Gå til innhold

AD(H)D og ufør

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som er ufør i hovedsak på grunn av ADHD (add) ? Merker at jeg sliter med å få livet til på fungere nå i en alder av 43, med barn, mann, husarbeid+++. Nå har jeg gått på aap en stund men har jobbet litt i sommer og merker at jeg sliter mer nå med jobb enn jeg gjorde før jeg begynte på aap...i tillegg har jeg en lett depresjon som ikke gjør livet enklere

Anonymkode: 7a79c...d40

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet

Ville prøvd å behandle depresjonen hos f.eks psykolog. En enkelt depresjon kan bearbeides og heales ved samtaleterapi og medisiner. 

Skrevet

Jeg har ADHD, å fungerer i jobb. Men, må jobbe med noe der jeg føler mestring. Må også ha en tålmodig leder, da jeg er glemsk, lærer nok litt treigere enn andre. Men, når jeg først har lært noe så er jeg veldig flink i det jeg gjør. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Medisineres du for ADHD?

Anonymkode: dad34...70e

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen som er ufør grunnet ADHD. Og kjenner en god del med det, de jobber alle sammen. Men går du i behandling for depresjonen din? Og får du medisiner for ADHD?

Anonymkode: 92944...903

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner ingen som er ufør grunnet ADHD. Og kjenner en god del med det, de jobber alle sammen. Men går du i behandling for depresjonen din? Og får du medisiner for ADHD?

Anonymkode: 92944...903

Jeg får medisiner og går i behandling ja.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Maestro skrev:

Jeg har ADHD, å fungerer i jobb. Men, må jobbe med noe der jeg føler mestring. Må også ha en tålmodig leder, da jeg er glemsk, lærer nok litt treigere enn andre. Men, når jeg først har lært noe så er jeg veldig flink i det jeg gjør. :) 

Fungerer greit i den jobben jeg har nå, har greie kolleger og sjef. Trives veldig bra. Men med mann (heldigvis snart eksmann) og tre barn så merker jeg allikevel at jeg blir veldig sliten i hodet og ikke klarer å fungere bra verken på jobb eller (spesielt ikke) hjemme. Kan hende hadde vært bra for meg om jeg kunne jobbe en liten stund hver dag for å ha en daglig rutine ute blant folk.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fungerer greit i den jobben jeg har nå, har greie kolleger og sjef. Trives veldig bra. Men med mann (heldigvis snart eksmann) og tre barn så merker jeg allikevel at jeg blir veldig sliten i hodet og ikke klarer å fungere bra verken på jobb eller (spesielt ikke) hjemme. Kan hende hadde vært bra for meg om jeg kunne jobbe en liten stund hver dag for å ha en daglig rutine ute blant folk.

Jobb skal jo ikke være behandling da egentlig? Men kanskje hadde det vært greit, å prøve seg litt forsiktig og trappe opp etterhvert? 

Høres ut som greia heller er tilleggsbelastningen ved å stå i et samlivsbrudd nå - og det er en belastning for alle det, men det kommer en seg gjennom ❤️ men en blir ikke ufør av den grunn

Anonymkode: 174bc...ab0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...