AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Var litt ør i varmen, men blinket og la meg ut der de hadde litt sikt. Burde tydeligvis ha stoppet helt, men... Føler meg helt ræva. Flere som har tabbet seg ut på dette. Anonymkode: 8eebc...455
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Du skal ikke stoppe. Du skal legge deg så langt inn som mulig, slik at de kommer forbi. Anonymkode: 3752b...3e7
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Du skal flytte deg. Dersom du ikke kan flytte deg uten å være i veien eller ikke har plass til å flytte deg, så må du stoppe og stå stille der du står. Anonymkode: c7866...cdd 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #4 Skrevet 26. juli 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal flytte deg. Dersom du ikke kan flytte deg uten å være i veien eller ikke har plass til å flytte deg, så må du stoppe og stå stille der du står. Anonymkode: c7866...cdd Det er vel det siste man skal gjøre! For er det ikke plass til at utrykningskjøretøy kan passere, så fortsett å kjøre for å komme til et sted hvor det kan komme forbi. Før en sving f.eks, ikke senk farten eller stopp før svingen, kjør gjennom uten å redusere farten. Det værste er å stoppe for å slippe forbi. Men det finnes mye merkelig veiledninger om dette på nett. Anonymkode: 4a9f8...403 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 Om du kjører sakte eller stopper helt opp der ambulansen kan sikkert komme forbi deg er det samme, men sett på blinklyset slik at vi vet du har sett oss. Og ikke stopp i en sving eller der det er høye kanter slik at vi ikke kommer forbi. https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/lover-og-regler/nar-du-ser-blalys-i-innerspeilet/ Anonymkode: 028ae...e19 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Du sier de tutet på deg? Hadde de blålys og sirener på, og tutet i tillegg? Eller hadde du gått glipp av blålysene, og fikk et kort signal med sirenen? Om det var det siste hadde de i alle fall garantert ikke ligget bak deg lenge, om de har det travelt gir de signal med en gang de forstår at du ikke har sett dem. Bare sånn for å berolige deg litt om at du sikkert ikke har sinket dem veldig, selv om det selvsagt ikke er bra å følge så dårlig med i speilet at du ikke ser blålysene. Anonymkode: ed7d0...9fa
Sirah Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 Dette går helt fint TS. Du er ikke den første og heller ikke den siste som overser blålys et øyeblikk. De tuter/setter på sirenen veldig kjapt så du har ikke sinket dem i 5 minutter lissom. Jeg blir superstresset selv jeg om jeg får blålys bak meg og like usikker hver gang på hvordan jeg skal reagere. Så du er ikke den eneste 1
Yorker Skrevet 28. juli 2018 #8 Skrevet 28. juli 2018 Er bare å ta det helt rolig, å føle seg ræva er bare å komme over, de er så vandt med sanne situasjoner uansett. Er det ikke plass/mulighet til å vike så kjører du til du har mulighet, man skal på ingen måte skade kjøretøyet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå