Gå til innhold

Hat?


Manolo

Anbefalte innlegg

I lys av 22. juli blir det igjen snakket om hat som vokser frem, blant annet på nettet. ABB hatet, ingen tvil om det, og flere med han. Men de er en liten ekstrem gruppe, en gruppe som truer og skriver stygge kommentarer på nettet. 

Men de aller fleste som blir beskyldt for hat er bare vanlige mennesker som er bekymret for samfunnsutviklingen og Norges framtid. Jeg forstår ikke hvorfor dette kalles hat. Jeg har selv blitt beskyldt for å hate. Det at jeg skriver denne posten er sikkert også hat i noens øyne. Hvorfor? Jeg hater ingen. Jeg synes at kriminelle innvandrere skal sendes dit de kom fra, og jeg mener at man skal bruke store ressurser på å få det gjennomført. Jeg mener at flyktninger skal hjelpes i nærområdene, ikke hentes hit. Jeg synes at innvandrere skal assimileres så mye som mulig når de kommer til oss. Det burde være krav om språklig kompetanse for å få stønader. Det burde oppmuntres og gis støtte til å returnere til trygge hjemland. 

Hvorfor? Fordi jeg elsker Norge og vår kultur. Jeg er stolt av å være norsk, og ønsker ikke å se landet mitt forandre seg på grunn av stor innvandring. 

Jeg håper andre også er stolt av hvem de er og hvor de kommer fra. Tyrkere, Somaliere, Afghanere, hvem som helst, og som regel er det ingen som synes det er dårlig. Kurdere for eksempel, det er kjempepopulært å være stolt kurder, og det burde det være. 

Jeg forstår ikke hvorfor mine meninger defineres som hat. Jeg hater ingen, jeg vil ikke skade noen, synes ikke at noen er dårligere enn andre eller at en hudfarge er bedre enn en annen. Likevel blir jeg beskyldt for hat. Hvorfor?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hat er i flere kanter. Det er venstre og høyre hat. Det eneste jeg hater er mangel på åpen diskusjon og sensur. Fordi da kan man leve i et diktatur.

Kjærlighet er også hat, hat for virkeligheten (i kommunistisk mentalitet mener jeg). Men hat basert på hat mot mennesker er også hat. Aka begge er fylt av hat av grunner. Men det som er sann kjærlighet er å bry seg om medmennesket og gjøre det beste man kan for fremtiden og for fremtidige generasjoner.

Endret av Karlivar3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Manolo skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor mine meninger defineres som hat. 

Har du konkret opplevd at dine meninger stemples som hat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, her føler jeg at du sporer av. Når man snakker om hat så er det f.eks. at man ønsker andre død eller psykisk og fysisk lidelse. Hva Aftenposten viser i sin artikkel om Utøya-offerene er hat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Testosteron skrev:

Har du konkret opplevd at dine meninger stemples som hat?

Flere ganger. Både på nettet og i diskusjoner med mennesker, har mine meninger blitt stemplet som rasistiske og hatefulle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Hat er ganske enkelt et begrep som blir benyttet for å kneble enhver kritikk.

Faktisk hat, finnes i mindre grupperinger på ytre fløy i begge retninger.

 

Man skal visst ha kardemommeby, alt annet er "hat" og "hets", skjøre folk om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mange tilfeller er det nok enklere å avfeie andres meninger som hat enn å argumentere imot. Ikke minst er det nok mer behagelig å snakke om at andre er fulle av hat og frykt, for så å peke på en forsvinnende liten gruppe forvirrede mennesker, enn å ta innover seg argumentene til den rasjonelle majoriteten. 

Hat finnes absolutt, men det er nok like mye et begrep som brukes der det er beleilig som en presis beskrivelse i mange tilfeller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...