AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Har kjøpt meg ny tlf og tenkte å legge ut den gamle på Finn og kanskje få noen få kroner for den. Skal slette alt av bilder osv, men det jeg lurte på er om jeg må ta ut sim-kortet før jeg selger den? Han på Telenor sa at det gamle sim-kortet er aktivt i 6 mnd. Lurer på hva han mente med at det fortsatt er aktivt? Jeg har jo nytt simkort til den nye tlf og det er jo det som er i bruk nå? Anonymkode: 598f5...b60
Gjest Kritt Skrevet 21. juli 2018 #2 Skrevet 21. juli 2018 Uten egentlig peiling på sånt ville jeg absolutt tatt ut SIM-kortet. Kan ligge mye data som kanskje kan gjenoppretttes der. Og kjøper har jo uansett ikke behov for det.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 1 minutt siden, Kritt skrev: Uten egentlig peiling på sånt ville jeg absolutt tatt ut SIM-kortet. Kan ligge mye data som kanskje kan gjenoppretttes der. Og kjøper har jo uansett ikke behov for det. Takk, du har nok rett Anonymkode: 598f5...b60
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #4 Skrevet 21. juli 2018 Ta absolutt ut sim-kort ja. Å det hjelper ikke å bare slette bilder, du må gjenopprette fabrikkinstillinger. Anonymkode: 50a47...807 3
GulSitron Skrevet 21. juli 2018 #5 Skrevet 21. juli 2018 OT, men må bare spørre: jeg kjøpte ny mobil her om dagen (nettbutikk) og fikk da med SIM-kort i posten. MÅ jeg bruke det nye SIM-kortet? Utløper det jeg allerede har?
GulSitron Skrevet 21. juli 2018 #6 Skrevet 21. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta absolutt ut sim-kort ja. Å det hjelper ikke å bare slette bilder, du må gjenopprette fabrikkinstillinger. Anonymkode: 50a47...807 Og hvis det er iPhone må du deaktivere find my iPhone og logge ut av iCloud før du tilbakestiller telefonen 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #7 Skrevet 21. juli 2018 Fjern av alt sim-kort/sd-kort i telefonen. Ville også sjekket ut hvordan man tilbakestiller telefonen til fabrikkoppsett, logger ut av diverse tjenester og får fjernet personlige data på telefonen. Anonymkode: b8cdb...44f 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #8 Skrevet 21. juli 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta absolutt ut sim-kort ja. Å det hjelper ikke å bare slette bilder, du må gjenopprette fabrikkinstillinger. Anonymkode: 50a47...807 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fjern av alt sim-kort/sd-kort i telefonen. Ville også sjekket ut hvordan man tilbakestiller telefonen til fabrikkoppsett, logger ut av diverse tjenester og får fjernet personlige data på telefonen. Anonymkode: b8cdb...44f Takk begge to Jeg har nå gjenopprettet fabrikkinnstillinger og når jeg går inn på tlf nå skjer det samme som når man har en ny tlf: "velkommen" "Velg språk" osv. Da regner jeg med at alt er slettet, så da gjenstår det bare å ta ut simkortet Anonymkode: 598f5...b60
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #9 Skrevet 21. juli 2018 16 minutter siden, GulSitron skrev: Og hvis det er iPhone må du deaktivere find my iPhone og logge ut av iCloud før du tilbakestiller telefonen Takk for tips, men det er en Samsung tlf jeg har Anonymkode: 598f5...b60
Gruselgrafs Skrevet 21. juli 2018 #10 Skrevet 21. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk begge to Jeg har nå gjenopprettet fabrikkinnstillinger og når jeg går inn på tlf nå skjer det samme som når man har en ny tlf: "velkommen" "Velg språk" osv. Da regner jeg med at alt er slettet, så da gjenstår det bare å ta ut simkortet Anonymkode: 598f5...b60 Det sletter ikke bilder og dokumenter så det må du gjøre manuelt.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #11 Skrevet 21. juli 2018 10 minutter siden, Gruselgrafs skrev: Det sletter ikke bilder og dokumenter så det må du gjøre manuelt. Er du sikker på det? Nå har jeg tatt ut simkortet og lagt den ut for salg. Anonymkode: 598f5...b60
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2018 #12 Skrevet 23. juli 2018 På 21.7.2018 den 21.14, Gruselgrafs skrev: Det sletter ikke bilder og dokumenter så det må du gjøre manuelt. Jeg fant en side som forklarer hvordan man sletter alt. Man trenger ikke slette bildene manuelt Anonymkode: 598f5...b60
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå