AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Hvor ofte bruker dere dette ? og hvor mye får dere utskrivd fra legen. Jeg sover som en stein av stillnoct. Men jeg opplever noe skikkelig merkelig hver gang jeg tar de. Når jeg våkner om morgenen er hele senga gjennomtrekt av urin, eller så har jeg rett og slett tisset på meg en annen plass i huset. Morgenen etter husker jeg ingenting. Og jeg har aldri hvert en sengeveter, ikke en gang som barn. ( er 22 ) men de hjelper jo mot det de skal, altså søvn. Andre som opplever slike ting ? Anonymkode: 5ff4e...fbf
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Har ikke prøvd disse medisinene, men det er mulig at i og med at du sover så tungt, at du faktisk ikke våkner av at du på må do. Det høres ikke verken greit eller behagelig ut. Jeg ville tatt en tur til legen.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 (endret) Jeg hadde helt syke drømmer og hallisunasjoner av imovane. Var våken men så ting som ikke var der etc. Brukte hver andre-tredje dag. Kuttet dem ut etter omtrent ett år. Du burde snakke med legen din og få byttet preparat. Anonymkode: da26a...e25 Ryddet for innhold om dosering av medisiner Perelandra, mod. Endret 22. juli 2018 av Perelandra 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 de fleste gangene har jeg gått ut av senga og hatt "uhell" utenfor senga. dette er jo ganske ubehagelig ja, men sover jo såppas godt og med mine fæle søvnproblemer er det nesten verdt den ene gode natta med god søvn. Til tross for at jeg får en vaskejobb dagen etter. Men rart er det jo Anonymkode: 5ff4e...fbf
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 Stilnoct gjør så du ikke husker. Jeg har skrevet meldinger, snakket med folk i tlf, holdt på med ting hjemme før jeg har lagt meg. Det har vært en del ting jeg gjerne skulle ha ugjort. Blandt annet å skrive mine kryptiske meldinger, fridd til en mann på tlf, vi var ikke kjærester engang. Holde deg unna de, for din egen del. Anonymkode: a47a2...7fe
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 Til deg over. Oisann. var det slik at du først sovnet også våknet du opp og gjorde dette i søvne? eller skjedde dette før du rakk og sovne inn ? huff. høres ekkelt ut. Hvor ofte tar / tok du stillnoct ? TS Anonymkode: 5ff4e...fbf
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 (endret) Jeg får imovane. Jeg tar 1-2 ganger i uka og sovner lett av dem. Sliter med å sovne, og om jeg våkner på natta så sliter jeg med å sovne igjen. Har våknet av telefon, barn som roper mamma og alt som normalt når jeg tar en halv tablett. Våkner av vekkerklokka og ikke noen rare drømmer eller problemer. Eneste er metallsmak i munnen dagen etter. Anonymkode: 31692...ba9 Ryddet for innhold om dosering av medisiner Perelandra, mod. Endret 22. juli 2018 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stilnoct gjør så du ikke husker. Jeg har skrevet meldinger, snakket med folk i tlf, holdt på med ting hjemme før jeg har lagt meg. Det har vært en del ting jeg gjerne skulle ha ugjort. Blandt annet å skrive mine kryptiske meldinger, fridd til en mann på tlf, vi var ikke kjærester engang. Holde deg unna de, for din egen del. Anonymkode: a47a2...7fe Det er jo derfor man skal ta den på sengekanten og bare legge seg etterpå. Anonymkode: 9c429...3bc 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 Jeg har fått utskrevet Stilnoct i perioder hvor jeg virkelig har hatt problemer med innsovning. Hvis jeg sovnet med en gang, så var det null problem, men om jeg ikke sovnet derimot.. hallusinasjoner som bare det. Den ene gangen var jeg helt i min egen verden, hvor jeg i 4 timer hadde surret i min lille 20 kvm leilighet og snakket med meg selv. Jeg snakket med masse mennesker, som jeg visste at ikke var hjemme hos meg og var bevisst på at det ikke var ekte, men føltes samtidig veldig ekte. Tok lang tid før jeg faktisk husket hva jeg hadde surret med den natten 😅 Verste var kanskje da jeg så sukkerspinn vokse ut av stueveggen. Anonymkode: cd91e...c04
Cammomille Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får imovane. Jeg tar 1-2 ganger i uka og sovner lett av dem. Sliter med å sovne, og om jeg våkner på natta så sliter jeg med å sovne igjen. Har våknet av telefon, barn som roper mamma og alt som normalt når jeg tar en halv tablett. Våkner av vekkerklokka og ikke noen rare drømmer eller problemer. Eneste er metallsmak i munnen dagen etter. Anonymkode: 31692...ba9 Ryddet for innhold om dosering av medisiner Perelandra mod. Ta et glass grapefruktjuice på morgenen, så slipper du metallsmaken 👌🏻👌🏻😃 Endret 22. juli 2018 av Perelandra
Perelandra Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 Tråden er ryddet for innhold om dosering av medisiner. Viser til retningslinjene for Kropp og helse Sitat Diskusjon rundt dosering av medisiner og "medisintips" slettes. Kvinneguiden har ikke nødvendig kompetanse til å luke ut potensielt farlige råd og tips, og vi vil derfor ha en nulltoleranse på dette. Erfaringer knyttet til medisinbruk, som ikke går på diskusjon av dosering og "tipsing" kan ved noen tilfeller bli stående, dette blir vurdert av moderatorene fra gang til gang. Er man usikker på noe i forhold til medikamenter/dosering kan man konferere med felleskatalogen, eller aller best; ta kontakt med apotek eller lege. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #12 Skrevet 22. juli 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Til deg over. Oisann. var det slik at du først sovnet også våknet du opp og gjorde dette i søvne? eller skjedde dette før du rakk og sovne inn ? huff. høres ekkelt ut. Hvor ofte tar / tok du stillnoct ? TS Anonymkode: 5ff4e...fbf Jeg har gjort dette i søvne. Jeg husker ikke noe av det. Tok 1 tablett og la meg, våknet og det var da jeg tydeligvis skrev meldinger som ingen skjønte innholdet av engang. Det er da jeg har snakket i tlf, har jo sjekket loggen når jeg står opp på morran. Veldig flaut å få høre eller finne ut av dette selv. Jeg har til og med ryddet Og vasket huset i søvne. Jeg ble jo skikkelig overrasket da jeg sto opp til rent hus. Jeg bor alene, så det rr kun jeg som kan ha gjort det. For noen mnd siden leste jeg om en psykiater som skulle på kongress eller noe sånt i USA. Sammen med andre kolleger. Han hadde jobbet mye den siste tiden og timeplanen var tettpakket til USA oppholdet også. Han tar seg en stilnoct for å sove hele turen over til USA. Han går av flyet, hentet bagasjen og tar taxi til hotellet. Samtidig snakker han med kolleger og kollegene merker ikke noe som helst rart med han. Han våkner i sengen på hotellet og husker ikke en dritt av hele turen og må spørre kolleger om han hadde vært rar på noen måte, noe de kunne bekrefte at han ikke hadde vært. De visste ikke at han hadde tatt en stilnoct engang. Skremmende!!! Når du da bruker dette mens du kanskje er litt betatt av en person så kan det fort skli ut, som til da jeg fridde til en mann. Vi snakket i tlf dagen etter og han lurte på om jeg virkelig mente det jeg sa i natt. Jeg kunne hoppet ned i ett digert hull for så å aldri komme opp igjen akkurat da. Jeg kjente blodet virkelig sprengte i ansiktet akkurat da og priset meg lykkelig for at vi snakket i tlf. Nå har jeg sluttet med sånne piller. Anonymkode: a47a2...7fe
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #13 Skrevet 22. juli 2018 tar minste dose imovane 2 ganger pr uke. Smaker litt ekkelt, uansett hva man gjør. Legger meg med en gang. Kan ta opp til to timer før den virker når jeg er ekstremt trøtt. Har også skjedd jeg er så sliten at jeg ikke klarer å sovne selv med imovane innabords. Ingen annen effekt av 1 tablett kontra 1/2. Tror de som blir susete tar for mye i fhorhold til hva kroppen tåler. Som oftest sovner jeg etter rundt 40 min. Blir ikke susete eller rørete. Har hørt om de som blir det men den har ikke slik effekt på meg. Det er vitkig for megmå få i såfall 4 timer wøvn etmpar ganger i uka Og det fårnjeg kun til med hjelp. Anonymkode: 8e236...85c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 Akkurat Stilnoct er det flere som reagerer helt rart på. Ikke ta noe mer av det, før du har snakket med lege. Legen vil nok bytte preparat da det kan være farlig for deg å gå i søvne.. Jeg har bare tatt Imovane selv. Det har aldri skjedd noe merkelig i det hele tatt. Anonymkode: 626c8...301
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #15 Skrevet 22. juli 2018 Jeg tar to hver kveld. Har nok mistet sin virkning for lenge siden, men er ikke bare bare å slutte på de heller. Anonymkode: 5d64f...f56
Rings&Things Skrevet 22. juli 2018 #16 Skrevet 22. juli 2018 Tar Imovane pluss to andre medisiner hver kveld. I over 1,5 år. Aldri opplevd det du nevner.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #17 Skrevet 22. juli 2018 Legene har blitt mye strengere med å skrive ut Stilnoct og Imovane etter mange rapporter om at folk har skadet seg etter å ha tatt det. Fallskader og lignende. Jeg får det ikke lengre, selv om jeg ikke opplevde noe rart. Anonymkode: 1b38a...e1f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #18 Skrevet 22. juli 2018 Bruker Stilnoct ofte men ikke i nærheten av å få slike hendelser. Svarer rart på sms og mailer i perioden mellom pillen starter og når jeg sovner, men har begynt å å legge mobilen på trygg avstand fra sengen. Innimellom fungerer de ikke og da sovner jeg bare ikke. Anonymkode: 42691...02b
Slowdive Skrevet 22. juli 2018 #19 Skrevet 22. juli 2018 Stilnoct kan absolutt få en til å gjøre rare ting. Jeg bruker stilnoct av og til, men merker ingen bivirkninger, og opplever heller ikke å gjøre "rare" ting. Synes stilnoct fungerer ganske greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå