AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Hei. Jeg leier en hel gård, og sliter litt med at huseier dukker opp uanmeldt hele tiden. Som regel fordi han pusser opp noen av uteområdene, også uten å avtale med meg. Det han pusser opp er to garasjer som jeg ikke har fått brukt siden april. Dette er de eneste oppbevaringsstedene jeg har her, og kunne sårt trengt dem - noe jeg har gitt beskjed om i flere måneder. Han har ved flere anledninger (og da alltid helger og helligdager) kommet kl 07 om morgenen, satt på høy radiomusikk, og drevet med oppussing. Helt uten å gi oss beskjed. Dette har gått utover både meg og driften på gården. Har gitt ham beskjed om at det ikke passer, men får bare svar om at det er notert, men han er uenig. Han kommer også hele tiden med små stikk om at han syns det er rotete på gården, og er på den måten ganske brysom. Grunnen til rot er jo fordi jeg må oppbevare både høy og redskaper ute fordi han har tatt fra meg oppbevaringsplassene. Jeg syns regelverket er litt vanskelig å tyde iom at dette er en gård. Finnes det noen på dette forumet som kanskje kan reglene bedre enn meg? Hva er mine rettigheter? Anonymkode: cd471...e65
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Utleier kan ikke komme og gå som han vil. Han skal ha gyldig grunn, og det skal avklares med deg i forkant. Utleieloven er klar på dette. Når det er sagt tror jeg du har å gjøre med en som ikke har satt seg inn i reglene og for å være helt ærlig tror jeg du kommer til å slite litt med dette i fremtiden også. Har dere en skikkelig kontrakt? Anonymkode: b4efa...395 13
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 Vi har kontrakt, men den er sagt opp. Jeg flytter faktisk snart. Grunnen til at jeg spør om dette nå er fordi jeg vet han vil ha kloa i depositumet. Etter jeg sa opp har jeg fått en del meldinger fra både nabo og noen som har leid her før om at han er en fryktelig slu type. En annen ting er at han overtalte meg til å kjøpe noen skap da jeg flyttet inn, med lovnad om at han skulle kjøpe de tilbake om jeg flyttet. Det nekter han nå. Anonymkode: cd471...e65 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har kontrakt, men den er sagt opp. Jeg flytter faktisk snart. Grunnen til at jeg spør om dette nå er fordi jeg vet han vil ha kloa i depositumet. Etter jeg sa opp har jeg fått en del meldinger fra både nabo og noen som har leid her før om at han er en fryktelig slu type. En annen ting er at han overtalte meg til å kjøpe noen skap da jeg flyttet inn, med lovnad om at han skulle kjøpe de tilbake om jeg flyttet. Det nekter han nå. Anonymkode: cd471...e65 Depositum står vel på depositumskonto? Anonymkode: b4efa...395 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Ja, men han må jo godkjenne at det frigjøres. Har tatt bilder av garasjene og områdene jeg ikke har fått bruke, samt screenshot av lovnaden om å kjøpe tilbake skap. Anonymkode: cd471...e65 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men han må jo godkjenne at det frigjøres. Har tatt bilder av garasjene og områdene jeg ikke har fått bruke, samt screenshot av lovnaden om å kjøpe tilbake skap. Anonymkode: cd471...e65 Det er dine penger, og det er han som må bevise at han har rett på dem. Bevisbyrden ligger på ham. Gjør han seg vanskelig tar det tid for deg å få pengene dine, men han får dem ikke han heller. Blir det sak, går det til Forliksrådet eller Husleietvistutvalget. Har han ikke noen sak, så har han ikke det (og rot er ikke en sak). Anonymkode: b4efa...395 17
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men han må jo godkjenne at det frigjøres. Har tatt bilder av garasjene og områdene jeg ikke har fått bruke, samt screenshot av lovnaden om å kjøpe tilbake skap. Anonymkode: cd471...e65 Selg det til noen som vil ha det på finn, om det er mulig, så slipper du styret. Bare ikke la det stå igjen om det ikke blir kjøpt. Anonymkode: 6aed0...6c2 6
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dine penger, og det er han som må bevise at han har rett på dem. Bevisbyrden ligger på ham. Gjør han seg vanskelig tar det tid for deg å få pengene dine, men han får dem ikke han heller. Blir det sak, går det til Forliksrådet eller Husleietvistutvalget. Har han ikke noen sak, så har han ikke det (og rot er ikke en sak). Anonymkode: b4efa...395 Ta bilder av alt når dere flytter ut som du kan bruke til dette. Så han ikke kan lage hakk i ting osv etter dere har flyttet ut. Anonymkode: 6aed0...6c2 12
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selg det til noen som vil ha det på finn, om det er mulig, så slipper du styret. Bare ikke la det stå igjen om det ikke blir kjøpt. Anonymkode: 6aed0...6c2 Jeg har prøvd å selge de, men de står krokete til i annen etasje, så folk snur. Dette var også hans grunn til å selge de til meg. Jeg har det svart på hvitt at han har avtalt å kjøpe de tilbake av meg så jeg har mest lyst til å la de stå. Er snakk om 6000kr, for meg er det mye. Anonymkode: cd471...e65
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 Han har fått deg til å kjøpe skap som han skal "kjøpe tilbake"? Hva slags tull er det? Anonymkode: b4efa...395 16
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 Av prinsipp ville jeg faktisk valgt å skrote skapene fremfor å la dem stå om jeg var i en slik situasjon. Anonymkode: 051c4...137 7
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har prøvd å selge de, men de står krokete til i annen etasje, så folk snur. Dette var også hans grunn til å selge de til meg. Jeg har det svart på hvitt at han har avtalt å kjøpe de tilbake av meg så jeg har mest lyst til å la de stå. Er snakk om 6000kr, for meg er det mye. Anonymkode: cd471...e65 Bær de ut før en kjøper ser de eventuelt. Skru fra hverandre og sett sammen igjen. Eller ta det videre med forliksrådet som du kanskje må i uansett. Anonymkode: 6aed0...6c2 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av prinsipp ville jeg faktisk valgt å skrote skapene fremfor å la dem stå om jeg var i en slik situasjon. Anonymkode: 051c4...137 Da føler jeg at jeg bare gir ham 6000kr. Jeg vil ha pengene tilbake. Om det blir konfliktråd er det Ok for meg, for jeg vet jo at jeg har rett. Dette er en mann med utrolig mye penger, jeg er blakk AF. Anonymkode: cd471...e65
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bær de ut før en kjøper ser de eventuelt. Skru fra hverandre og sett sammen igjen. Eller ta det videre med forliksrådet som du kanskje må i uansett. Anonymkode: 6aed0...6c2 Kunne gjort det om jeg hadde tid. Jeg flytter allerede i morgen. Har hatt så mange interessenter at jeg var ikke klar over hvor vanskelig det skulle bli å selge de før nå. Anonymkode: cd471...e65
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har fått deg til å kjøpe skap som han skal "kjøpe tilbake"? Hva slags tull er det? Anonymkode: b4efa...395 Vet det høres veldig rart ut, men han rundsnakker folk og er SUPERhyggelig. Så man går med på så mye. I tillegg hadde jeg stjerner i øya da jeg flytta hit, så klarte ikke tenke helt klart. Han er så flink til å snakke for seg at det er skummelt. Anonymkode: cd471...e65
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet det høres veldig rart ut, men han rundsnakker folk og er SUPERhyggelig. Så man går med på så mye. I tillegg hadde jeg stjerner i øya da jeg flytta hit, så klarte ikke tenke helt klart. Han er så flink til å snakke for seg at det er skummelt. Anonymkode: cd471...e65 Ja, men hyggelig eller ei, hva fikk deg til å kjøpe de skapene? Hva var formålet med det hele? Er det skap til ham, så skal jo han kjøpe dem. Anonymkode: b4efa...395 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 Nå er han er forresten. Men noen snekkere. Helt uten forvarsel. Bråker med motorsag, og i dag skal ene hesten her skoes, og den er av den nervøse typen. Anonymkode: cd471...e65
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #18 Skrevet 24. juli 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er han er forresten. Men noen snekkere. Helt uten forvarsel. Bråker med motorsag, og i dag skal ene hesten her skoes, og den er av den nervøse typen. Anonymkode: cd471...e65 Ihvertfall bra du flytter. Det er det viktigste! Anonymkode: 6aed0...6c2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #19 Skrevet 24. juli 2018 Bare å flytte ut så fort som mulig. Ta bilder av alt innendørs, tilstand på gulv, tak, vegger, ting som henger på vegger, møbler, hvitevarer, bad osv... Slik at du har alt på det rene når det gjelder dokumentasjon på at du ikke har ødelagt noe. Skapene ville jeg på pur f. skrudd ned, pakket sammen og tatt med meg om nødvendig, sånne folk gir man ikke mer enn akkurat det som har blitt avtalt. Sørg for at du vasker ut godt og tar bilder etter det, slik at han ikke kan ta deg på at det er "skittent før utflytting". Får du ikke igjen depositum går du som andre foreslår til forliksråd/husleietvistutvalg og tar det derfra med dokumentasjonen du tar før du flytter Anonymkode: dca00...5d0 5
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #20 Skrevet 24. juli 2018 Jeg hadde oppsøkt han og nektet å dra før han hadde Vippset meg de 6000 kronene for skapene. Anonymkode: bfb33...8d5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå