AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #1 Skrevet 22. juli 2018 Er alenemor for to barn. Han ene er nå 11 år og alt er greit med han, men jenta på 5 år er veldig vanskelig å ha med å gjøre.. Hun hører aldri etter på det jeg sier, og er veldig trass for tiden. Uansett hva jeg gjør så blir det feil. Tar ipad/tv bort fra henne eller sier hun bare skal gå på rommet sitt. Hun bryr seg aldeles ikke om hva jeg sier. Jeg er så sliten. Uansett hvor streng eller sing jeg blir så nytter det ikke. Anonymkode: 34293...57f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #2 Skrevet 22. juli 2018 Ja, slik kan det gå. Regner med du visste om at det kunne bli slik da du valgte å få barn. Anonymkode: 88fcc...32e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #3 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, slik kan det gå. Regner med du visste om at det kunne bli slik da du valgte å få barn. Anonymkode: 88fcc...32e Dust Anonymkode: 5b20e...e21 11
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #4 Skrevet 22. juli 2018 Kva behov trur du dattera di har? Har ho noko givande å driva med heima? Korleis ser dagen hennas ut? Kva interesser har ho? Anonymkode: f8ae2...799 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #5 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dust Anonymkode: 5b20e...e21 Dust for å skrive sannheten? Bør foreldre innbille seg at livet med barn er en dans på roser, eller bør de forberede seg på alt? Anonymkode: 88fcc...32e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #6 Skrevet 22. juli 2018 Sånt som skjer når faren stikker. All forskning tilsier at det går til helvete med barn som vokser opp uten far. Anonymkode: 37052...877
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #7 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dust for å skrive sannheten? Bør foreldre innbille seg at livet med barn er en dans på roser, eller bør de forberede seg på alt? Anonymkode: 88fcc...32e Selvsagt skal alle forberede seg på alt. Men det er allikevel ikke så enkelt. Hva vet du om hvorfor hun er alenemor? Far kan ha omkommet eller blitt syk. Han kan ha plutselig forandret seg og blitt en real dust han også (og ja, det skjer helt plutselig med både menn og kvinner). Det jeg lurer på er hvorfor skrive slikt til en person som går inn på et forum for å spør om råd til å få en bedre hverdag for seg selv og for barna sine? Den kommentaren er jo ikke behjelpelig i det hele tatt. Anonymkode: 5b20e...e21 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #8 Skrevet 22. juli 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dust for å skrive sannheten? Bør foreldre innbille seg at livet med barn er en dans på roser, eller bør de forberede seg på alt? Anonymkode: 88fcc...32e Dust fordi det er så utrolig lite konstruktivt. Hva hjelper det TS med problemet at hun får høre at det skulle hun visst om da hun fikk barn? Det er jo bare nedlatende og dustete å si noe sånt. Anonymkode: 0bd9b...4b6 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #9 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt skal alle forberede seg på alt. Men det er allikevel ikke så enkelt. Hva vet du om hvorfor hun er alenemor? Far kan ha omkommet eller blitt syk. Han kan ha plutselig forandret seg og blitt en real dust han også (og ja, det skjer helt plutselig med både menn og kvinner). Det jeg lurer på er hvorfor skrive slikt til en person som går inn på et forum for å spør om råd til å få en bedre hverdag for seg selv og for barna sine? Den kommentaren er jo ikke behjelpelig i det hele tatt. Anonymkode: 5b20e...e21 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dust fordi det er så utrolig lite konstruktivt. Hva hjelper det TS med problemet at hun får høre at det skulle hun visst om da hun fikk barn? Det er jo bare nedlatende og dustete å si noe sånt. Anonymkode: 0bd9b...4b6 Ok, dere får ta dere av oppmuntringen dere da:-) Anonymkode: 88fcc...32e 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #10 Skrevet 22. juli 2018 Datteren min går på dansing og har mange venner i nabolaget hun leker med. Hun er en veldig smart og flink jente når hun vil, men når ting ikke går som de skal, da er «helvete» løs.. Hun hører ikke etter når jeg sier nei osv. Jeg gir beskjeder på forhånd, feks før butikken at det ikke blir noe godte, og hvis hun maser så drar vi hjem. Hun hyler og roper at hun skal ha godte selv om jeg har sagt nei. Osv osv.. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, slik kan det gå. Regner med du visste om at det kunne bli slik da du valgte å få barn. Anonymkode: 88fcc...32e Unnskyld meg? Det er fint å være mor, men å være helt alene er slitsomt til tider. Faren til barna døde for snaet to år siden, så å være alenemor har jeg ikke valgt selv. Anonymkode: 34293...57f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #11 Skrevet 22. juli 2018 Kor lenge har ho vore trass? Er det noko som starta nyleg? Det kan væra ein periode, mange femåringar teste grenser. Du må alltid væra konsekvent og ikkje gi etter, då blir det endå vanskelegare å snu detta. Trur du at det er nokon behov ho har som ikkje blir møtt? Anonymkode: f8ae2...799
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #12 Skrevet 22. juli 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kor lenge har ho vore trass? Er det noko som starta nyleg? Det kan væra ein periode, mange femåringar teste grenser. Du må alltid væra konsekvent og ikkje gi etter, då blir det endå vanskelegare å snu detta. Trur du at det er nokon behov ho har som ikkje blir møtt? Anonymkode: f8ae2...799 Hun har vel egentlig vært sånn siden hun var 3 år. Jeg prøver å være hard med å ikke gi etter, men må ærlig si at jeg har gjort det et par ganger.. Har prøvd å sette meg ned og prate med henne, men virker ikke som at det er noe generelt som plager henne. Anonymkode: 34293...57f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #13 Skrevet 22. juli 2018 Forslag - La ho visa noko ho er god til til deg og broren. Då er ho i sentrum og skal føla seg validert. - Bak noko på kjøkkenet der ho får lov til å gjera mesteparten sjølv, men du instruere. Drit i rot og søl. - Dra på turar i nærmiljøet om du har tid, f.eks liten enkel piknikk. - Ha fast lesestund heima, du eller broren kan lesa for ho. - Finn eit interessefelt som ho er lidenskapelig opptatt av som kan aktivisera ho i lengre periodar. Bar som har noko givande å driva med blir ofta meir harmoniske. Anonymkode: f8ae2...799 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #14 Skrevet 22. juli 2018 De jeg kjenner som har hatt en av hver sier at jentene er verre enn guttene. Mer trass, surere og vanskeligere å ha med å gjøre. Tror overhodet ikke dette har noe med at du er alenemamma iallfall. Anonymkode: 6fe0c...2d2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #15 Skrevet 22. juli 2018 Jeg tar ikke dette rådet helt ut av det blå, men har du sjekket hørselen hennes? Ei venninne av meg har en sønn som ikke ville høre og gjøre som fortalt. Han ble til slutt undersøkt og hadde problemer med ørene uten at det ga smerter. Gutten ble helt annerledes etter å ha fått hjelp, men selvfølgelig har han sine dager hvor trassen bare er til stede. Anonymkode: 6219f...f8a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #16 Skrevet 22. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar ikke dette rådet helt ut av det blå, men har du sjekket hørselen hennes? Ei venninne av meg har en sønn som ikke ville høre og gjøre som fortalt. Han ble til slutt undersøkt og hadde problemer med ørene uten at det ga smerter. Gutten ble helt annerledes etter å ha fått hjelp, men selvfølgelig har han sine dager hvor trassen bare er til stede. Anonymkode: 6219f...f8a Hehe, ja har sjekket ørene hennes! Hun roper veldig når hun prater og jeg har lenge sagt hyyyysj ikke snakk så høyt. Var hos legen for ikke så lenge siden og det var mye inni der for å si det sånn! Men hun prater enda litt høyt, sikkert uvant for henne stakkar. Men det blir bedre ettersom hun skal til ørelege snart igjen. Håper det blir bedre.. Føler meg bare så elendig som mor når alt er på sitt verste. Anonymkode: 34293...57f
Gjerrigknark Skrevet 22. juli 2018 #17 Skrevet 22. juli 2018 Datteren min var helt lik. Begynte å gi henne klistremerker for hver dag hun oppførte seg, 15 dager var en belønning. Hjalp masse. Men jeg er tøff da, godtar ikke dårlig oppførsel. Var hun ufyselig en dag, måtte hun være hyggelig resten av dagen for å oppnå klistremerket. Belønningen var en tur på cafe, shopping eller svømmehallen, noe hyggelig vi kunne gjøre sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #18 Skrevet 22. juli 2018 5 minutter siden, Gjerrigknark skrev: Datteren min var helt lik. Begynte å gi henne klistremerker for hver dag hun oppførte seg, 15 dager var en belønning. Hjalp masse. Men jeg er tøff da, godtar ikke dårlig oppførsel. Var hun ufyselig en dag, måtte hun være hyggelig resten av dagen for å oppnå klistremerket. Belønningen var en tur på cafe, shopping eller svømmehallen, noe hyggelig vi kunne gjøre sammen. Fantastisk! Det skal jeg virkelig teste ut, tusen takk❤️ Anonymkode: 34293...57f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2018 #19 Skrevet 22. juli 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er ikke en dårlig mor ❤️ alle har perioder. Kanskje det kunne vert noe å snakke med helsesøster eller noen andre hvis du føler deg alene? Kondolerer med mannen din ❤️ Klem Anonymkode: 5b20e...e21 1
Gjerrigknark Skrevet 22. juli 2018 #20 Skrevet 22. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fantastisk! Det skal jeg virkelig teste ut, tusen takk❤️ Anonymkode: 34293...57f Gjør det! Og gi henne masse skryt når hun faktisk klarer å høre og oppføre seg. Da vil hun føle mestring og bli stolt av seg selv, fremfor å kjenne på nederlagsfølelsen som kanskje gjør at hun gjentar et uheldig handlingsmønster. Positiv forsterkning er bra 💗 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå