Guppy88 Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Hvor gammel er du? Kan du kort beskrive: 1. Kostholdet ditt, gi et eksempel på en gjennomsnittlig dags måltider 2. Treningsregimet ditt 3. Forholdet ditt til godteri, brus og snacks? Jeg vingler hele tiden mellom "nå skal jeg ta meg sammen og tone kroppen skikkelig" og "skal jeg dø tynn og bitter eller lubben og lykkelig". Så jeg befinner meg i en real ambivalens, kan man si. Og hvis du tør, post gjerne et bilde. Men det er absolutt ikke påkrevd.
Ava+, Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Kvinne, 30 år. Spiser sånn passe sunt, grovbrød eller havregryn til frokost. Lunsj er gjerne noe fra fjordland på jobb. Vanlig middag som spagetti/gryterett/biff/fisk osv. Havregryn eller rundstykker til kvelds. Spiser egentlig hva jeg vil, men har alltid likt såkalt sunn mat. Trener styrke to ganger i uken, jogger 2-3 ganger i uken. Er generelt veldig aktiv på fritiden utenom trening. Drikker aldri brus, men er en sucker for sjokolade! Sjokolade er livet! 😂 Har alltid hatt synlige magemuskler. 1.73 høy og 53 kg.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, Ava+, skrev: Kvinne, 30 år. Spiser sånn passe sunt, grovbrød eller havregryn til frokost. Lunsj er gjerne noe fra fjordland på jobb. Vanlig middag som spagetti/gryterett/biff/fisk osv. Havregryn eller rundstykker til kvelds. Spiser egentlig hva jeg vil, men har alltid likt såkalt sunn mat. Trener styrke to ganger i uken, jogger 2-3 ganger i uken. Er generelt veldig aktiv på fritiden utenom trening. Drikker aldri brus, men er en sucker for sjokolade! Sjokolade er livet! 😂 Har alltid hatt synlige magemuskler. 1.73 høy og 53 kg. Du veier jo alt for lite!! Anonymkode: 039bb...a76 6
Ava+, Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du veier jo alt for lite!! Anonymkode: 039bb...a76 Veier ikke for lite, er kroppens trivselsvekt. Har bare alltid vært sånn. 3
Gjest Mass Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, Ava+, skrev: Veier ikke for lite, er kroppens trivselsvekt. Har bare alltid vært sånn. 53 kg er nok ikke trivselsvekt for en på 173 cm.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Syklig undervekt. Anonymkode: 586a6...90a 3
Ava+, Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 (endret) 3 minutter siden, Mass skrev: 53 kg er nok ikke trivselsvekt for en på 173 cm. For min del er det det. Går hverken opp eller ned i vekt, uansett hva jeg spiser. Det er vel genetisk. Men ikke la oss kuppe tråden her da, vekten min er uinteressant. Fortell hva dere andre gjør heller😊 Endret 24. juli 2018 av Ava+, 8
Gjest Mass Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 8 minutter siden, Ava+, skrev: For min del er det det. Går hverken opp eller ned i vekt, uansett hva jeg spiser. Det er vel genetisk. Men ikke la oss kuppe tråden her da, vekten min er uinteressant. Fortell hva dere andre gjør heller😊 Vi er alle forskjellige. Jeg er like høy som deg og jeg ville sett direkte syk ut dersom jeg veide 53 kg, og derfor ønsket jeg å få med at 53 kg ikke nødvendigvis er trivselsvekt for denne høyden.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 Kvinne 30. 157 høy, 46 kg. Jeg spiser brød med ost til frokost og lunsj. Knekkebrød, yoghurt, mandler og frukt som mellommåltid. Havregrøt lagd på melk til kveldsmat. Til middag legger jeg opp til mye grønnsaker, én proteinkilde og én krabohydratkilde. Spiser godteri og snacks en gang i blant, men ikke så mye. Trener litt styrke og kondisjon, passer på å gå minst 10 000 skritt hver dag. PS: Den flate magen gjør meg ikke lykkelig. Husk også at ikke alle (spesielt kvinner) skal ha mageruter hvis de har normalvekt. Anonymkode: fc2e1...828 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, Ava+, skrev: For min del er det det. Går hverken opp eller ned i vekt, uansett hva jeg spiser. Det er vel genetisk. Men ikke la oss kuppe tråden her da, vekten min er uinteressant. Fortell hva dere andre gjør heller😊 Faktisk gjør jeg det samme som deg, og har alltid hatt synlige magemuskler😅 Må være sjokoladen. Neida. Jeg spiser ikke veldig sunt på noen måte, men er som Ava glad i sunn mat, i tillegg til sjokolade og is. Jeg har aldri trent styrke i det hele tatt, men trener kardio jevnlig. Jeg tror bare det skyldtes at jeg har lite underhudsfett generelt, pluss litt genetikk. Jeg har ikke jobbet for det, det er sikkert. Anonymkode: bcc20...cbf 1
Ava+, Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, Mass skrev: Vi er alle forskjellige. Jeg er like høy som deg og jeg ville sett direkte syk ut dersom jeg veide 53 kg, og derfor ønsket jeg å få med at 53 kg ikke nødvendigvis er trivselsvekt for denne høyden. Jeg ser ikke syk ut i hvert fall. Godt vi er forskjellige da, det gjør livet mer spennende 😊 Jeg mente at 53 kg er min personlige trivselsvekt, men det gjelder såklart ikke for alle. 4
Ava+, Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Faktisk gjør jeg det samme som deg, og har alltid hatt synlige magemuskler😅 Må være sjokoladen. Neida. Jeg spiser ikke veldig sunt på noen måte, men er som Ava glad i sunn mat, i tillegg til sjokolade og is. Jeg har aldri trent styrke i det hele tatt, men trener kardio jevnlig. Jeg tror bare det skyldtes at jeg har lite underhudsfett generelt, pluss litt genetikk. Jeg har ikke jobbet for det, det er sikkert. Anonymkode: bcc20...cbf Hehe, det må være all sjokoladen ja😂 Tror genetikken har mye å si for sånne som oss. Selv har jeg vært mye aktiv gjennom hele livet også. Jeg har aldri bevisst trent for å være tynn, har trent for å se sterk(ere) ut.
Gjest Mass Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, Ava+, skrev: Jeg ser ikke syk ut i hvert fall. Godt vi er forskjellige da, det gjør livet mer spennende 😊 Jeg mente at 53 kg er min personlige trivselsvekt, men det gjelder såklart ikke for alle. Nei, du hadde et godt kosthold og en sunn livsstil så ser for meg at du ser sunn og frisk ut 😊 Det er godt vi er forskjellige! Det er jeg helt enig i 😊 Jeg er ikke en treningsstudio type jente, men jeg går ganske mye da og trener armer, lår og rumpe hjemme. Bratte oppoverbakker er godt brukt hos meg. Utholdenhet er viktig. Liker å bruke kroppen og føle meg fri. Skal jeg være skikkelig flink med kosthold så holder jeg meg til knekkebrød, kjøtt og salater. Jeg liker ikke grønnsaker og det er utrolig kjipt mtp at det er så bra for kroppen. Men jeg kan bare ikke fordra det. Ellers er jeg fan av å spise lite og regelmessig. Jeg spiser heller 2 knekkerød hver annen time enn å gjøre det på en annen måte. Drikk et stort glass vann før hvert måltid for å fylle opp magesekken litt.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faktisk gjør jeg det samme som deg, og har alltid hatt synlige magemuskler😅 Må være sjokoladen. Neida. Jeg spiser ikke veldig sunt på noen måte, men er som Ava glad i sunn mat, i tillegg til sjokolade og is. Jeg har aldri trent styrke i det hele tatt, men trener kardio jevnlig. Jeg tror bare det skyldtes at jeg har lite underhudsfett generelt, pluss litt genetikk. Jeg har ikke jobbet for det, det er sikkert. Anonymkode: bcc20...cbf Jeg tror det er mye genetikk ute og går, ja. Og flaks med hvordan underhudsfettet er fordelt. Selv når jeg har vært på mitt slankeste og mest trente (er 173 og veide 58-59 kg, det laveste jeg kan veie uten å se usunn ut), løp og trente styrke, har jeg ikke vært i nærheten av noe rutenett på magen. Den var bare flat. Det er klart at også jeg kunne fått sixpack. Men det ville krevd helt enormt, mye mer enn jeg noensinne har vært motivert til å legge ned av innsats. Anonymkode: c2bf6...a25 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 58 minutter siden, Mass skrev: 53 kg er nok ikke trivselsvekt for en på 173 cm. jeg er 180 og veier 60 , så går jo fint an! trivselsvekt. TS, jeg drikker aldri brus og alkohol. jeg trener ikke HARDT, men jeg kan ta meg noen løpeturer og tar situps hver dag jeg da. Anonymkode: 5dd2b...5c7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 1 time siden, Guppy88 skrev: Hvor gammel er du? Kan du kort beskrive: 1. Kostholdet ditt, gi et eksempel på en gjennomsnittlig dags måltider 2. Treningsregimet ditt 3. Forholdet ditt til godteri, brus og snacks? Jeg vingler hele tiden mellom "nå skal jeg ta meg sammen og tone kroppen skikkelig" og "skal jeg dø tynn og bitter eller lubben og lykkelig". Så jeg befinner meg i en real ambivalens, kan man si. Og hvis du tør, post gjerne et bilde. Men det er absolutt ikke påkrevd. Kan svare på vegne av søsteren min, som alltid har hatt synlige magemuskler. Hun har en "atletisk" kroppsfasong, ikke så mye pupper og rumpe, og ganske rett. Så det er nok den genetiske biten, hvor fettet evt. legger seg. Hun trener ikke nå, men trente en del i ungdommen, og la derfor et godt grunnlag. Nå spiser hun akkurat hva hun vil, inkludert mye godteri og brus. Men jeg tror det totale kaloriinntaket ikke er så veldig høyt - hun spiser få, store måltider og ingenting i mellom. I tillegg snuser hun, og hun har nevnt at det hjelper å ta en snus når hun egentlig er litt "fysen" og har lyst på noe. Generelt hetes det jo at "abs are made in the kitchen", litt fordi mange fokuserer mye på trening, men dersom målet er synlige magemuskler er man avhengig av at det rett og slett er lite fett på magen. For de mange kvinner som har litt pærefasong, ligger det jo ofte en liten bulk under navelen, som man må lide litt for å bli kvitt. Anonymkode: df2d3...751 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 Alle har jo en form for magemuskler der inne, så jeg ville prioritert å få så lav fettprosent som mulig slik at de synes. Anonymkode: ee79b...4f4
Inwe Skrevet 24. juli 2018 #18 Skrevet 24. juli 2018 (endret) 30 år, 175 høy, 65 kg. Noe synlige magemuskler, men ikke helt sixpack (mer kanskje en 4 pack). Den blir bedre og bedre for hver dag etter jeg skiftet kost, så mulig det er en sixpack innen sommeren er ferdig 1. Kostholdet ditt, gi et eksempel på en gjennomsnittlig dags måltider Spiser plantebasert. På en vanlig hverdag spiser jeg proteinhavregrøt (fra Quaker) laget på havremelk med en banan, kanel og en god t-skje peanøttsmør på til frokost. Vi har catering til lunsj så den varierer, vanligvis en salat med bønner/kikerter og kanskje noe hummus. Spiser en banan og 1-2 andre frukter mellom lunsj og trening. En håndfull nøtter etter trening. Middag varierer, går mye i hummus med stekte grønnsaker i tortilla, linsetaco eller diverse gryteretter med bønner. Spiser en brødskive med mye hummus og vegansk skinke eller en protein-soya-yoghurt til kvelds om jeg er mer sulten. 2. Treningsregimet ditt 4 dager hard styrke og en dag med yoga. Fordelt slik: mandag - bein/rumpe, tirsdag - biceps, triceps og mage, onsdag - rygg, bryst, skuldre, torsdag - yoga, fredag - bein/rumpe. Mulig det blir en økt i løpet av helga også, enten fordi jeg ikke rakk alle i løpet av uka eller en koseøkt. Sykler overalt hvor jeg skal (men det skal sies at det tar meg 5 min å sykle til jobb). Ellers går jeg mye i helgene og sitter sjelden på sofaen en hel kveld. 3. Forholdet ditt til godteri, brus og snacks? Spiser en pose potetgull i løpet av helgen somregel. Kanskje noe vegansk is om jeg får lyst på. Brus med sukker liker jeg ikke, så da blir det sukkerfritt, men bare i helgen (søndag). Ellers drikker jeg endel øl i helgene (og kanskje et par i hverdagen). Endret 24. juli 2018 av Inwe 1
Snabeltann Skrevet 26. juli 2018 #19 Skrevet 26. juli 2018 Kvinne 39 år, 157 høy, 46 kg. Spiser helt vanlig mat, også snacks i blant, men bare til jeg er mett. Har ingen spesielle restriksjoner på mat. Løper ca 3 ganger i uka i 1-2 timer. Går en del turer, fjellturer med barna, men ikke fort.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #20 Skrevet 26. juli 2018 Hvorfor går dere til angrep på hun første som har svart her? Herlighet. Jeg representerer den andre ytterligheten og håper ikke folk går til angrep på meg. Jeg er 72 kg og 170 cm, så overvektig. Men jeg er gjennomtrent med synlige, store muskler. Sikkert for "mandig" for noen, men jeg liker denne looken. Jeg elsker å føle meg sterk. Kostholdet mitt er ren, mat. Store måltider, men veldig lite sukker, alkohol og junkfood. Jeg trener tung styrke 4 ganger i uken. Anonymkode: 797b6...cce 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå