AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #1 Skrevet 25. juli 2018 Hei. Har man krav på sykemelding rett etter foreldrepermisjon når man ikke har fast jobb? Jeg har slitt med psykiske problemer i noen år, og står nå uten fast jobb, men prøver å jobbe ekstra. Problemet er at jeg blir syk med en gang jeg prøver, og nå har jeg vært frisk i permisjonstiden fordi jeg ikke har press på meg og må være sosial. Noen som vet regler for dette ? Og nei. Jeg er ikke en latsabb som ikke gidder. Jeg har jobbet i fler år, Full stilling og doble vakter... Anonymkode: 9dede...e95
Rinta90 Skrevet 25. juli 2018 #2 Skrevet 25. juli 2018 Du har ikke "krav" på noe som helst. En lege må vurdere om du kvalifiserer deg for sykmelding.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #3 Skrevet 25. juli 2018 Ingen har krav på sykemelding. Det er det lege som bestemmer om du er syk nok til å få. Foreldrepermisjon gir grunnlag for sykepenger ved sykemelding, men vet ikke hvor lenge det er siden permisjonen din var ferdig?Hvis du bare tar løse vakter av og til, er det veldig begrenset hvor mye sykepenger du får. At du har jobbet tidligere har ingen betydning ved utregning av sykepenger - for sykemelding skal kun brukes kortvarig og midlertidig. Søker du AAP og etter hvert ufør derimot, vil din tidligere inntekt være med i beregningen. Anonymkode: 20ad6...eca
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #4 Skrevet 25. juli 2018 Vet at legen Avgjør sykemelding, men har slitt mye før, så har som regel vært god grunn for det. Bare lurte egentlig hvordan man går frem hvis man er for syk til å jobbe men ikke har fast jobb.. er en forferdelig situasjon. Anonymkode: 9dede...e95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå