgang osv kan påvirke mens uansett om du går på pillene eller ikke. Det er fortsatt blod som kommer fra kroppen din, forandrer det seg ville jeg tatt en tur til legen. Faktisk ville jeg personlig sett på det som et større faretegn når jeg gikk på pillen, da mensen pleier å være helt lik hver gang når man går på den (ingen kilder på dette, kun egne observasjoner). 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker man venter til neste runde og ser hvordan den er. 

Det kan være at mensen eller bortfallsblødningen har startet å forandre seg i mengde og varighet, det skjer. Jeg gikk fra 5 til 2 dager etter å ha gått på p-piller i 1 år, ingenting var galt. Blødde også mye mindre. 

At det lukter kan være en kombinasjon med skjedens bakterier ev utflod. Lukten kommer jo ikke før blodet kommer i kontakt med luft. 

Jeg ville ihvertfall ha sett det an før jeg hadde løpt til legen.

Anonymkode: fcd79...f49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...