Gå til innhold

Jogging og magemuskler

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet sånn ca hvor intensivt magemusklene blir trent når man er ute på joggetur?

Har kjent dagen etter kortere (men mest lengre) joggeturer at jeg er litt støl i magen.

Selvsagt tar det mye mer i oppoverbakke enn rett strekning.

La oss si du jogger 20 min og en del er oppoverbakke.

Får du trent alle musklene der da, slik som når du tar situps på de skrå magemusklene og nederst på magen osv??

Og kan en slik joggetur erstatte situps helt??? :kgsmil:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også merket at magen blir strammet av å jogge, så jeg tror en trener magen i samme slengen. Magen blir i hvert fall flatere etter at jeg har jogget en periode.

Skrevet

I prinsippet er ikke dette mulig. Man oppnår dessverre ikke magemuskler i form av jogging og annen fysisk aktivitet (utenom styrkeøvelser ol.)

Man forbrenner bare overflødig fett.

Det er mulig at du har "strammet" musklene når du har jogget, eller tatt i bruk noen andre øvelser.

Skrevet

Du bruker jo magemusklene til å holde kroppen oppe. Med andre ord bruker du bestandig magemusklene, også når du jogger...

Jeg kjenner aldri noe i magen etter joggetur, så jeg er litt nysgjerrig på stilen din... :P Eller kanskje det er min det er noe feil med?

Uansett, så lenge du blir sliten i magen, styrkes musklene - så enkelt er det. Om du vil ta sit-up's ved siden av er opp til deg, mer trening = mer muskler. Jeg pleier å ta litt lett styrketrening etter løpetur, siden jeg da er varm.

Skrevet

Kan være at de ikke er alt for godt trent?? Og at jeg lettere merker noe der?

Men det er vel slik at hvis man jogger i en bratt oppoverbakke, så tar det ekstra på magemusklene?

Trodde det jeg.....

Skrevet

Når du ikke er så godt trent (som jeg er nå...), blir en støl i magen av å lpe og hoppe. Deter fordi musklene får mye større jobb med å stabilisere overkroppen...

Når du har trent deg opp litt, vil du ikke bli støl lengre...

• 8 år senere...
Gjest Healty
Skrevet

Jeg har gått lange turer og jogget en del i det siste, merker jeg er blitt mye mer markert over magen.

AnonymBruker
Skrevet

Halloooo........... :roll:

dere blir strammere fordi FETT forbrennes i KARDIOTRENING! Hadde vel masse flesk over magen da, som nå forbrenner litt vekk. Musklene blir støle når man er i dårlig form og utrnt, som ei påpekte her.

• Liker 1
Gjest Healty
Skrevet

Jogging og 300 sit-ups hver dag kommer du til og merke forskjell hvertfall, skal ikke SÅ mye til.

Skrevet

Strammere har du nok blitt fordi du har forbrent mer kalorier enn du har tatt inn - dermed mistet underhudsfett. Du får ikke magemuskler av kondisjonstrening alene, da må det styrketrening til. Det hjelper heller ikke være overvektig og trene styrke for magen i håp om at du skal få six-pack. Her trengs en kombinasjon mellom styrke og kondisjon.

Gjest healty
Skrevet

Ja det er helt sant. Kommer jo ann på om du har mye overflødig fett og f.eks hengebuk. Er man slank er jo det selvsagt mye lettere og bygge magemuskler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...