Gå til innhold

Ulik lengde på sting (symaskin)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver meg på å sy, men det blir aldri pent fordi stinglengden blir så forskjellig. Jeg må "dra" stoffet fremover, hvis ikke blir stoffet stående og floke seg. Når jeg ser youtube videoer ser det ut som at stoffet skal gå fremover nesten av seg selv?. Jeg har rensket for lo og smurt med olje. Bruker jeg feil nål? Feil innstilling? 

15321690048751171234441430013892.jpg

Anonymkode: 0a45f...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje sjekke innstillingene?  Jeg fant ut at jeg måtte regulere en innstilling på min gode, gamle maskin, da slapp jeg endelig at overtråden røk hele tiden. 

Anonymkode: 9d44c...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje sjekke innstillingene?  Jeg fant ut at jeg måtte regulere en innstilling på min gode, gamle maskin, da slapp jeg endelig at overtråden røk hele tiden. 

Anonymkode: 9d44c...c67

Takk! Husker du hvilken innstilling? ☺️ TS

Anonymkode: 0a45f...506

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådspenningen var feil hos meg, når jeg justerte den ble det perfekt. 

Anonymkode: 9d44c...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge til at jeg ikke har vært så flink til å lese i manualen som hører til maskinen min, men jeg har studert den litt nå og stingene ble mye penere og jevne. Så det er ikke så dumt å sette seg skikkelig inn i hva som er hva og prøvesy på en lapp og se hva som gir fine og jevne sting. :)

Min gamle maskin trenger også å oljes jevnlig, så jeg har blitt mye flinkere til å gjøre det også. 

Lykke til!

Anonymkode: 9d44c...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å regulere trykket på foten til å passe stofftykkelsen. Det kan virke som om trykket er litt lite, siden undertransportøren ikke klarer å dra stoffet. Alternativt er det noe muffens med funksjonen til undertransportøren. Sjekk dette ved å "sy" litt for hånd (vri på svinghjulet) uten stoff og med trykkfoten oppe - se at de små "taggene" som blir liggende under stoffet, beveger seg og jobber som de skal.

Som andre skriver, må trådspenningen også være riktig, både for over- og undertråd (se i bruksanvisningen).

Anonymkode: 32034...678

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Video om undertransportørens funksjon:

 

Anonymkode: 32034...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk :) Fant ut at det var undertranspotøren som ikke var hevet. Stingene blir nå rette og fine. TS

Anonymkode: 0a45f...506

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...