Gå til innhold

Forferdelig sosial angsg!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg sliter utrolig med sosial angst, og vet ikke hva jeg skal gjør for å bli bedre. Har oppsøkt psykolog tidligere, og merket ingen forbedring. Er selv veldig stad, og er delvis i benektelse. Jeg overbeviser meg selv om at det ikke er så fælt, og at der er helt normalt å vær nervøs får man drar hjemme ifra.

Men idag hadde jeg en så dårlig og rar opplevelse at jeg måtte annerkjenne min sosial angst! Har ikke dratt så mye ut i ferien, ettersom jeg bruker tid med mamma og pappa. Jeg studerer nemmelig i en annen by, og omgås av den grunn sjeldent med familien min.

Idag dro jeg ut for å hente en pakke fra posten. Jeg opplevde ikke den vanlige nervøsiteten i det jeg dro hjemme ifra, og tok på øretelefonene mine for å blokkerte ut verden. Da jeg annkom posten for å hente pakken min begynnte alt å gå nedover for meg.

Hendene mine var utrolig sjelven, og jeg merket at jeg nærmest skrek til mannen bak kassen! Jeg klarte såvidt å bøye meg ned for å ta pakken. Jeg sjalv og svettet mens jeg holdt på å myste balansen min.

Det verste er at alt var fysisk! Fordi inni meg var jeg faktisk ganske rolig, og opplevde ikke noe form for panikk. Men utenpå var jeg ‘a mess’, rett og slett. 

Jeg har aldri tenkt over at sosial angst kan være så nyansert. At du kan sjelve og svette, men føle deg helt normal inni? Som oftest er det motsatt, at jeg opplever panikk inni meg, men ser rolig utenpå.

Nå har jeg fått nokk av sosial angst, og orker ikke mer å leve slikt. Føler kroppen og hjernen min overasker meg hver gang jeg går ut huset. Hva kan jeg gjør for å få slutt på dette tullet?

Anonymkode: c62dd...bc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...