AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg har så lyst til å dra på en liten ferie alene, tenker da en langhelg eller noe sånt. er det noen som har anbefaling til hvor? Om det er et fint sted i Norge, eller til et annet land i Europa. Jeg er veldig glad i norsk natur. Anonymkode: fa672...743
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Nord-Norge på sommerstid er jo noe av det vakreste som finnes, så om du har mulighet til det så anbefaler jeg det på det sterkeste. Noen steder behøver man naturligvis bil, men det er så verd det. Eksempelvis: Tysfjord, Hamarøy, Steigen, Lofoten, Tromsø, Lyngen. Anonymkode: eec83...fab 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Takk for tips! Er absolutt steder jeg kunne tenkt meg å dra til, det ser så fint ut i Nord-Norge. Anonymkode: fa672...743
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Reis til Hallingdal - bo på hotell og gå en fjelltur, lei en sykkel og fart litt rundt. Ta turen over sognefjellet og få med deg fjell, isbre og Sognefjorden. Masse å se! Anonymkode: 14da9...263 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Anbefaler Tromsø som utgangspunkt. Ta fly til Tromsø og bok deg inn på hotell en natt. Bruk dagen i Tromsø sentrum, sjekk ut matsteder, uteliv eller kino eller gå over brua og opp til der hvor fjellheisen går. Neste dag tar du bussen til Sommarøya, der kan du gå på nydelige små fjell- og strandturer og overnatte på hotell der. Ta bussen tilbake til Tromsø. Tror det går bare to busser om dagen så planlegg litt. Hvis du har mere tid igjen i Tromsø anbefaler jeg å ta bussen til botanisk hage (ti minutt med buss eller førti minutter å gå fra sentrum) eller å gå andre veien til Telegrafbukta og Tromsø Museum. Min andre anbefaling er Dublin! Den byen er altså bare vanvittig flott på alle måter. Anonymkode: 6b063...904 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Tusen takk for kjempe gode forslag. skal sjekkes ut! Anonymkode: fa672...743
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #7 Skrevet 25. juli 2018 Jeg skal en langhelg til Tokyo i september. Har mann, to små barn, travel jobb etc, så dette blir en kort men langreist husmorferie helt alene 😃 Har vært i Japan før og synes det er et fantastisk land - fascinerende, annerledes og helt trygt. Og reiser i business glass, som er en opplevelse i seg selv 😊 Anonymkode: 1874e...d4c 4
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #8 Skrevet 25. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal en langhelg til Tokyo i september. Har mann, to små barn, travel jobb etc, så dette blir en kort men langreist husmorferie helt alene 😃 Har vært i Japan før og synes det er et fantastisk land - fascinerende, annerledes og helt trygt. Og reiser i business glass, som er en opplevelse i seg selv 😊 Anonymkode: 1874e...d4c Business class skulle det selvsagt være. Oppspart på bonuspoeng, ellers hadde det blitt for dyrt. Anonymkode: 1874e...d4c
EvaLena Skrevet 25. juli 2018 #9 Skrevet 25. juli 2018 Svalbard er kjempefint. Bli med på utflukter. Har man først vært der, så vil man tilbake
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2018 #10 Skrevet 25. juli 2018 Jeg elsker å reise på ferie alene, føler at jeg kan tømme hodet helt og at jeg ligger til lading I fjor var jeg fem dager på Pers hotel på Gol i september, og det var helt nydelig. Gikk lange turer i skog og mark på dagtid, badet i basseng og koste meg med nydelig mat. Hadde også med meg to gode bøker som jeg endelig fikk tid til å lese. Dette kommer jeg til å gjenta! Anonymkode: 195cf...54a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2018 #11 Skrevet 30. juli 2018 Edinburgh uten tvil. Fin by,vakker natur og et fantastiske folkeslag Anonymkode: 53d0c...011 1
Atea Skrevet 30. juli 2018 #12 Skrevet 30. juli 2018 On 7/24/2018 at 4:47 PM, AnonymBruker said: Jeg har så lyst til å dra på en liten ferie alene, tenker da en langhelg eller noe sånt. er det noen som har anbefaling til hvor? Om det er et fint sted i Norge, eller til et annet land i Europa. Jeg er veldig glad i norsk natur. Anonymkode: fa672...743 Vanskelig å svare. On 7/24/2018 at 4:57 PM, AnonymBruker said: Takk for tips! Er absolutt steder jeg kunne tenkt meg å dra til, det ser så fint ut i Nord-Norge. Anonymkode: fa672...743 I Nord-Norge er de fleste avhengig av å ha bil, men Tromsø har mye å by på. Jeg har bodd tre steder i Norge og reist en del, har vært nesten overalt. Spa på Pers hotell høres også bra ut. Hurtigruta, Svalbard, øya Røst. Små fiskevær med butikker og de fleste fasiliteter. Munkholmen høres spennende ut, det samme er Kristiansund, Bergen og Sørlandet. Det er fint i Vestfold, ved kysten. Det er bare å ramse opp, Son, Hvaler, Vardø, Femunden, Sandnesjøen med daglige fergeavganger til Dønna. Har ikke nevnt Svolvær, men det er en fin by. Kanskje mange turister og jeg vet ikke om du får sett hele Lofoten uten å ha bil. Men hva er du på utkikk etter? Jeg ville valgt en liten by som har alle fasiliteter og fin natur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå