Gå til innhold

Hva bruker du på skinnsofa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg har skinnsofa og dattera mi spiser ofte pommesfrites eller andre oljete ting i sofaen når hun ser på tv. Det blir alltid litt olje flekker på sofaen. Jeg sprayer litt jif glass spray på sofaen og tørker det vekk med tørkepapir. Jeg vet det er feil å bruke jif glass spray med sofaen. Det blir ikke helt rent med kunn vann. 

Hva brukere dere?

Anonymkode: 24511...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå var jo ikke dette spørsmålet, men jeg synes det er en uting å spise pommesfrites i sofaen.

 

For å svare på spørsmålet blir det grisete i sofaen der hun sitter uansett hva du dekker sofaen med. Så la henne spise sittende på et stort håndkle som du med en gang tar vekk for vaske etterpå.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, exictence skrev:

Nå var jo ikke dette spørsmålet, men jeg synes det er en uting å spise pommesfrites i sofaen.

 

For å svare på spørsmålet blir det grisete i sofaen der hun sitter uansett hva du dekker sofaen med. Så la henne spise sittende på et stort håndkle som du med en gang tar vekk for vaske etterpå.  

Takk for at du svarte☺

Anonymkode: 24511...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes egne vaskemidler for skinn. Det bør man bruke. 

Ellers bruker jeg kun en fuktig klut uten såpe. 

Ellers kan du jo legge laken/håndkle der barnet spiser.

Anonymkode: 52efb...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei jeg har skinnsofa og dattera mi spiser ofte pommesfrites eller andre oljete ting i sofaen når hun ser på tv. Det blir alltid litt olje flekker på sofaen. Jeg sprayer litt jif glass spray på sofaen og tørker det vekk med tørkepapir. Jeg vet det er feil å bruke jif glass spray med sofaen. Det blir ikke helt rent med kunn vann. 

Hva brukere dere?

Anonymkode: 24511...955

Først begynner du med å innføre at mat spises ved kjøkken eller annet spisebord, og ikke i salongmøblene. Det er i tillegg helt uhørt å la barn spise og se på tv samtidig, det er å produsere barn som ikke vet hva eller når de spiser. 

Dernest tar du deg en tur til Ikea eller en annen møbelbutikk og kjøper rense og pleiemidler til skinnmøbler. De steller du sofaen din med, før du eventuelt også bruker inpregnering for møbler over. 

Jif spray burde vært forbudt å selge, særlig til foreldre med barn. U dersøkelser de har vist på forbrukerprogram på tv viser at aerosol fra rengjøringssprayer blir liggende i luften og pustes inn i flere timer etter at du har sprayet. De er lungeskadelig, og særlig skadelig for barn. (Bruk google for info, gjerne med aøkeordene Jan V. Bakke og rengjøringsspray). 

Skinnet tørkes også ut av Jif. Å bruke Sunhånd oppvaskemiddel på en klut med vann er langt bedre, frem til forbudet mot mat i møbler blir håndhevet. 

Anonymkode: 6ab37...442

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...