AHusky Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Jeg er så heldig at jeg har hatt mye urinveisinfeksjoner i løpet av livet, nå har jeg lenge hatt et opphold men oppdaget idag at det er tilbake...Jeg er super lei av å reise til legen hver gang bare for å få en resept på antibiotika jeg ikke vil ta. Finnes det noen andre måter å bli kvitt det på? Akkurat gått gjennom et samlivsbrudd, så har ikke allverden med råd til\ lege og reseptmidler.. 🙄
PetrovaFire Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Både ja og nei. Mange kan bli kvitt "små" urinveisinfeksjoner ved å syrne urinen (c-vitaminer, tranebær og lignende) eller bare la det gå over av seg selv. MEN mange kan også bli verre uten behandling, kan gå videre opp i nyrene (også ender du opp med nyrebekkenbetennelse)! Så anbefaler at du tar deg en tur til legen. Antibiotika for UVI har ganske "lokal" virkning, så resten av kroppen vil ikke ta like mye skade av det som hvis du hadde brukt en systemisk variant (ved f.eks. halsbetennelse, bihulebet. e.l.). Det finnes tabletter som syrner urinen jevnlig (du tar hver dag), kanskje hadde det vært noe (reseptbelagt) hvis du sliter hyppig. Håper det var til noe hjelp! Men ikke la det gå så langt at UVI`en blir verre... 1
Lauge Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Jeg får vel urinveisinfeksjon omtrent annethvert år eller noe slikt, og det hjelper alltid å drikke myyye vann og ta tranebærkapsler/drikke tranebærjuice. Merker du det ikke blir bedre i løpet av 3-4 dager så dra til legen.
Joppeline Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 (endret) Du kan få resept på nett. Feks nettlegevakt.no. Fungerer supert! Noen leger skriver også ut resept for flere kurer om det er er veldig tilbakevendende problem. (Koster litt penger, men du slipper å dra til legen) Tranebær, nok væske og evt annen syre (appelsinjuice, ascorbinsyre/c-vitaminbrusetablett, etc) fungerer absolutt best som forebyggende tiltak. Endret 24. juli 2018 av Joppeline
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå