Gå til innhold

Avsløre graviditet - tips ønskes!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, alle 😊

Vi skal forhåpentligvis, og endelig, avsløre graviditeten til familie om litt over en måned. Vi klarer ikke helt å bestemme oss for hvordan vi skal gjøre det, og hvor mye vi evt skal gjøre ut av det. Så... 

Hvordan fortalte dere om graviditeten deres til kommende besteforeldre, tanter og onkler? Evt hvordan har dere tenkt å gjøre det? 

Anonymkode: 2460f...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fortell det når de viktigste er samlet, det blir kjempestas! Til mine foreldre, bestemor og søsken sa jeg bare: Vil dere ha litt prosecco? Jeg tenkte vi kunne feire litt fordi vi skal få en liten baby til våren! De ble kjempeglade og overrasket, jeg tenker ofte tilbake på det øyeblikket :)

Med nr 2 prøvde vi body på storebror, nesten ingen så det uten at vi sa det. Men til gjengjeld fikk vi fortalt nyheten mange ganger da, og det ble litt gøy for de andre som var der å se om neste som kom så det.

Anonymkode: 14f46...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer! :) Hva om du har med deg et strikketøy med en ferdig og en halvferdig babysokk når du møter de?

Anonymkode: f588b...c9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: ikke vent for lenge da, sånn at de ikke allerede har skjønt det når dere forteller! Alle vet uansett at det er risiko for abort i starten, men mest sannsynlig blir det jo baby!

Anonymkode: 14f46...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa bare at jeg var gravid, ikke noe mer enn det.

Anonymkode: 40ec1...ef7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sa bare at jeg var gravid, ikke noe mer enn det.

Anonymkode: 40ec1...ef7

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg lot graviditetstesten ligga på bordet oppå ein liten body når di kom på besøk. Det var ganske vittig fordi pappa skjønte ikkje kva det var, mamma freaka heilt ut.

Anonymkode: fe146...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare fortell det når de viktigste er samlet, det blir kjempestas! Til mine foreldre, bestemor og søsken sa jeg bare: Vil dere ha litt prosecco? Jeg tenkte vi kunne feire litt fordi vi skal få en liten baby til våren! De ble kjempeglade og overrasket, jeg tenker ofte tilbake på det øyeblikket :)

Med nr 2 prøvde vi body på storebror, nesten ingen så det uten at vi sa det. Men til gjengjeld fikk vi fortalt nyheten mange ganger da, og det ble litt gøy for de andre som var der å se om neste som kom så det.

Anonymkode: 14f46...1c6

Så gøy! 😁

Ja, vi tenker å prøve å samle så mange som mulig slik når vi forteller det :) hvor langt var du på vei når dere sa det, begge gangene?

TS

Anonymkode: 2460f...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei og gratulerer! :) Hva om du har med deg et strikketøy med en ferdig og en halvferdig babysokk når du møter de?

Anonymkode: f588b...c9c

Takk 😍

Takk for god idé! Både hans og min mor er veldig glade i strikk, så det kunne vært noe 😊

TS

Anonymkode: 2460f...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

PS: ikke vent for lenge da, sånn at de ikke allerede har skjønt det når dere forteller! Alle vet uansett at det er risiko for abort i starten, men mest sannsynlig blir det jo baby!

Anonymkode: 14f46...1c6

Vi tenker å si det en gang mellom uke 12-16, er 9+1 nå :) med en gang vi ser at jeg ikke klarer å skjule det kommer vi nok til å si det, det er ikke så farlig, vi ønsker bare å ha det for oss selv så lenge som mulig. Vi har både mistet og brukt relativt lang tid på å bli gravid igjen, så det er veldig sårt og nært for oss :)

TS

Anonymkode: 2460f...891

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sa bare at jeg var gravid, ikke noe mer enn det.

Anonymkode: 40ec1...ef7

Jeg heller litt i mot å gjøre det "så enkelt" , men har en mann som er veldig gira på å gjøre litt mer big deal ut av det, så vi får se! Er jo en stor nyhet i seg selv :)

39 minutter siden, BethD skrev:

Samme her :)

😊👍

TS

Anonymkode: 2460f...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg lot graviditetstesten ligga på bordet oppå ein liten body når di kom på besøk. Det var ganske vittig fordi pappa skjønte ikkje kva det var, mamma freaka heilt ut.

Anonymkode: fe146...d88

Så gøy! 😂😂 

TS

Anonymkode: 2460f...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en kopp med teksten «verdens beste bestemor» til svigermor, hun skjønte ingenting først og trodde vi mente at hun var god «bestemor» til hunden vår😂 Skikkelig vittig i ettertid! Til mine foreldre sa vi det bare rett ut uten noe mer overraskelse involvert. 

Anonymkode: b03b1...90f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøpte en kopp med teksten «verdens beste bestemor» til svigermor, hun skjønte ingenting først og trodde vi mente at hun var god «bestemor» til hunden vår😂 Skikkelig vittig i ettertid! Til mine foreldre sa vi det bare rett ut uten noe mer overraskelse involvert. 

Anonymkode: b03b1...90f

Haha 😂 morsomt! Ja, tror vi kommer til å fortelle det på ulike måter til min og hans familie. Gøy når de kanskje ikke innser det med en gang 😂

TS

Anonymkode: 2460f...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så gøy! 😁

Ja, vi tenker å prøve å samle så mange som mulig slik når vi forteller det :) hvor langt var du på vei når dere sa det, begge gangene?

TS

Anonymkode: 2460f...891

Ca 8 uker, da føltes det trygt nok - men så har vi ingen aborter bak oss heller. Jeg var dødskvalm så de ville merket det ved middagen uansett, både på mat og vin ;)

Anonymkode: 14f46...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte kopp med "verdens beste bestemor/bestefar" til foreldrene våre på begge sider. Disse satt vi igjen på kjøkkenbenken med et kort ("disse kan bli nyttige i september" ol) så de fant de når de kom hjem/til hytta, og de ringte oss og var glade :)Dette var i uke 13 og uke 15 tror jeg, vi ville vente til etter vi tok ultralyd i uke 12. Vi har begge veldig gira, barneglade foreldre, og vi liker ikke så mye styr, så vi syntes det var greit å slippe å annonsere det ansikt til ansikt. :P

Anonymkode: e8189...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca 8 uker, da føltes det trygt nok - men så har vi ingen aborter bak oss heller. Jeg var dødskvalm så de ville merket det ved middagen uansett, både på mat og vin ;)

Anonymkode: 14f46...1c6

Skjønner 😊 Vi bor ca 1.5t unna all familie, og ser de stort sett en helg i mnd, så tror det skal gå fint mtp mistanker fremover 😁 er ikke sikkert vi skal besøke de igjen før i september, og da er vi 15-16 uker 😊 

TS

Anonymkode: 2460f...891

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kjøpte kopp med "verdens beste bestemor/bestefar" til foreldrene våre på begge sider. Disse satt vi igjen på kjøkkenbenken med et kort ("disse kan bli nyttige i september" ol) så de fant de når de kom hjem/til hytta, og de ringte oss og var glade :)Dette var i uke 13 og uke 15 tror jeg, vi ville vente til etter vi tok ultralyd i uke 12. Vi har begge veldig gira, barneglade foreldre, og vi liker ikke så mye styr, så vi syntes det var greit å slippe å annonsere det ansikt til ansikt. :P

Anonymkode: e8189...5a1

Så koselig! 😁 På min side er det mange babyer for tiden, så der blir det nok ingen massiv reaksjon tror jeg. Men på hans side er det åtte år siden eneste og siste barnebarn, så der er det litt mer etterlengtet tror jeg 😊 vi skal ha UL i uke 10 og uke 14, så jeg håper vi kan vente med å fortelle til etter den i uke 14 :)

TS

Anonymkode: 2460f...891

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Så koselig! 😁 På min side er det mange babyer for tiden, så der blir det nok ingen massiv reaksjon tror jeg. Men på hans side er det åtte år siden eneste og siste barnebarn, så der er det litt mer etterlengtet tror jeg 😊 vi skal ha UL i uke 10 og uke 14, så jeg håper vi kan vente med å fortelle til etter den i uke 14 :)

TS

Anonymkode: 2460f...891

For våre foreldre var det første barnebarn på begge sider, så da var det ekstra stas! Men koselig nyhet er det jo uansett! :)

Lykke til med å fortelle! Vi synes egentlig det var litt vanskelig når det var på tide å dele nyheten, vi var blitt så vant til at det var "vår lille hemmelighet" og skummelt å plutselig være åpen om det! Litt rart, for i begynnelsen ville vi jo si det til alle! Men så blir man liksom vant til å ha det for seg selv. 

Vi ventet til etter oul med å begynne fortelle andre enn våre foreldre/søsken da. 

Anonymkode: e8189...5a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer besteforeldrekopper eller å ha med mønster og garn til babystrikkeplagg og spør om bestemødrene vil strikke til oss (begge er veldig strikkeglade)😊 

Anonymkode: 68d2d...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...