AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Dette er dritflaut, men jeg må bare spørre. Jeg er i midten av 30 årene, og skjønner ikke greia med snapchat. Hvis jeg vil dele ett bilde med noen så sender jeg via messenger. Legger så godt som aldri ut på FB, men messenger er flittig brukt. Men jeg skjønner jo etterhvert at messenger er helt ut i disse dager, og herregud så gammel jeg føler meg! Hvorfor er snap bedre, og hva er greia liksom? Sende bilder som varer i tre sekunder? Kan noen være så snill og forklare så jeg blir mindre ignorant på emnet? Anonymkode: 2ecd0...da1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Jeg synes Snapchat er gøy. Du kan gjøre mye med bildene, det er massevis av filter du kan bruke, du kan skrive tekster på bildene og du kan velge hvor lenge et bilde skal vises. Alt fra 1 sekund til ingen grense i det hele tatt. Legger du bildene ut på Story, blir de liggende der i 24 timer. I tillegg kan du filme og du kan legge på effekter på filmen også. Mange muligheter Du kan også chatte med vennenne dine der inne Anonymkode: f4f9a...b34
penny_ Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 Du kan ta et bilde og sende det til noen utvalgte uten å starte en gruppesamtale. Kan man det på messenger? Du kan også legge ut stories for alle på listen din uten å egentlig sende den til noen.
Gjest Solstråletårer Skrevet 24. juli 2018 #4 Skrevet 24. juli 2018 Og det beste . De bildene du sender og får på Snap blir ikke lagret på mobil. Liker snapchat jeg.
Gjest Optimo Skrevet 24. juli 2018 #5 Skrevet 24. juli 2018 Helt enig, jeg skjønner heller ikke greia. Jeg er vel for gammel. Men i mitt hode er det naturlig å sende folk bilder på Messenger eller egentlig hva som helst annet som gjør at de kan SE bildet!.. Sende et bilde som "varer" noen sekunder (eller tydeligvis et døgn om man bruker den story-greia), hvorfor det da? Hvorfor ikke la folk se bildet når de vil, så ofte de vil? Når du sender et bilde er det jo fordi du vil mottakeren skal se det liksom?.. Det virker bare teit å ha tidsbegrensning på hvor lenge bildet er tilgjengelig. Men det er greit, jeg er en dinosaur, jeg trenger ikke skjønne alt. Ha det moro dere som bruker det, haha.
penny_ Skrevet 24. juli 2018 #6 Skrevet 24. juli 2018 (endret) 12 minutter siden, Guile skrev: Helt enig, jeg skjønner heller ikke greia. Jeg er vel for gammel. Men i mitt hode er det naturlig å sende folk bilder på Messenger eller egentlig hva som helst annet som gjør at de kan SE bildet!.. Sende et bilde som "varer" noen sekunder (eller tydeligvis et døgn om man bruker den story-greia), hvorfor det da? Hvorfor ikke la folk se bildet når de vil, så ofte de vil? Når du sender et bilde er det jo fordi du vil mottakeren skal se det liksom?.. Det virker bare teit å ha tidsbegrensning på hvor lenge bildet er tilgjengelig. Men det er greit, jeg er en dinosaur, jeg trenger ikke skjønne alt. Ha det moro dere som bruker det, haha. Det er ikke alltid man sender noe som er verdt å ta vare på. På snapchat sender man bilder av hverdagslige ting. Jeg syns det er enklere å starte en samtale med noen om de sender et bilde av hva de driver med f.eks. Terskelen for å sende en snap er lavere enn å starte en samtale med noen på messenger. På snap kan man sende til mange uten å forvente et svar fra alle. Endret 24. juli 2018 av penny_
Pal Fungi Skrevet 24. juli 2018 #7 Skrevet 24. juli 2018 Det er veldig flittig brukt her i huset hvert fall, bare ikke av meg, som kjente meg godt igjen i det TS skrev 😛
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #8 Skrevet 24. juli 2018 15 timer siden, penny_ skrev: Du kan ta et bilde og sende det til noen utvalgte uten å starte en gruppesamtale. Kan man det på messenger? Du kan også legge ut stories for alle på listen din uten å egentlig sende den til noen. Ja, man kan starte en gruppe på messenger også 14 minutter siden, Guile skrev: Helt enig, jeg skjønner heller ikke greia. Jeg er vel for gammel. Men i mitt hode er det naturlig å sende folk bilder på Messenger eller egentlig hva som helst annet som gjør at de kan SE bildet!.. Sende et bilde som "varer" noen sekunder (eller tydeligvis et døgn om man bruker den story-greia), hvorfor det da? Hvorfor ikke la folk se bildet når de vil, så ofte de vil? Når du sender et bilde er det jo fordi du vil mottakeren skal se det liksom?.. Det virker bare teit å ha tidsbegrensning på hvor lenge bildet er tilgjengelig. Men det er greit, jeg er en dinosaur, jeg trenger ikke skjønne alt. Ha det moro dere som bruker det, haha. Bilde varer ikke i tre sekunder, det varer så lenge du vil alt fra 1 sekund, til at du kan trykke på en omtrent sånn knapp, 🔄 og da varer den så lenge mottageren ønsker å se. Det som er kjekt med snap, er at det er litt mer hverdagslig, 'casual', eller hva jeg skal si. Jeg kan legge et bilde eller en video på min story, så kan de som vil, gå inn å se. Eller jeg kan selve hverdagslige bilder til familie og venner, uten at det renner ned med meldinger. Terskelen for meg å sende et bilde på messenger, er litt høyere, enn på snap. Jeg ville ikke sendt bilde av en kaffekopp med 'god morgen' på messenger stadig, men på snap er det ikke uvanlig å legge ut slikt jeg også syns snap virket helt på trynet når det kom, skulle jeg vise noen noe, kunne jeg vel bare sende en mms? 😂 Følte seg veldig gammel nå... Men snap er høy og enkelt, og ikke fult så 'høytidelig', så terskelen for å dele mer fra hverdagen er lavere der i tillegg kan man bruke forskjellige filter på både video og bilder, chatte, lagre det i en 'minnebank' osv osv. Er det ikke bare å laste ned appen, å prøve? Anonymkode: 2c974...858
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 Ops, jeg misforsto deg @penny_, trodde du spurte om man kunne starte en gruppe på messenger. Ser nå at du mente at man kan sende til noen utvalgte på snap, uten å opprette gruppe Anonymkode: 2c974...858
penny_ Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, man kan starte en gruppe på messenger også Anonymkode: 2c974...858 Det var jo det jeg skrev. Jeg spurte om man kan sende et bilde til mange UTEN å starte en gruppesamtale i messenger? Det tror jeg ikke man kan. Det er jo litt av poenget med snapchat.
solmåneogstjerner Skrevet 24. juli 2018 #11 Skrevet 24. juli 2018 15 timer siden, penny_ skrev: Du kan ta et bilde og sende det til noen utvalgte uten å starte en gruppesamtale. Kan man det på messenger? Du kan også legge ut stories for alle på listen din uten å egentlig sende den til noen. Ja du kan gjøre akkurat det samme på Messenger. Jeg skjønner heller ikke Snap. Jeg liker å spare på bildene 😊
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #12 Skrevet 24. juli 2018 Altså jeg tror jeg hadde blitt ganske irritert hvis en venninne hadde vært på ferie og daglig, kanskje flere ganger daglig, sendte meg bilder på messenger av hva hun gjorde. For hvilken interesse har jeg av å senere skulle gå tilbake og se et bilde av for eksempel utsikten på hotellrommet hennes. På snapchat blir det noe helt annet. Anonymkode: 75cd8...eae 1
Gjest Optimo Skrevet 24. juli 2018 #13 Skrevet 24. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke bare å laste ned appen, å prøve? Hvorfor skal jeg? Jeg syns ikke jeg trenger en egen app for å sende bilde av kaffekoppen eller noe annet hverdagslig vas. Jeg kan skrive en melding, eller sende bilde på en annen måte. Eller kanskje jeg tar med meg kaffekoppen og kommer på besøk! 😎 Skikkelig old school! Haha
Ulla Ullsokk Skrevet 24. juli 2018 #14 Skrevet 24. juli 2018 Dinosaur her også. Prøvde meg en stund, men det var bare slitsomt og jeg fikk ingen facinasjon
penny_ Skrevet 24. juli 2018 #15 Skrevet 24. juli 2018 8 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Ja du kan gjøre akkurat det samme på Messenger. Jeg skjønner heller ikke Snap. Jeg liker å spare på bildene 😊 Det tror jeg ikke. Hvordan da?
penny_ Skrevet 24. juli 2018 #16 Skrevet 24. juli 2018 (endret) 8 minutter siden, Guile skrev: Hvorfor skal jeg? Jeg syns ikke jeg trenger en egen app for å sende bilde av kaffekoppen eller noe annet hverdagslig vas. Jeg kan skrive en melding, eller sende bilde på en annen måte. Eller kanskje jeg tar med meg kaffekoppen og kommer på besøk! 😎 Skikkelig old school! Haha Er veldig greit å sende bilde av hverdagslig "vas" om man ikke kan dra på kaffebesøk. Er litt langt å reise 200 mil et par ganger i uken for det. Hvordan gjør du det om du vil sende samme bilde til 5-10 personer? Starter en gruppesamtale på messenger? Hvis noen vil svar deg, og kun deg, ikke hele gruppen, så må de åpne et nytt chattevindu med kun deg. Det er tungvindt. Endret 24. juli 2018 av penny_
abc123detvardet Skrevet 24. juli 2018 #17 Skrevet 24. juli 2018 7 minutter siden, penny_ skrev: Det tror jeg ikke. Hvordan da? 5 minutter siden, penny_ skrev: Er veldig greit å sende bilde av hverdagslig "vas" om man ikke kan dra på kaffebesøk. Er litt langt å reise 200 mil et par ganger i uken for det. Hvordan gjør du det om du vil sende samme bilde til 5-10 personer? Starter en gruppesamtale på messenger? Hvis noen vil svar deg, og kun deg, ikke hele gruppen, så må de åpne et nytt chattevindu med kun deg. Det er tungvindt. Fullt mulig å sende et bilde på telefonen til flere i messenger uten å starte en gruppe. På min telefon (Huawei): Går til bilde - > del -> velger messenger -> muligheten til å sende til flere uten å måtte opprette en gruppe
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #18 Skrevet 24. juli 2018 48 minutter siden, penny_ skrev: Det var jo det jeg skrev. Jeg spurte om man kan sende et bilde til mange UTEN å starte en gruppesamtale i messenger? Det tror jeg ikke man kan. Det er jo litt av poenget med snapchat. Ja, jeg så det, det er derfor jeg svarte igjen, å korrigerte det.. Anonymkode: 2c974...858
solmåneogstjerner Skrevet 24. juli 2018 #19 Skrevet 24. juli 2018 35 minutter siden, penny_ skrev: Det tror jeg ikke. Hvordan da? Ta et bilde, trykk på del, via Messenger, trykk send på de du vil sende til på listen som kommer opp. Story legger du ut ved å trykke på bilde av deg selv øverst, finn bilder, video, skriv tekst, legg til smileys, og velg om alle skal få se eller kun utvalgte på en liste. Ligger i 24 timer og du kan se hvem som har sett det. Er vel mer eller mindre helt likt? (Samsung tlf)
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #20 Skrevet 24. juli 2018 44 minutter siden, Guile skrev: Hvorfor skal jeg? Jeg syns ikke jeg trenger en egen app for å sende bilde av kaffekoppen eller noe annet hverdagslig vas. Jeg kan skrive en melding, eller sende bilde på en annen måte. Eller kanskje jeg tar med meg kaffekoppen og kommer på besøk! 😎 Skikkelig old school! Haha Nei, ingen tvang kaffekoppen var bare et eksempel kan sende rare ting barn og dyr gjør, opplevelser, osv osv. I en hektisk hverdag med jobb og mas, og lange avstander mellom flere av oss, syns jeg det er en super måte å holde litt kontakt, samt vise litt av min hverdag på i alle fall Anonymkode: 2c974...858 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå