AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg virker veldig normal for de fleste, for jeg har svært få dype relasjoner.... men, jeg har noen ting ved meg selv jeg synes er veldig sært som ikke andre virker å bry seg med. For eksempel, henger jeg meg veldig opp i hvordan en internettside er designet. Jeg tenker veldig over hva slags flyselskaper som flyr hvor. Jeg er veldig på det med hvilke farger som passer sammen. Jeg kan ikke ha på to forskjellige sokker. en kan ikke være lang og den andre ankelkort, og de kan ikke ha forskjellig farge. Anonymkode: e9c53...22c
Tockit Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Og du tror du har Aspergers ut i fra det? Please. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, Tockit said: Og du tror du har Aspergers ut i fra det? Please. Er vel greit å ha en litt hyggeligere og saklig tone på helseforumet. Anonymkode: ef0f7...4c8 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Var litt for lite info til å si om du har asperger eller ikke, jeg ville ihvertfall ikke konkludert med det basert på det du skrev F84.5 Asperger's syndrome A. A lack of any clinically significant general delay in spoken or receptive language or cognitive development. Diagnosis requires that single words should have developed by two years of age or earlier and that communicative phrases be used by three years of age or earlier. Self-help skills, adaptive behaviour and curiosity about the environment during the first three years should be at a level consistent with normal intellectual development. However, motor milestones may be somewhat delayed and motor clumsiness is usual (although not a necessary diagnostic feature). Isolated special skills, often related to abnormal preoccupations, are common, but are not required for diagnosis. B. Qualitative abnormalities in reciprocal social interaction (criteria as for autism). C. An unusually intense circumscribed interest or restricted, repetitive, and stereotyped patterns of behaviour, interests and activities (criteria as for autism; however it would be less usual for these to include either motor mannerisms or preoccupations with part- objects or non-functional elements of play materials). D. The disorder is not attributable to the other varieties of pervasive developmental disorder; schizotypal disorder (F21); simple schizophrenia (F20.6); reactive and disinhibited attachment disorder of childhood (F94.1 and .2); obsessional personality disorder (F60.5); obsessive-compulsive disorder (F42). Mange som har deler av personlighetstrekk/egenskaper som de med psykiske lidelser har, men det skal en god del til før det er nok for diagnose, det er normalt å være unormal i stor grad. Ser en på kriteriene for asperger er de ganske vage, unormal sosial interaksjon og særinteresser/ "merkelige repeterende bevegelser av kroppsdeler". Godt mulig du er innafor, men umulig å vite for oss Anonymkode: 9cc1d...995
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Dette har da ingen verdens ting med asperger å gjøre.. Asperger er en hel drøss av symptomer som skal være tilstede samtidig og fra man er født. Og det største av alt er problemer med sosiale ting. Anonymkode: feab9...3a3 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #6 Skrevet 26. juli 2018 Det kan være tegn på aspargers, men sosiale problemer og stress og mange inntrykk er hovedkriteriene. Anonymkode: b727c...354
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå