AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Jeg har perioder med noe angst og nedstemthet, ikke hemmende i hverdagen min, men til tider slitsomt og noe jeg helst vil unnvære. En kollega nevnte at johannesurt kapsler, reseptfritt på apoteket, kunne hjelpe. Er det noen som har erfaringer og som kan si litt om evt effekt og varighet? Ser jo produktbeskrivelsen, men stoler mer på personlige uttalelser... Anonymkode: efb99...3cc
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Johannesurt virker søvndyssende og brukes ved problemer med å sove. Vær og klar over at Johannesurt kan nedsette virkningen av en rekke andre medisiner bl.a. ppiller. Anonymkode: 570a3...873
Årstider Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Jeg sliter også en del med angst samtidig som jeg fungerer i hverdagen. Prøvde Johannesurt en periode, men merket ingen forskjell overhodet. Vil heller si det hjalp mer å drikke kamille-te alene mens jeg var helt alene i rundt 10 min. Vet ikke hvorfor, men føltes litt som at jeg ladet meg selv litt opp :)
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #4 Skrevet 26. juli 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har perioder med noe angst og nedstemthet, ikke hemmende i hverdagen min, men til tider slitsomt og noe jeg helst vil unnvære. En kollega nevnte at johannesurt kapsler, reseptfritt på apoteket, kunne hjelpe. Er det noen som har erfaringer og som kan si litt om evt effekt og varighet? Ser jo produktbeskrivelsen, men stoler mer på personlige uttalelser... Anonymkode: efb99...3cc Jeg har brukt johannesurt i noen år. Tar alltid uka før mens. Det hjelper på pms og depresjonsfølelden jeg får. Kapslene er dure så jeg har plukket urten ute og tørker og tar te om kvelden . I Tyskland og Østerrike brukes johannesurt fremfor antidepressiva ved lette depresjoner. Anonymkode: 086f7...793
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #5 Skrevet 26. juli 2018 De virker, men det kan som all annen medisin ta litt tid. Viktig du snakker med legen om at du gjerne vil begynne på de da det også er bivirkninger, og det i tilegg stopper bruk av mangnforskjellige medikamenter. Disse vet legen mer om enn KG Anonymkode: 18e58...19b
FantasDick Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Jeg brukte det da jeg var deprimert for en del år siden. Synes de hjalp nok til at jeg vurderte det til at jeg ikke ville bruke antidepressiva.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #7 Skrevet 26. juli 2018 Jeg gikk på det i et års tid, var veldig skeptisk, men synes at det hadde effekt. Ble litt bedre fra moderat depresjon. Jeg tok dobbel dose av hva som sto på pakningen. Jeg gikk så over på antideppresiva-brintellex, har hatt veldig fremgang på det! Og null bivirkninger! Bruker du Johannesurt må du være obs på sterk sol. Beskytt deg mot den, ellers kan du få pigmentforandringer. Anonymkode: f316b...3d1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #8 Skrevet 26. juli 2018 TS talking Takk for tilbakemeldinger! Var og pratet med legen min tidligere idag, og hun mener det ikke er noe i veien for å prøve. Så da gjør jeg nok det. Går ikke på noe øvrige medikamenter, og bruker solfaktor 50 året rundt uansett Til dere som har positive erfaringer: hvor lang tid tok det før dere kjente bedring/effekt? Til deg som tok dobbel dose: var det i samråd med lege, og er det noe du anbefaler? Anonymkode: efb99...3cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå