Gå til innhold

Vandringsmann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vandret nedover Storgata på jakt etter en butikk som solgte oksefond, og kjøttet lå på benken hjeme og da jeg skulle krysse veien over til nærmeste dagligvarehandel kom jeg plutselig til å tenke på at strykehjernen kanskje sto med kontakkten i etter iherdige forsøk på å tine av en gammel fryseboks som var alt for full av snøaktig is  og  dette er ikke bra for matvarene i fryseren og mens jeg sto der midt  i  krysset ved storgaten stivnet jeg til i  sjokk over at  strykehjernen kanskje  hadde startet en brann der  hjemme og jeg bare sto og sto der på asfalten i krysset ved storgaten og kunne ikke  gjøre noe for å  komme meg av  flekken alle sanser  var koplet  ut og i ettertid forstår jeg at det må ha vært et leven rundt meg at tutende biler men da jeg sto der bom fast ble  jeg plutselig dyttet overende av en stor kvinne med gapende munn hva  gaper  hun etter husker jeg at jeg tenkte hva er vitsen med å stå slik å  gape til meg først på kvelden når  jeg lå i min lune seng for å sove gikk det  opp for  meg at hun ropte noe som jeg ikke kunne høre  og at det var derfor  hun gapte slik til meg vel vel  hun reddet antagelig livet mitt ved å dytte meg  ut  fra   gaten jeg gikk rett hjem til  strykehjernen og fant det uten tilkoblet  strøm  heldiggvis  og det var ikke begynt å brenne i  min lune  hule men   JEG  HADDE GLEMT  Å  KJØPE  FOND OG NÅ VAR BUTIKKENE STENGT akk ja...
 

Anonymkode: e5c72...624

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

............................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,!!!!!!!!????????

Her har du noen tegn du kan bruke. Store bokstaver først i setningene får du kjøpe selv. Mulig de står på hylla over fonden på Coop-butikken i Storgata. 

Anonymkode: 4095d...00b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

............................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,!!!!!!!!????????

Her har du noen tegn du kan bruke. Store bokstaver først i setningene får du kjøpe selv. Mulig de står på hylla over fonden på Coop-butikken i Storgata. 

Anonymkode: 4095d...00b

:ler:

Og neste gang noe slikt skulle skje så bør han bruke (stryke)hjernen så han ikke blir overkjørt. Er ikke sikkert det er noen gapende kvinner som kan komme til unnsetning neste gang.

Anonymkode: 69676...643

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 16.13, AnonymBruker skrev:

............................,,,,,,,,,,,,,,,,,,,!!!!!!!!????????

Her har du noen tegn du kan bruke. Store bokstaver først i setningene får du kjøpe selv. Mulig de står på hylla over fonden på Coop-butikken i Storgata. 

Anonymkode: 4095d...00b

Takk :) Fant du ikke flere feil i teksten? Hva synes du om selve innholdet i teksten? Ønsker tilbakemeldinger fra så mange som mulig :ac:

Anonymkode: e5c72...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal bli en biografi :) Hilsen TS

Anonymkode: e5c72...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er en bokhest som har lagt fra meg særdeles lite bøker. Lidd meg gjennom mange dårlige, tror aldri jeg hadde orket å engang begynt på en bok med så dlrig språk.

Først lær deg settningsoppbyggning, tegnsettning mm. Så kan du prøve å skrive. Men da mye bedre enn den teksten der. Det virker veldig som en som prøver men ikke kan.

Finnes kurs innen det å kunne lære å skrive

Anonymkode: 57350...e38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er en bokhest som har lagt fra meg særdeles lite bøker. Lidd meg gjennom mange dårlige, tror aldri jeg hadde orket å engang begynt på en bok med så dlrig språk.

Først lær deg settningsoppbyggning, tegnsettning mm. Så kan du prøve å skrive. Men da mye bedre enn den teksten der. Det virker veldig som en som prøver men ikke kan.

Finnes kurs innen det å kunne lære å skrive

Anonymkode: 57350...e38

Takk for masse gode råd :takke:

Anonymkode: e5c72...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nå har jeg et nytt dikt :edie:
 

Trompeten hans
hadde sett sine bedre dager.
Den var rusten, treg og og lå bare der.
Jeg fikk lyst til å prøve en splitter ny trompet-
en stolt trompet som skinner, og er glatt og hard  og blank og staselig!
Så nå går jeg for å finne den.

Anonymkode: e5c72...624

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme historie fra hans ståsted:
 

Hun var ikke fornøyd med min morkne slange
så hun gikk til Jernia for å kjøpe en splitter ny og staselig en :grine:

Anonymkode: e5c72...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vandringsmann på skinna gikk
Ei hørte'n toget ula

Dermed så gikk fører'n av
Og skrapte'n vekk fra hjula

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/18/2018 at 3:22 PM, AnonymBruker said:

Nå har jeg et nytt dikt :edie:
 

Trompeten hans
hadde sett sine bedre dager.
Den var rusten, treg og og lå bare der.
Jeg fikk lyst til å prøve en splitter ny trompet-
en stolt trompet som skinner, og er glatt og hard  og blank og staselig!
Så nå går jeg for å finne den.

Anonymkode: e5c72...624

Jeg trodde trompeten din hadde sin egen tråd. 😁

Er enig i at du må jobbe med språket hvis du vil nå fram til leserne. Tegnsetting, oppdeling av tekst.

"Ulysses" har allerede blitt skrevet, og selv om den betegnes som en klassiker, så er "stream of consciousness" et litterært virkemiddel som kanskje ikke skal overforbrukes.

Anonymkode: 62fb2...665

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde trompeten din hadde sin egen tråd. 😁

Er enig i at du må jobbe med språket hvis du vil nå fram til leserne. Tegnsetting, oppdeling av tekst.

"Ulysses" har allerede blitt skrevet, og selv om den betegnes som en klassiker, så er "stream of consciousness" et litterært virkemiddel som kanskje ikke skal overforbrukes.

Anonymkode: 62fb2...665

Takk for gode råd! :) Den andre trompettråden er ikke min :ac:

Anonymkode: e5c72...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2018 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Det skal bli en biografi :) Hilsen TS

Anonymkode: e5c72...624

Da bør du få med at det heter "strykejern" og ikke "strykehjerne"... Et strykejern, strykejernet, flere strykejern, alle strykejernene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Tøytigern skrev:

Da bør du få med at det heter "strykejern" og ikke "strykehjerne"... Et strykejern, strykejernet, flere strykejern, alle strykejernene.

Tusen takk for vennlige råd :hjerte: Kanskje du også skriver noen dikt og poster de her på kulturforumet? Jeg har på følelsen at du også er kreativ :jepp: 

Anonymkode: e5c72...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Søndagsvandring

Jeg vandret til Ikea
glad og lykkelig
for jeg hadde sett meg ut
en vakker lampett
som passer veldig fint i min lune  hule
innerst ved lesekroken med møbler laget av banankasser og sigaresker (gamle, svære sådanne).
Poenget med mitt ærend i dag
var altså denne vakre lampetten (å, som jeg elsker den), i oransje velour
og et par tre ledpærer til min entrebelysning.
Så kommer jeg endelig frem til Ikea, etter en vidunderlig søndagstur
i sommervær (!) i oktober,
og parkeringsplassen ser merkelig tom ut
og jeg kjenner angsten snører brystet sammen
løper mot inngangsdøren
Den åpner seg ikke!
Jeg går slukøret  hjem
og erindrer at det er kun i desember at
det er søndagsåpent på Ikeaen min
Akk ja
 

Anonymkode: e5c72...624

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er så elskverdig å komme med tilbakemeldinger på min siste diktning? :) 

Anonymkode: e5c72...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2018 den 19.55, AnonymBruker skrev:
 

Er en bokhest som har lagt fra meg særdeles lite bøker. Lidd meg gjennom mange dårlige, tror aldri jeg hadde orket å engang begynt på en bok med så dlrig språk.

Først lær deg settningsoppbyggning, tegnsettning mm. Så kan du prøve å skrive. Men da mye bedre enn den teksten der. Det virker veldig som en som prøver men ikke kan.

Finnes kurs innen det å kunne lære å skrive

Anonymkode: 57350...e38

Poenget kan være at det ikke skal skrives på "vanlig språk"

Anonymkode: 781e4...28e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...