Gå til innhold

P-pille resept


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Da jeg var hos legen i januar og skaffet meg p-piller fikk jeg resept som skulle vare hele året. Altså 4 esker med microgynon med 3 brett oppi. Siden jeg noen ganger hopper over mensen trenger jeg flere piller. Er det mulig å ringe legen å få han til å skrive ut ny resept, med tanke på at allerede har gitt meg dem en gang eller må jeg bestille time for å få ny resept?

Anonymkode: e126a...4df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Da jeg var hos legen i januar og skaffet meg p-piller fikk jeg resept som skulle vare hele året. Altså 4 esker med microgynon med 3 brett oppi. Siden jeg noen ganger hopper over mensen trenger jeg flere piller. Er det mulig å ringe legen å få han til å skrive ut ny resept, med tanke på at allerede har gitt meg dem en gang eller må jeg bestille time for å få ny resept?

Anonymkode: e126a...4df

Det spørsmålet er det bare legen og de på legekontoret som vet svaret på. Noen leger ordner denne typen ting på telefon, andre skal ha pasienten inn på kontoret for å skrive resept. Ergo, du må ringe og spørre. 

Anonymkode: da0a8...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan sikkert bare ringe eller sende forespørsel via sms/nettide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig kan du bare ringe legekontoret og si at du skal fornye en resept

Anonymkode: 9f4f2...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sender mld over helsenorge.no og finner min fastlege. Sender hva jeg trenger av faste medisiner, også er alt i orden dagen etterpå. 

Anonymkode: 6df30...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos mitt legekontor kan du sende sms og skrive f.eks "ny respet på p-piller", så får du det innen en dag. Kanskje det er noe sånn hos deg også?

Anonymkode: 80c12...7d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...