Gå til innhold

Koble ut ringeklokka i blokk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig flyttet inn i blokk og trives med det. ;) Men nå er de 2 helga jeg bråvåkner fordi et eller annet (sannsynligvis drukkent) menneske ringer på døra mi. Får ikke kontakt med de når jeg tar opp "telefonen" og jeg vet det ikke er folk som skal ha tak i meg da mine venner har vett til å gi lyd før de kommer på besøk. 

Så går det an å koble ut denne ringeklokka? Og i så fall hvor gjør jeg det?

I mine tidligere leiligheter har dette vært en enkel sak da vi bare har trykket på en knapp inne i sikringsskapet.

Anonymkode: 2f2ba...481

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke peiling på sånne ringeklokker, men går det an å skru ned volumet på natta? Ellers ville jeg ha hørt med vaktmesteren om hvordan den er koblet i akkurat din blokk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har dørtelefon og jeg kan bare trykke på en "mute" knapp. sjekk om det er det hos deg også :) det samme skjer hos meg også, så jeg muter alltid på natta i helgene. jeg har også hund som bjeffer når det ringer på og det er ikke gøy når klokka er 3 på natta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har nylig flyttet inn i blokk og trives med det. ;) Men nå er de 2 helga jeg bråvåkner fordi et eller annet (sannsynligvis drukkent) menneske ringer på døra mi. Får ikke kontakt med de når jeg tar opp "telefonen" og jeg vet det ikke er folk som skal ha tak i meg da mine venner har vett til å gi lyd før de kommer på besøk. 

Så går det an å koble ut denne ringeklokka? Og i så fall hvor gjør jeg det?

I mine tidligere leiligheter har dette vært en enkel sak da vi bare har trykket på en knapp inne i sikringsskapet.

Anonymkode: 2f2ba...481

Du kan trekke ut ledningen fra røret. Der er en klypeledning der du trykker inn den tappen som er på den ene siden og trekker ut ledningen. 

Men vær klar over at ved brann eller andre akutte og uønskede tilfeller så er det viktig at dørtelefonen din fungerer. 

Anonymkode: 69b0d...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hva slags dørtelefon dere har. På vår er det knapper under boksen hvor man kan slå av eller justere lydstyrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...