Purple Basil Skrevet 27. juli 2018 #21 Skrevet 27. juli 2018 Jeg har ingen spesiell stil egentlig, men hjemmet vårt er veldig hytteaktig, også møblene. Liker ting med hjorter og elger på, så det preger hjemmet vårt 😂 Hadde jeg hatt alle penger i verden så hadde jeg bodd i et vakkert barokkpalass, men man må bare gjøre det beste ut av det man har.
Stueloff Skrevet 1. august 2018 #22 Skrevet 1. august 2018 Det ser litt ut som en enhjørning, en havfrue og ei fem år gammel jente har spydd ut hele huset mitt. Det er pastellfarger over alt, kosedyr fra min barndom, samt noen jeg har lagd selv, i hyllene, sofaputene har enhjørninger på, bøker overalt, en "utstoppet" bamseflamingo over vedovnen. Jeg har tre rosa veggseksjoner i stua, en pastellilla kontrastvegg, og alle gardinene er enten rosa eller lilla. Det meste av pynten er kjøpt på loppemarked og brukthandler. Veldig "over the top" og jeg elsker det 5
minister-mio Skrevet 2. august 2018 #23 Skrevet 2. august 2018 17 timer siden, Stueloff skrev: Det ser litt ut som en enhjørning, en havfrue og ei fem år gammel jente har spydd ut hele huset mitt. Det er pastellfarger over alt, kosedyr fra min barndom, samt noen jeg har lagd selv, i hyllene, sofaputene har enhjørninger på, bøker overalt, en "utstoppet" bamseflamingo over vedovnen. Jeg har tre rosa veggseksjoner i stua, en pastellilla kontrastvegg, og alle gardinene er enten rosa eller lilla. Det meste av pynten er kjøpt på loppemarked og brukthandler. Veldig "over the top" og jeg elsker det Wow! Det høres jo vilt kult ut! Bilde?
Wonders Skrevet 3. august 2018 #24 Skrevet 3. august 2018 (endret) Jeg blir så inspirert av å lese om hjemmene deres. Jeg har en del slike interiørblader, følger noen på instagram, men ingen treffer hva jeg liker egentlig. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive stilen jeg. Men så langt fra nordisk som man kommer Men mannen min har en helt annen stil så vi endte opp med dette. Helt greit Endret 3. august 2018 av Wonders 3
Gjest fleur de lis Skrevet 3. august 2018 #25 Skrevet 3. august 2018 Jeg foretrekker å ikke ha for mange ting rundt meg, så jeg heller mer og mer mot minimalistisk. Ikke masse dilldall overalt, men har noen telys, løper på bordet og ting som betyr noe for meg fremme. Har ikke flere pynteting i skap eller hyller, alt står fremme. Blir jeg lei av noe gis det bort, så vurderer jeg sterkt om jeg vil erstatte det og kjøper kun om jeg finner noe jeg virkelig liker, som er sjeldent. Jeg liker tre, og at ikke alt er hvitt. Tepper og puter er f.eks gjerne fargerike, og jeg bytter ikke ut etter hvilken sesong det er. Jeg har en boks med julepynt som kommer frem til jul, men det er variasjonen jeg har behov for
Roci Skrevet 3. august 2018 #26 Skrevet 3. august 2018 Minimalistisk/skandinavisk med duse farger og rene linjer. Blir mentalt sliten av mye farger og detaljer rundt meg. Dette bildet er ganske representativt for den stilen jeg liker: 4
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #27 Skrevet 3. august 2018 Jeg har malt panel og gammeldagse møbler, noe a'la det på bildet. Elsker friske farger, og kan ikke fordra den grå skandinaviske minimalistiske stilen. Anonymkode: d3b38...045 3
Tockit Skrevet 3. august 2018 #28 Skrevet 3. august 2018 1 time siden, Wonders skrev: Jeg blir så inspirert av å lese om hjemmene deres. Jeg har en del slike interiørblader, følger noen på instagram, men ingen treffer hva jeg liker egentlig. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive stilen jeg. Men så langt fra nordisk som man kommer Men mannen min har en helt annen stil så vi endte opp med dette. Helt greit Ville nesten kalt det for fransk stil. 2
pepsidronninga Skrevet 3. august 2018 #29 Skrevet 3. august 2018 Stilen min er så veldig varierene men jeg har vokst veldig og funnet min egen lille stil. Når jeg gikk videregående, gikk jeg interiør og hadde en veldig shabby chic, og jentete stil. Men nå tør jeg å utforske og se på andre stiler enn hva som er på skeidar og bonus. Jeg vil si jeg har en skandinavisk bohemsk, men litt røffere stil hjemme! Syntes det er kult med kalkvegger, skinn, myke tepper, og store møbler, men samtidig rent og srilfult😃 om det ga mening 1
Sphynx Skrevet 3. august 2018 #30 Skrevet 3. august 2018 Stue: Rustikke bombay skap, kistebord, mørkerød chesterfiel sofa og lenestol. Mye velour og blonder. Masse ovale rammer på veggen, masse dyreskaller (og hodeskaller) på vegg og til pynt i skap. Hadde jeg eid skulle jeg malt veggene sorte. Masse mørke farger og masse grønne planter. Ikke minimalistisk, men med samme stil all over. Store kloremøbler til kattene. Skaffer ting og møbler på finn og på loppemarked. Den ene veggen i stua er egentlig bare vinduer som går fra tak til gulv, det slipper inn mye lys. Veggene er ganske fulle, hyllene også, men det er veldig åpent og luftig samtidig. Elsker oddities og samler på rariteter. Det kuleste jeg har er en menneskeskalle. Kjøkken: Tidløst moderne, grå skap og kjøkkeninnredning. Har en stor bokhylle som dekker hele spisestuedelen på kjøkkenet og den er veldig ''trekantete'' og moderne. Ser ut som en stor M. Den er fylt med grønne planter, urter, kokebøker og noen kjøkkenmaskiner. Spisebord og stoler er kjempegamle og elegante. Masse utkjæringer i treverket. På badet og forsåvidt også i gangen har jeg bare sort innredning. Sorte hyller, sorte kommoder, sorte matter, sorte hånkler osv osv. Det meste vi eier er sort, det skal være stilrent. Til og med tannbørstene er sorte. Soverommet er vel det lyseste rommet. Har en hvit springelseng med masse snirkler. Og store hvite skap på hver sin side av senga. Gjesterommet står ennå ganske tomt. Ikke så lenge siden vi flytta, men planlegger sort sovesofa/daybed. Blir mye mørk tre, med sort på hvit bakgrunn. Veldig rustikk og ''gammeldags''.
isbjørnungen Skrevet 3. august 2018 #31 Skrevet 3. august 2018 Har akkurat flyttet, holder på med oppussing og innredning av huset nå, så stilen blir litt definert etterhvert som vi jobber. Liker mye fra mid century modern stilen, og har funnet en del møbler i teak på Finn. Kombinerer dette med elementer i moderne skandinavisk stil for å unngå at huset blir 100% loppemarked fra 60-tallet og for at det ikke skal bli for mørkt. Veggene blir hvite, lysegrå og med litt kontraster i mørk blågrå og grågrønn, og det blir nok litt detaljer i grønn/grå/mørkeblå farger. Fortsatt veldig usikker på hva jeg skal finne på for å gjøre det personlig på veggene, sliter med å finne bilder/plakater som jeg liker (tips mottas med takk). 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #32 Skrevet 3. august 2018 Svært minimalistisk nordisk, nesten ekstremt minimalistisk. Jeg misliker dill og ting (bare hos meg selv, ikke hos andre - der synes jeg det kan være fint), har bare noen få enkle møbler og nesten ikke noe pynteting. Da jeg solgte forrige leilighet så måtte jeg kjøpe stæsj for tusenvis av kroner for å få det til å se bebodd ut før jeg tok bilder Lys eik spisebord, lyst eikegulv, lys grå sofa, hvite Eames spisestuestoler. Lys kjøkkeninnredning. De siste møblene jeg har kjøpt har alle vært mindre i størrelse enn de jeg hadde tidligere, ønsker så mye ledig gulvplass som mulig. Lite på veggene, det skyldes delvis at jeg liker det sånn, men også at jeg ikke helt vet hva jeg vil ha og er redd for å lage stygge hull i veggene og så ombestemme meg. Hvite vegger, med et par tapetvegger med mønstertapet med stripete/sekskantet mønster, liker ikke blomstertapet eller sånn gammel rokokkoaktig tapet. Mye av det jeg ikke liker i min egen leilighet kan jeg synes er veldig stilig hos andre, så når jeg sier "ikke liker" så gjelder det i mitt hus, ikke generelt Anonymkode: a4e03...2c3
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #33 Skrevet 3. august 2018 Jeg har ikke en bestemt stil, men heller meget mot nordisk stil, lyst og lett, rene flater og ikke for mye ting og tang, ca noe slikt: Anonymkode: ffc4f...8bb
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #34 Skrevet 3. august 2018 Blanding av bohemsk og 60-tall med innslag av skandinavisk er mest beskrivende her. Anonymkode: a4cbf...c09 2
AnonymBruker Skrevet 3. august 2018 #36 Skrevet 3. august 2018 Her har vi tapeter med gullelementer, masse velour møbler i mange farger. Masse bøker og en stilig lysekrone. Vi er det motsatte av nordisk stil. Anonymkode: f0fe2...89c 2
Arkana Skrevet 3. august 2018 #37 Skrevet 3. august 2018 Vi har ingen spesiell stil egentlig. Vi har alt fra dyre møbler til Ikea til arvegods. Lys og relativt nøytral bakgrunn og basismøbler, men med flere innslag av farger. Jeg liker at det er personlig og ikke for minimalistisk (uten at det bikker over i maksimalisme heller). Og så liker jeg grønne frodige planter og bokhyller fulle av bøker. Det verste jeg vet er den grå/hvite stilen som har vært så populær i lange tider nå, totalt blottet for farger og personlighet. Rett og slett urkjedelig. 2
sommermor Skrevet 4. august 2018 #38 Skrevet 4. august 2018 På 03.08.2018 den 13.41, Roci skrev: Minimalistisk/skandinavisk med duse farger og rene linjer. Blir mentalt sliten av mye farger og detaljer rundt meg. Dette bildet er ganske representativt for den stilen jeg liker: Så utrolig fint
Puny Skrevet 6. august 2018 #39 Skrevet 6. august 2018 Skandinavisk stil i form av mye lyst tre (eik), store vinduer og naturlig lys når årstiden tillater det, men med flere sterke fargekrmponenter enn den klassiske skandinaviske stilen. Bunnlinjen vår er lys og dus, lyst eikebord på lys eikeparkett, conjac fargede skinnsofaer. https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=63104863 https://www.google.com/search?q=rundt+eikebord&client=safari&rls=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjZ2fXskdjcAhWpE5oKHV0iAhgQ_AUICigB&biw=1366&bih=707#imgrc=-RR7PZJhRKZV7M: men vi har flere sterke farger på ting bilder, puter, tepper lenestoler etc. https://www.google.com/search?client=safari&rls=en&biw=1366&bih=707&tbm=isch&sa=1&ei=ExloW7C2J4zI6AT_t4zADA&q=kunst+maleri+farger&oq=kunst+maleri+farger&gs_l=img.3...26964.28331.0.28573.7.7.0.0.0.0.140.559.4j3.7.0....0...1c.1.64.img..0.1.138...0i7i30k1.0.0edkGUzi2kA#imgrc=qd5TAnsQbYjtRM: Vi har knæsj gule lenestoler https://www.google.com/search?q=gule+lenestoler&client=safari&rls=en&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiH9enuktjcAhWsB5oKHQA4BZ0Q_AUICigB&biw=1366&bih=707#imgrc=MyA3cYPj5ohgOM:
Gjest Stella Rose Skrevet 6. august 2018 #40 Skrevet 6. august 2018 (endret) Denne stilen Endret 6. august 2018 av Stella Rose
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå