AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #1 Skrevet 23. juli 2018 Dere som har menskopp: har det skjedd noen uhell ved å bruke dette? Eller noen tips eller triks for at det skal fungere best mulig? positive/negative sider ved menskopp? Anonymkode: 504c1...3b0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #2 Skrevet 23. juli 2018 Sies å være mindre hygiensk enn tampong, og øker sjansen for TSS (selv om sannsynligheten uansett er veldig liten). Sies at bakteriene som gir det setter seg i stoffet, og ikke går bort ved vanlig vask. Da må den kokes hver gang etter bruk. Den slipper også inn mer luft som gir bedre grobunn til bakterier. Ellers er den jo mer venlig mot miljøet og en sparer penger på det😊 Vanskelig å få inn/ut de første gangene før en finner rette teknikken. Anonymkode: ab8db...170
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #3 Skrevet 23. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sies å være mindre hygiensk enn tampong, og øker sjansen for TSS (selv om sannsynligheten uansett er veldig liten). Sies at bakteriene som gir det setter seg i stoffet, og ikke går bort ved vanlig vask. Da må den kokes hver gang etter bruk. Den slipper også inn mer luft som gir bedre grobunn til bakterier. Ellers er den jo mer venlig mot miljøet og en sparer penger på det😊 Vanskelig å få inn/ut de første gangene før en finner rette teknikken. Anonymkode: ab8db...170 Å okei! Takk Anonymkode: 504c1...3b0
Rings&Things Skrevet 23. juli 2018 #4 Skrevet 23. juli 2018 Jeg klarte ikke å få den inn. Er litt trang der nede og må dytte ganske hardt når jeg setter inn tampong. Så for min del gikk den i søpla.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #5 Skrevet 23. juli 2018 Jeg har hatt en periode med menskopp og er veldig fornøyd med den! Hadde litt lekkasje andre natt fordi jeg tydeligvis ikke hadde satt den skikkelig inn, men jeg lå heldigvis med bind (kun med tanke på at dette kanskje muligens kunne skje) så det gikk greit. Det er grådig deilig å slippe og tenke så mye på at man har mensen! Den skal helst vaskes hver gang den tømmes og kokes mellom hver periode. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sies å være mindre hygiensk enn tampong, og øker sjansen for TSS (selv om sannsynligheten uansett er veldig liten). Sies at bakteriene som gir det setter seg i stoffet, og ikke går bort ved vanlig vask. Da må den kokes hver gang etter bruk. Den slipper også inn mer luft som gir bedre grobunn til bakterier. Ellers er den jo mer venlig mot miljøet og en sparer penger på det😊 Vanskelig å få inn/ut de første gangene før en finner rette teknikken. Anonymkode: ab8db...170 Kilde til dette? Og så lenge man har rene hender og vasker den hver gang den tømmes og kokes en gang mellom hver periode blir det vel ikke mer bakterier!? Anonymkode: 037c6...e78 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #6 Skrevet 23. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sies å være mindre hygiensk enn tampong, og øker sjansen for TSS (selv om sannsynligheten uansett er veldig liten). Sies at bakteriene som gir det setter seg i stoffet, og ikke går bort ved vanlig vask. Da må den kokes hver gang etter bruk. Den slipper også inn mer luft som gir bedre grobunn til bakterier. Ellers er den jo mer venlig mot miljøet og en sparer penger på det😊 Vanskelig å få inn/ut de første gangene før en finner rette teknikken. Anonymkode: ab8db...170 Påstanden din her vil jeg gjerne ser seriøse forskningsmateriale på. Menskopp brukt riktig er et greit alternativ til bind og tamponger. Men de bør tømmes og kokes mellom hver gangs bruk. Derfor er to til å bytte på en fordel. Og som med all annen innvendig mensbeskyttelse, rene fingre er første bud. Anonymkode: 6d842...cb8
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #7 Skrevet 23. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sies å være mindre hygiensk enn tampong, og øker sjansen for TSS (selv om sannsynligheten uansett er veldig liten). Sies at bakteriene som gir det setter seg i stoffet, og ikke går bort ved vanlig vask. Da må den kokes hver gang etter bruk. Den slipper også inn mer luft som gir bedre grobunn til bakterier. Ellers er den jo mer venlig mot miljøet og en sparer penger på det😊 Vanskelig å få inn/ut de første gangene før en finner rette teknikken. Anonymkode: ab8db...170 Hvis du sikter til Denne undersøkelsen, kan det være greit å vite at det ikke er undersøkt i ordentlige vaginaer, men på lab. Har brukt menskopp i årevis, og foretrekker det foran bind og tamponger. Opplever at tamponger tørker ut skjeden, selv om jeg bruker rett størrelse, som gir meg sopp. Det skjer ikke med menskopp for min del. Det neste jeg skal kjøpe er noen store tøybind, da jeg har opplevd at koppen kan lekke om natten. Anonymkode: ec6f3...721 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #8 Skrevet 23. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du sikter til Denne undersøkelsen, kan det være greit å vite at det ikke er undersøkt i ordentlige vaginaer, men på lab. Har brukt menskopp i årevis, og foretrekker det foran bind og tamponger. Opplever at tamponger tørker ut skjeden, selv om jeg bruker rett størrelse, som gir meg sopp. Det skjer ikke med menskopp for min del. Det neste jeg skal kjøpe er noen store tøybind, da jeg har opplevd at koppen kan lekke om natten. Anonymkode: ec6f3...721 Hvor er det best å kjøpe kopp? Kjøpt fra ebay og den skal visst ikke irritere vagina, har heller ikke vært noe uhell enda, men er bare 1. Dagen Anonymkode: 504c1...3b0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #9 Skrevet 23. juli 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er det best å kjøpe kopp? Kjøpt fra ebay og den skal visst ikke irritere vagina, har heller ikke vært noe uhell enda, men er bare 1. Dagen Anonymkode: 504c1...3b0 Jeg har bare kjøpt én kopp i mitt liv, en Mooncup for sikkert snart 10 år siden (ergo er det på tide å bytte den ut om 1-2 år). Den har funker fint for meg, måtte bare klippe bort «staven» nederst på koppen. Anonymkode: ec6f3...721
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #10 Skrevet 23. juli 2018 Bare vær sikker på at du ikke er en av dem som ikke får tømt urinblæra ordentlig når du bruker menskopp. Det er mange som har urinrøret plassert sånn at koppen klemmer mot det, og da blir det urin igjen i blæra. Jeg fikk urinveisinfeksjoner og en kraftig nyrebekkenbetennelse, så menskopp er ut for min del. Anonymkode: 047d0...f57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå