Gå til innhold

Shit shit shit. Ambulanse tutet på meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var litt ør i varmen, men blinket og la meg ut der de hadde litt sikt. Burde tydeligvis ha stoppet helt, men...

Føler meg helt ræva. Flere som har tabbet seg ut på dette.

Anonymkode: 8eebc...455

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke stoppe. Du skal legge deg så langt inn som mulig, slik at de kommer forbi.

Anonymkode: 3752b...3e7

AnonymBruker
Skrevet

Du skal flytte deg. Dersom du ikke kan flytte deg uten å være i veien eller ikke har plass til å flytte deg, så må du stoppe og stå stille der du står. 

Anonymkode: c7866...cdd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skal flytte deg. Dersom du ikke kan flytte deg uten å være i veien eller ikke har plass til å flytte deg, så må du stoppe og stå stille der du står. 

Anonymkode: c7866...cdd

Det er vel det siste man skal gjøre! For er det ikke plass til at utrykningskjøretøy kan passere, så fortsett å kjøre for å komme til et sted hvor det kan komme forbi. Før en sving f.eks, ikke senk farten eller stopp før svingen, kjør gjennom uten å redusere farten. Det værste er å stoppe for å slippe forbi. Men det finnes mye merkelig veiledninger om dette på nett.

Anonymkode: 4a9f8...403

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sier de tutet på deg? Hadde de blålys og sirener på, og tutet i tillegg? Eller hadde du gått glipp av blålysene, og fikk et kort signal med sirenen? Om det var det siste hadde de i alle fall garantert ikke ligget bak deg lenge, om de har det travelt gir de signal med en gang de forstår at du ikke har sett dem. 

Bare sånn for å berolige deg litt om at du sikkert ikke har sinket dem veldig, selv om det selvsagt ikke er bra å følge så dårlig med i speilet at du ikke ser blålysene. 

Anonymkode: ed7d0...9fa

Skrevet

Dette går helt fint TS. Du er ikke den første og heller ikke den siste som overser blålys et øyeblikk. De tuter/setter på sirenen veldig kjapt så du har ikke sinket dem i 5 minutter lissom. Jeg blir superstresset selv jeg om jeg får blålys bak meg og like usikker hver gang på hvordan jeg skal reagere. Så du er ikke den eneste :) 

• Liker 1
Skrevet

Er bare å ta det helt rolig, å føle seg ræva er bare å komme over, de er så vandt med sanne situasjoner uansett.

Er det ikke plass/mulighet til å vike så kjører du til du har mulighet, man skal på ingen måte skade kjøretøyet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...