Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

1 time siden, bondekone skrev:

Ja, er progesteron og østrogen, for å opprettholde og bygge slimhinne i livmora. Er et kjass å ta de (vaginaltablett). 

❤️❤️❤️

Nå har jeg ikke lest alt, men minner så alt for mye om min egen situasjon litt over et år tilbake i tid. 

Jeg gikk på lutinus. Fikk plutselig en veldig dårlig følelse i uke 6 og fikk målt HCG med to dagers mellomrom. Tror jeg målte på en tirsdag og en torsdag. Allerede tirsdagen skjønte jeg noe var galt selv, HCG var alt for lav osv. Bakgrunnen for måling av HCG var også at jeg, som følge av dårlig magefølelse, hadde tatt en test med ukeindikator som viste tilbakegang sml en jeg tidligere hadde tatt. Begynte å blø på fredagen (dagen etter siste HCG). Da var HCG på 25. Sannsynligvis hadd noe vært galt i en ukestid, men jeg hadde ikke blødd (muligens pga lutinusen). Sender deg mange varme klemmer og håper virkelig på bedre lykke neste gang. Jeg hører forresten også til Porsgrunn. 

Nå må du bare ta vare på deg selv ❤️❤️❤️. Og dere må ta vare på hverandre. 

Endret av Butter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Butter skrev:

❤️❤️❤️

Nå har jeg ikke lest alt, men minner så alt for mye om min egen situasjon litt over et år tilbake i tid. 

Jeg gikk på lutinus. Fikk plutselig en veldig dårlig følelse i uke 6 og fikk målt HCG med to dagers mellomrom. Tror jeg målte på en tirsdag og en torsdag. Allerede tirsdagen skjønte jeg noe var galt selv, HCG var alt for lav osv. Bakgrunnen for måling av HCG var også at jeg, som følge av dårlig magefølelse, hadde tatt en test med ukeindikator som viste tilbakegang sml en jeg tidligere hadde tatt. Begynte å blø på fredagen (dagen etter siste HCG). Da var HCG på 25. Sannsynligvis hadd noe vært galt i en ukestid, men jeg hadde ikke blødd (muligens pga lutinusen). Sender deg mange varme klemmer og håper virkelig på bedre lykke neste gang. Jeg hører forresten også til Porsgrunn. 

Nå må du bare ta vare på deg selv ❤️❤️❤️. Og dere må ta vare på hverandre. 

Trist å høre du har gått igjennom det samme❤ tenker og det stoppet opp for ei uke siden, men at lutinus stoppet det. Har spottet jevnlig hele den uka, så... 

Fant ut jeg kutter ut lutinus nå, er så lite vits å drive med det i tillegg. Tar likevel den hcg prøven til mandag uandett, om ikke annet enn for å se hvor mye det har falt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

22 timer siden, bondekone skrev:

Trist å høre du har gått igjennom det samme❤ tenker og det stoppet opp for ei uke siden, men at lutinus stoppet det. Har spottet jevnlig hele den uka, så... 

Fant ut jeg kutter ut lutinus nå, er så lite vits å drive med det i tillegg. Tar likevel den hcg prøven til mandag uandett, om ikke annet enn for å se hvor mye det har falt. 

Ja, det er en ufattelig vond prosess. Først så lang tid og mye styr med å bli gravid, så mister man. Føles så urettferdig i tillegg til selve sorgen 😢. Var rundt den tiden i fjor jeg opprettet dagboken for å få skrevet ned alle de forvirrende tankene mine og prøve å sortere litt.

Av Porsgrunn fikk jeg ikke «lov» til å slutte med lutinus før HCG var på 25 på andre målingen. Jeg ville bare slutte da jeg skjønte noe var galt fordi jeg ville bare ha «det»ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese at du/dere ikke lyktes denne gangen.. det er en følelsesmessig berg å dalbane dette IVF styret, samt et lass med venting. Heldig som har på frys, håper den neste sitter og vokser☺️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kristina00 skrev:

Så trist å lese at du/dere ikke lyktes denne gangen.. det er en følelsesmessig berg å dalbane dette IVF styret, samt et lass med venting. Heldig som har på frys, håper den neste sitter og vokser☺️❤️

Ja, veldig berg og dal bane! Takk, ja vi er utrolig heldige som har de på frys, så vi er ved godt mot :) 

1 time siden, lillemeg90 skrev:

Hvordan går det? 😊

Opp og ned! Mannen er nok den som har tatt dette verst, men kjenner når det kommer gravidannonsering, eller mye babysnakk og lignende at det er vondt. Men vi kommer oss igjennom det, vi er heldige som får hjelp, og som jeg skreiv over, at vi har egg på frys :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, bondekone skrev:

Ja, veldig berg og dal bane! Takk, ja vi er utrolig heldige som har de på frys, så vi er ved godt mot :) 

Opp og ned! Mannen er nok den som har tatt dette verst, men kjenner når det kommer gravidannonsering, eller mye babysnakk og lignende at det er vondt. Men vi kommer oss igjennom det, vi er heldige som får hjelp, og som jeg skreiv over, at vi har egg på frys :) 

Det er jammen meg ikke for pyser dette her.. ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lesa at du har mista, når du endelig hadde blitt gravid. :troest: Håpar du blir gravid igjen snart, og at det då går bra heile veien fram. :hjerte:

Eg har sjølv mista tidleg to gangar etter lang tids prøving, så eg veit kor vondt der er. :( Men eg lykkast heldigvis til slutt, og har no 3 fine, friske jenter. :) Minstejenta mi på snart 2 år kom endelig etter 5 innsett, då eg hadde fylt 40. Så ikkje gi opp håpet, det skal bli din tur og! :hug:      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mirabella76 skrev:

Så trist å lesa at du har mista, når du endelig hadde blitt gravid. :troest: Håpar du blir gravid igjen snart, og at det då går bra heile veien fram. :hjerte:

Eg har sjølv mista tidleg to gangar etter lang tids prøving, så eg veit kor vondt der er. :( Men eg lykkast heldigvis til slutt, og har no 3 fine, friske jenter. :) Minstejenta mi på snart 2 år kom endelig etter 5 innsett, då eg hadde fylt 40. Så ikkje gi opp håpet, det skal bli din tur og! :hug:      

Tusen takk❤ leit å høre om en humplete vei for dere, men det er så godt å høre dere har lykkes☺ vi er ved godt mot, og har troa på at det går, tilslutt☺ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: Trist det ikke gikk veien. Heier på dere og at neste sitter bomfast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Avalon skrev:

:hug: Trist det ikke gikk veien. Heier på dere og at neste sitter bomfast!

Takk for heiing❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var hcg nede på rett over 100. Er ferdig med å blø nå, så håper kroppen er raskt tilbake. Begynner med temping igjen, vil vite når EL er, så jeg kan beregne ca neste mens, i det minste☺ 

Skal få høre mer om veien videre av porsgrunn neste uke, så er spent på det. Regner kanskje med det blir nytt fryseforsøk neste syklus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra blødningen har stoppet :) Håper med deg at kroppen finner raskt tilbake til normal syklus igjen 🤞🏻 

Håper Porsgrunn har planer om nytt fryseforsøk neste syklus 😊 Jeg følger deg på veien videre ❤️

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Bra blødningen har stoppet :) Håper med deg at kroppen finner raskt tilbake til normal syklus igjen 🤞🏻 

Håper Porsgrunn har planer om nytt fryseforsøk neste syklus 😊 Jeg følger deg på veien videre ❤️

Takk☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg på dag 12 etter SA. Temper daglig, men forventer vel ikke at EL kommer så raskt som vanlig (mellom cd 12 og 14). Får bare se! Beskjed fra porsgrunn om at neste runde blir med letrozol (naturlig syklus?). Håper virkelig vi rekker det før ferien🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Irisiri skrev:

Håper EL kommer innen rimelig tid!🤞 Når har de ferie på klinikken?

Hele juli! Så bør holde, så fremst jeg faktisk får mens innen rimelig normal tid☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, bondekone skrev:

Hele juli! Så bør holde, så fremst jeg faktisk får mens innen rimelig normal tid☺

Da er det absolutt håp om at du rekker det før!👏🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tussi2018 skrev:

Hvordan har du det etter SA? ❤

Overaskende bra. Altså er jo utrolig trist, men har ikke gått i kjelleren. Gleder meg mest til å starte opp på nytt forsøk😉 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...