AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Hei! Jeg er heelt håpløs når det gjelder p piller, da dette er første gangen jeg går på de, så må derfor forsikre meg om hva som er det beste alternativet. Jeg skal på ferie og reiser 2 august. Skulle ha fått mensen rundt 2-4 august, og ville slippe å styre med dette i ferien, derfor har jeg gått på p piller i 21 dager. Nå er jeg på min fjerde dag av å ikke ta p-pillene (en skal ta 7 dager pause), og har nå fått mensen. Planen var jo å gå tilbake til å ta neste brett med p piller når mensen er ferdig, men så slo det meg: hvorfor skal jeg gjøre det? Jeg har jo oppnådd det jeg ville, å få mensen tidligere, så hva er vitsen med å fortsette å ta neste brett? Så spørsmålet mitt er vel: er det noen konsekvenser av å ikke ta neste brett når mensen nå er ferdig? kan jeg få en ubehagelig overraskelse på ferien min og plutselig få mensen igjen? Anonymkode: d1f43...781
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Mest sannsynlig får du ikke mensen hvis du ikke fortsetter på neste brett. Men når det er sagt, hvorfor startet du på p-piller? Var det kun for å få mensen tidligere til ferien? Det er ikke lurt å starte/slutte hele tiden, med tanke på hormoner og risiko for blodpropp. Anonymkode: dcefe...b52
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mest sannsynlig får du ikke mensen hvis du ikke fortsetter på neste brett. Men når det er sagt, hvorfor startet du på p-piller? Var det kun for å få mensen tidligere til ferien? Det er ikke lurt å starte/slutte hele tiden, med tanke på hormoner og risiko for blodpropp. Anonymkode: dcefe...b52 Ja, var kun for å få mensen. Er første gang jeg bruker p piller og har ikke planer om å slutte/starte på det i nærmeste framtid så skal nok gå fint. Anonymkode: d1f43...781
hetia96 Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Mener du «droppe ferie pga mensen»? Visste ikke det gikk ann å droppe mensen.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Primolut-N kan man også bruke istedet for p-piller. Anonymkode: 69f38...0eb
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Ja, du kan få mensen på ferie. Jeg ville definitivt fortsatt på pillene til etter ferien. Anonymkode: b4a3b...fdf
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Om du stopper å ta p-piller og så bestemmer deg for å begynne på de igjen innen noen måneder øker blodproppsfaren betydelig. Man skal ikke gå av og på p-piller på den måten. Anonymkode: 8d7cb...1ea
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 11 minutter siden, hetia96 skrev: Mener du «droppe ferie pga mensen»? Visste ikke det gikk ann å droppe mensen. Jeg "dropper mensen" hele tiden; altså hopper jeg over pillefri "uke"(hos meg er denne "uken" 4 dager) hele tiden. Har menstruasjon typ to ganger i året. Funker utmerket. Anonymkode: 8d7cb...1ea 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå