AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #1 Skrevet 24. juli 2018 Hei Jeg lurer på om det er vanlig eller mulig å gå opp i vekt av Ibux? Da mener jeg at kroppen holder vann o.l. Jeg tar aldri Ibux fordi det gir meg vondt i magen, men i går tok jeg 2 stk (400mg) likevel. I dag våknet jeg 1 kg tyngre enn det jeg pleier, og har endel luft i magen. Ellers spiste og gjorde jeg akkurat som jeg pleier hver dag, så jeg fikk litt sjokk Anonymkode: 096c2...46e
Inwe Skrevet 24. juli 2018 #2 Skrevet 24. juli 2018 Jeg har aldri hørt om at man holder vann av ibux, men det finnes mye som gjør at du går opp en kilo over natta. Du kan ha fått i deg mer salt, det kan være varmen, det kan være at du er på et sted i syklusen der du holder vann, du kan holde vann grunnet stress, etter harde treningsøkter kan du holde vann osv. 1 kg er ingenting, det forsvinner igjen uten at du trenger å tenke engang. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #3 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, Inwe said: Jeg har aldri hørt om at man holder vann av ibux, men det finnes mye som gjør at du går opp en kilo over natta. Du kan ha fått i deg mer salt, det kan være varmen, det kan være at du er på et sted i syklusen der du holder vann, du kan holde vann grunnet stress, etter harde treningsøkter kan du holde vann osv. 1 kg er ingenting, det forsvinner igjen uten at du trenger å tenke engang. Har ikke spist mer salt, og jeg vet at vekten varierer fra dag til dag. Men i dag var den liksom over det den pleier.. Det eneste jeg gjorde annerledes i går var å ta ibux.. Anonymkode: 096c2...46e
Million Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Nei, man går ikke opp i vekt av Ibux. Har jeg aldri hørt om. En kg kan være en god bæsj eller to som ligger i tarmene og venter på tur ut, det kan være vann i kroppen fordi du er i et visst stadie av mens-syklusen, at kroppen din har bundet vann pga varmen og salt i kosten, etc. En kilo er helt naturlig å svinge i vekt, det er normalt. En halv til en kilo slingringsmonn er innenfor normalen. 3
Inwe Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke spist mer salt, og jeg vet at vekten varierer fra dag til dag. Men i dag var den liksom over det den pleier.. Det eneste jeg gjorde annerledes i går var å ta ibux.. Anonymkode: 096c2...46e Ok. Du vet at alt av krydder og alt er helt likt som alle andre dager? Jeg kan gå opp 3 kg over natta når jeg er i perioden like før mens, 2-3 dager etterpå er jeg tilbake på samme vekt. Går også opp i stressende perioder. Samt når det er varmt over tid kan kroppen din begynne å holde vann. Du tok visst bare til deg at det du inntar gjør at du holder vann, men jeg hadde flere eksempler til deg. Du behøver virkelig ikke bekymre deg for en kilo. 3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 Hva var årsaken til at du tok ibux da? Antakelig ligger svaret ditt der heller. Betennelse i kroppen, eller hormoner ved mens/menssmerter - sånne ting kan gi midlertidig vektøkning. Anonymkode: 4d4bd...50a 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Ibux, bivirkninger (fra Felleskatalogen): Bivirkninger Vanligst er dyspepsi og diaré som forekommer hos ca. 10% av pasientene. Det kan oppstå peptiske sår, perforasjoner og gastrointestinale blødninger som kan være fatale, spesielt hos eldre. Vanlige (≥1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Dyspepsi, kvalme, oppkast, diaré, buksmerter, flatulens, forstoppelse. Hud: Hudutslett. Øvrige: Hodepine, tretthet. Mindre vanlige (≥1/1000 til <1/100): Gastrointestinale: Blødninger, ulcus, ulcerøs stomatitt, forverring av kolitt og Crohns sykdom. Hud: Urticaria, pruritus, purpura, angioødem. Luftveier: Rhinitt, astma. Psykiske: Søvnløshet, lett uro. Øre: Hørselsskader. Øye: Synsforstyrrelser. Sjeldne (≥1/10 000 til <1/1000): Blod/lymfe: Trombocytopeni, leukopeni. Gastrointestinale: Gastritt, perforasjoner. Hud: Ødem, bulløse reaksjoner, erythema multiforme. Lever/galle: Hepatitt, gulsott. Nevrologiske: Aseptisk meningitt. Nyre/urinveier: Nyreskader. Psykiske: Depresjon, forvirring. Øye: Toksisk amblyopi. Øvrige: Anafylaktiske reaksjoner. Svært sjeldne (<1/10 000): Hud: Stevens-Johnsons syndrom og toksisk epidermal nekrolyse. Ukjent frekvens: Hjerte/kar: Ødem, hypertensjon, og hjertesvikt er rapportert under behandling med NSAID. Ibuprofen, spesielt i høye doser (2400 mg daglig), kan være assosiert med en liten økt risiko for arterielle trombotiske hendelser (f.eks. myokardinfarkt eller slag). Hud: Legemiddelreaksjon med eosinofili og systemiske symptomer (DRESS-syndrom). Anonymkode: 8d3b8...cb3
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg lurer på om det er vanlig eller mulig å gå opp i vekt av Ibux? Da mener jeg at kroppen holder vann o.l. Jeg tar aldri Ibux fordi det gir meg vondt i magen, men i går tok jeg 2 stk (400mg) likevel. I dag våknet jeg 1 kg tyngre enn det jeg pleier, og har endel luft i magen. Ellers spiste og gjorde jeg akkurat som jeg pleier hver dag, så jeg fikk litt sjokk Anonymkode: 096c2...46e Dette alene kan jo gi en liten vektøkning - altså, du har en midlertidig forstyrrelse av tarmfloraen. Det kan trekke til seg væske bl.a, Folk som sliter med IBS og får liknende reaksjoner, kan svinge ganske mye i vekt fra dag til dag, ene og alene utfra åssen tarmhelsen har det. Anonymkode: 4d4bd...50a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå