Gå til innhold

Uff, har rota det til med p-pillene mine...

Fremhevede innlegg

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Stod jo i avisen for en stund siden at det var "ut" å ha mensen og at det ikke er normalt for kvinner å menstruere så mange ganger som vi gjør i løpet av et liv. I tillegg stod det at den mensen man har når man går på p-piller er bare en kunstig blødning fremkalt for at kvinnnene skal ha en blødning.

Og jeg kan ikke fordra å ha mensen og tenkte at nå skal jeg prøve dette. Spurte litt rundt, og fikk svar om at jeg bare kunne fortsette på neste brett osv. Går på trionetta.

Nå er jeg sånn halveis ut i brett nr to, og føler meg helt rar. Har super humørsvigninger (har gått på samme pille i 8 år før uten dette), små blødninger og morgen kvalme. Er det en reell fare for at jeg kan ha blitt gravid (større en normalt med p-pille bruk), eller er det bare hormonene som spiller et pluss. Må ting gå seg til litt, slik at jeg bare skal fortsette på brett nr tre og, eller er ikke dette her så veldig lurt alikevel??

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan IKKE skippe mensen ved å gå rett på neste brett dersom du bruker trefasepiller som f.eks trionetta. Du kan UTSETTE mensen med trionetta ved å fortsette rett på de GULE pillene på neste brett, inntil ti dager (der er ti gule)

Det er en viss fare for at du kan være gravid, men mye større sjangs for at det er hormonene som roter med kroppen din.

Gjest Dixie i.i
Skrevet

Jeg vat jeg kan utsette mensen med de gule pillene, for det har jeg gjort før. Men artikkellen jeg leste sa at man kunne slippe mensen totalt med å bruke p-piller, så jeg prøver å finne ut hvordan.

Skrevet

Ikke kødd med kroppen på egenhånd. Gå til en lege og få informasjon om hvordan du skal gjøre det.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg vat jeg kan utsette mensen med de gule pillene' date=' for det har jeg gjort før. Men artikkellen jeg leste sa at man kunne slippe mensen totalt med å bruke p-piller, så jeg prøver å finne ut hvordan.[/quote']

Ja, men artiklene påpekte også at det gjelder MONOFASEPILLER, ikke trifasepiller som trionetta. Du kan IKKE droppe mensen ved å gå videre til neste brett med trifasepiller, sto det der jeg leste. Sto klart og tydedelig at det gjelder MONOFASE. Derfor kian du ikke gjøre sånn med trionetta. Da er du ikke sikret at mensen ikke kommer og at det ikke kommer en skrikende overraskelse om 9 måender. Derfor: ikke rot sånn med de p-pillene.

Bytt til monofase eller aksepter mensen.

Gjest Dixie i.i.
Skrevet

Da tror jeg jeg tar en test, også bytter piller...

Hva er forskjellen på trefase og monopiller? Sånn bortsett fra at de ene inneholder lik mengde med hormoner hele veien og de andre har 3 forskjellige nivåer.

Er det mer bivirkninger med mono tabletter? Må man være mer nøye med å ta de til samme tid hver dag??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...