Gå til innhold

Tips for å bli kvitt edderkopper?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en ekstrem fobi for edderkopper, jeg blir enormt redd og irrasjonell bare av å se et bilde av en. For noen uker siden flyttet jeg og samboeren min til et sted på Østlandet. Her om dagen så jeg seriøst VERDENS største edderkopp, føltes det som. Jeg har aldri sett noe lignende, jeg er nordfra og er vant med relativt små edderkopper, så dette var utrolig ubehagelig for meg. Jeg har googlet litt og skjønt at det sannsynligvis er snakk om en husedderkopp, som visstnok kan bli opptil 15 cm og er vanlige på Østlandet. Herregud. Samboeren min slapp den ut, men jeg er livredd for at det er flere her inne. Dessuten jobber samboeren min borte i flere uker av gangen, og jeg er LIVredd for å møte på flere gigantiske edderkopper mens han er bortreist og ikke kan hjelpe. Vær så snill, har dere noen tips? Hva som helst? Jeg har lest om forskjellige kjerringråd som å spraye sitron eller eddik rundt vinduene, men det virker liksom for godt til å være sant? Kan det være så lett? Har noen prøvd det med gode resultatet? HJEEEELP :(

Anonymkode: 09b84...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ei som har hatt suksess med å sette peppermynteplanter rundt i huset. Kan være verdt et forsøk :)

I denne linken står det litt om å bruke peppermynte mot edderkopper og andre skadedyr: http://verdsatt.co/2017/06/15/sett-denne-planten-i-huset-og-si-farvel-til-edderkopper-mus-og-andre-smakryp/

Lykke til med å bekjempe edderkoppene, er selv livredd for edderkopper!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hater sitron! Så du kan ha på sitron rundt vinduskarmer og legge ut sitronskall 😛 har ei venninne med sammen problem som deg. Jeg har blitt tilkalt flere ganger for å fjerne de 😅

Anonymkode: f2a1b...fde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv angst for edderkopper. Redningen min er Masta Kill. Bestiller det på nettet. Fantastisk produkt. Har anbefalt det videre til andre med araknofobi og det er en suksess hver gang.

Anonymkode: 4e553...fe1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...