Ak90 Skrevet 26. juli 2018 #21 Del Skrevet 26. juli 2018 4 minutter siden, Tanuki skrev: Jeg er enig i det meste hun skriver. Er faktisk jeg også.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 26. juli 2018 #22 Del Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, Tanuki skrev: Jeg er enig i det meste hun skriver. 1 minutt siden, GulSol skrev: Er enig i det meste hun sier. Hun er ikke på bærtur. 1 minutt siden, Ak90 skrev: Er faktisk jeg også.. Dere argumenterer jammen sterkt for synspunktene deres 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GulSol Skrevet 26. juli 2018 #23 Del Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, herzeleid skrev: Dere argumenterer jammen sterkt for synspunktene deres Vi har to kjønn. Mann og kvinne. Transhysteriet er blitt et motefenomen og ungdommer som er forvirra nok fra før får det enda verre med å finne ut hvem de er. Hvofor skal jeg argumentere for min mening, når Kari allerede har gjort det? Om du vil ha et mer utdypende svar - les artikkelen. Den er skrevet omtrent som jeg ville skrevet det selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 26. juli 2018 #24 Del Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, GulSol skrev: Vi har to kjønn. Mann og kvinne. Transhysteriet er blitt et motefenomen og ungdommer som er forvirra nok fra før får det enda verre med å finne ut hvem de er. Hvofor skal jeg argumentere for min mening, når Kari allerede har gjort det? Om du vil ha et mer utdypende svar - les artikkelen. Den er skrevet omtrent som jeg ville skrevet det selv! Jeg er ikke uenig i det du skriver i første avsnitt, men jeg er samtidig uenig i mye av det Jaquesson skriver, som jeg skrev om tidligere. Å kun skrive "enig i det meste" for så å vise til et innlegg der en ikke presiserer hva en er enig eller uenig i bidrar sånn sett ikke særlig mye til en diskusjon rundt et innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 26. juli 2018 #25 Del Skrevet 26. juli 2018 Dette overrasker meg å si, for jeg er ikke den første til å si meg enig med NOE av det KJ kommer med. Derimot, i akkurat denne sammenhengen har hun et poeng. Jeg er dermed ikke uenig med henne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 26. juli 2018 #26 Del Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, Jolene skrev: Dette overrasker meg å si, for jeg er ikke den første til å si meg enig med NOE av det KJ kommer med. Derimot, i akkurat denne sammenhengen har hun et poeng. Jeg er dermed ikke uenig med henne. For å presisere hva det er jeg er enig i (sakset sammen fra artikkelen i HI): Sitat Nå kan menn beholde helskjegget og juridisk sett «bli» kvinner ved å fylle ut et skjema, men selv ved amputasjon av penis og testikler, hormontilskudd, klær og sminke vil en mann aldri bli til en kvinne. Det de gjør er å etterligne det de tror er en kvinne og det står de jo fritt til å gjøre. En DNA-prøve vil dog alltid vise at han er en mann. Han kan ikke inkluderes i de bevegelsene, kvotene og sikre rommene som er reservert for kvinner. Det er konkrete årsaker til at vi har måttet etablere slikt. [...] Alt dette skjer med kvinner fordi de ér kvinner. Vi har ikke mensen og blir gravide fordi vi «identifiserer» oss som kvinner, men fordi vi ér det. Dette er det ifølge transideologien «slemt» å si. Menn som vil innbille verden at de er kvinner kan komme til å føle seg ekskludert av «gravide kvinner». Det skal hete «gravide personer». Menn kalles inn til gynekolog for å ta celleprøver av en livmor de ikke har. Det de trenger er å få undersøkt prostataen. Per er ikke «egentlig» jente fordi han liker kjoler og neglelakk. Å snekre, ha kort hår og være «butch» gjør ikke en pike til gutt. Akkurat nå er trans mote. Forvirret og sliten ungdom er utsatt for et voldsomt trykk av pro-trans propaganda på nettet, også på såkalte hjelpesider, og får ikke den riktige hjelpen for sine egentlige problemer. En mann kan endre sin juridiske status til kvinne uten operasjon eller hormoner. Det kreves ingen evaluering av psykisk helse, kriminelt rulleblad, motivasjon eller mål, ingen krav til informasjon eller veiledning. Loven ble vedtatt uten konsekvensanalyse, eller høring der kvinneorganisasjoner kunne ytre sin mening. Respekten for kvinners trygghet og sikkerhet er helt fraværende. Alle voksne kan gjøre som de vil så lenge de ikke innskrenker andres frihet, trygghet eller rettigheter, men en mann omdefinert til kvinne har full tilgang til alle rom tidligere reservert kvinner. Jeg vil ikke dele dusj med en mann. Det er det neppe mange piker eller kvinner som ønsker. Hvorfor skal hans krav til å dusje med piker og kvinner trumfe vår rett til å dusje uten menn tilstede? [...] Barn trenger kloke voksne. En 16-åring kan endre kjønn uten innblanding av foreldre, uten psykisk evaluering. Dersom bare én av foreldrene til et barn under 16 år samtykker, kan kjønnsskifte likevel gjennomføres «dersom dette er til barnets beste». Barnets beste? Det barn trenger er kloke voksne som geleider dem gjennom en ekstra forvirrende tid. Også mange jenter vil «endre» kjønn. I en overseksualisert populærkultur er det ikke lett å nå opp til idealene. En ung kvinne fortalte om hvordan hun ble overbevist om at hun måtte være gutt siden hun hverken var glamorøs, hvit, tynn eller tiltrukket av gutter. Hun forstod ikke at hun ikke trengte å være slik for å være kvinne. Etter å ha fått den riktige hjelpen har hun omfavnet seg selv som den hun er: «Jeg er en tykk, svart lesbisk kvinne. Og har det helt fint.» En 16-åring skal faktisk ikke få lov til å fjerne brystene og eggstokkene fordi hun «føler» seg som en gutt. Gutter skal kunne gå med kjole uten å måtte omdefineres til «jente». Barn og unge vet ikke alltid sitt eget beste. Kilde 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 26. juli 2018 #27 Del Skrevet 26. juli 2018 Ok, jeg retter meg selv, er enig i ALT hun skrev da. Det mest skremmende er at tenåringer blir oppmuntret til å ta kjønnskifteoperasjoner, bare se på den serien på TLC Lost in Transition. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 27. juli 2018 #28 Del Skrevet 27. juli 2018 11 timer siden, GulSol skrev: Vi har to kjønn. Mann og kvinne. Transhysteriet er blitt et motefenomen og ungdommer som er forvirra nok fra før får det enda verre med å finne ut hvem de er. Er det et motefenomen? Ingen velger sin kjønnsidentitet eller legning ut fra hva som er «in». Det er mer åpenhet rundt dette nå, «forvirrede» ungdommer får det neppe verre pga dette. Min tenåring har kanskje blitt overveldet over verden av og til i sin prosess til å bli voksen, men h*n er ikke usikker på sin kjønnsidentitet fordi det er «mote». 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KALKHOFF Skrevet 27. juli 2018 #29 Del Skrevet 27. juli 2018 På 25.7.2018 den 18.48, Frkwitch skrev: Fikk skikkelig avsmak fra den dama når hun var på farmen! Men dette..tar kaka! Hun skuffet veldig på farmen. Nå blir vi ikke skuffet mer, vi forventer det verste. Kjip dame. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 27. juli 2018 #30 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Nå fra USA: En federal dommer har dømt at studenter ikke har noen rett til å dele garderober med kun samme biologisk kjønn. Quote Herb Grey, an attorney for the plaintiffs, did not immediately respond to requests for comment sent by phone and email. He earlier said the district’s policy violated the civil rights of the majority of the students who do not identify as transgender. Boys using the locker room and bathroom feel embarrassed and ashamed to have to disrobe in the presence of another student who was biologically female, he said. Skolen hadde kjønnsnøytrale garderober i tillegg til guttegarderober og jentegarderober. Elliot Yoder brukte den kjønnsnøytrale garderoben, men bestemte den var for langt unna, og krevde å få bruke guttegarderoben. Her overstyrer kravene til en transaktivist alle de andre studentene, selv om skolen har lagt til rette for kjønnsnøytral garderobe. Elliot Yoder følte altså at det ikke var godt nok. Quote The lawsuit was triggered by the Dallas School District’s decision to allow student Elliot Yoder, a transgender boy, to use boys’ facilities. The school has a gender-neutral bathroom that Yoder used for changing before gym, and he asked to use the boys’ facilities because it was two floors from the locker room. Other students noticed when he left to change. https://www.washingtonpost.com/national/judges-ruling-supports-oregon-schools-transgender-policy/2018/07/25/496050e0-905f-11e8-ae59-01880eac5f1d_story.html?utm_term=.ed75c46de43e Endret 27. juli 2018 av ops2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 27. juli 2018 #31 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Hun kaller seg samfunnsdebattant. Hun hisset seg veldig opp på Facebook over at media kalte han som kjørte over mennesker i Nice 14.7.2016 for terrorist. Så vidt jeg husker, påsto hun at «hvite» menn aldri ble stemplet som terrorister. Flere påpekte at ABB, Timothy McVeigh, Ted Kaczynsky, Baader Meinhof er blitt omtalt som terrorister, med rette. Da slettet hun hele tråden. Hun fremstår som kunnskapsløs og sint. Endret 27. juli 2018 av Alivamale 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 27. juli 2018 #32 Del Skrevet 27. juli 2018 4 minutter siden, Alivamale said: Hun hisset seg veldig opp på Facebook over at media kalte han som kjørte over mennesker i Nice 14.7.2016 for terrorist. Så vidt jeg husker, påsto hun at «hvite» menn aldri ble stemplet som terrorister. Flere påpekte at ABB, Timothy McVeigh, Ted Kaczynsky, Baader Meinhof er blitt omtalt som terrorister, med rette. Da slettet hun hele tråden. Hun fremstår som kunnskapsløs og sint. Man kan ikke ha kunnskap om allt hele tiden. Folk tar feil og sletter innlegg hele tiden. Vis meg en kjendis som aldri tar feil, det må være et overmenneske. Diskuter heller hvor hun tar feil i denne saken. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 27. juli 2018 #33 Del Skrevet 27. juli 2018 Problemet er hvor tankene kommer fra. I hennes verden har menn alltid dominert kvinner, og når det er kvinner sin tur til å få særrettigheter, og at disse blir nå truet når menn ved et skjema kan gjøre seg selv til kvinner. Det er som om det er en urettferdighet at menn også nå kan få ta del i godene kvinner nå skal ha. Så har hun selvfølgelig en del gode argumenter. Jeg er absolutt enig i mye av det hun skriver også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 27. juli 2018 #34 Del Skrevet 27. juli 2018 Dere vet hvem Bruce Jenner var? Nå er han Caitlyn Jenner. Etter dagens regler kunne Bruce deltatt som kvinne. Ville det ikke vært fristende, hvis han var en god mannlig idrettsutøver, men ikke god nok til å ta gull? Han ville slått alle kvinnelige idrettsutøvere. Nå var Bruce god nok til å vinne som mann, men etter min oppfatning er det mange male to female transgender menn som aldri ville nådd opp når de deltar mot sitt biologiske kjønn. Det er ikke riktig at verdens beste kvinnelige idrettsutøvere skal tape mot en middelmådig biologisk mann. Men noen ganger er hellet på den biologiske kvinnens side: Denne transgender mannen besluttet å sette en uslåelig rekord, han hadde allerede seieren klar men så skjedde dette: 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alivamale Skrevet 27. juli 2018 #35 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) 34 minutter siden, ops2 skrev: Man kan ikke ha kunnskap om allt hele tiden. Folk tar feil og sletter innlegg hele tiden. Vis meg en kjendis som aldri tar feil, det må være et overmenneske. Diskuter heller hvor hun tar feil i denne saken. Hun er veldig kategorisk og steil. Hun sier aldri at hun kan ha tatt feil, eller moderer sitt syn. Hun svartmaler verden, og fremstiller det som at vi lever i en dystopi. Hun virker som hun er veldig sint på menn. Hun får det til å fremstå at det er mote å ha uklar kjønnsidentitet, som om «hvemsomhelst» kommer til å bli kjønnsforvirret, siden det er «mote». Endret 27. juli 2018 av Alivamale 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 27. juli 2018 #36 Del Skrevet 27. juli 2018 På 26.7.2018 den 9.27, Klink skrev: Jeg skjønner ikke greia. Kjønn er bestemt av hva du har mellom bena. Vi har to kjønn. Ferdig. Og hva om det du har mellom beina ikke er entydig kvinnelig eller mannlig? Hva om det du har mellom beina ikke stemmer med ditt DNA? Hva om dine ytre genitalia ikke stemmer overens med dine indre? Selv om vi ser helt bort i fra hva folk føler og identifiserer seg som, og kun fokuserer på biologi, er ikke virkeligheten alltid så svarthvitt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 27. juli 2018 #37 Del Skrevet 27. juli 2018 2 minutter siden, Thyra skrev: Og hva om det du har mellom beina ikke er entydig kvinnelig eller mannlig? Hva om det du har mellom beina ikke stemmer med ditt DNA? Hva om dine ytre genitalia ikke stemmer overens med dine indre? Selv om vi ser helt bort i fra hva folk føler og identifiserer seg som, og kun fokuserer på biologi, er ikke virkeligheten alltid så svarthvitt. Man kan være født med både jente og guttekjønn. Da skjønner jeg forrvirring av kjønsidentitet kan komme. Men fra naturen sin side så er det to kjønn. Skjønner ikke behovet for å skulle være et annet kjønn. Nå er jeg åpen for kjønsskifte og trans, men man er likevel det kjønnet man har mellom bena. Jeg er også åpen for å kalle en mann som vil bli omtalt som kvinne for en kvinne. Men KJØNNET kommer man ikke fra. Jeg føler vi er en gjeng med identitetskriser alle mann om dagen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 27. juli 2018 #38 Del Skrevet 27. juli 2018 1 minutt siden, Klink skrev: Man kan være født med både jente og guttekjønn. Da skjønner jeg forrvirring av kjønsidentitet kan komme. Men fra naturen sin side så er det to kjønn. Skjønner ikke behovet for å skulle være et annet kjønn. Nå er jeg åpen for kjønsskifte og trans, men man er likevel det kjønnet man har mellom bena. Jeg er også åpen for å kalle en mann som vil bli omtalt som kvinne for en kvinne. Men KJØNNET kommer man ikke fra. Jeg føler vi er en gjeng med identitetskriser alle mann om dagen. Og hva er man da? Jente eller gutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 27. juli 2018 #39 Del Skrevet 27. juli 2018 4 minutter siden, Thyra skrev: Og hva er man da? Jente eller gutt? Da er man en person med uklare kjønnskarakteristikker som er en medisinsk betegnelse. Jeg tror det er uheldig å blande sammen de som er født med med deformerte eller avvikende kjønnsorganer med biologiske kvinner som skulle ønske de var menn, og motsatt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 27. juli 2018 #40 Del Skrevet 27. juli 2018 På 25.7.2018 den 23.34, Testosteron skrev: "Per er ikke «egentlig» jente fordi han liker kjoler og neglelakk. Å snekre, ha kort hår og være «butch» gjør ikke en pike til gutt." Er det virkelig noen som er uenig i dette? "Nå kan menn beholde helskjegget og juridisk sett «bli» kvinner ved å fylle ut et skjema, men selv ved amputasjon av penis og testikler, hormontilskudd, klær og sminke vil en mann aldri bli til en kvinne. Det de gjør er å etterligne det de tror er en kvinne og det står de jo fritt til å gjøre. En DNA-prøve vil dog alltid vise at han er en mann." Dette er helt riktig og ikke noe å hisse seg opp over. Vi får jo håpe at det ligger andre grunner under beslutningen folk har om og skifte kjønn, en at de liker og snekre, leke med dukker eller bruke neglelakk og kjoler. For meg så blir det hun skriver litt for banalt og selvfølgelig, samtidig som hun faktisk ikke klarer og filosofere over de egentlige grunnene til at folk ønsker og skifte kjønn, 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg