Gå til innhold

Kjønnsidentitet?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I land som Kanada m.fler har man nå innført flere kjønn, altså at en person selv kan bestemme hvordan han/henne vil bli tiltalt og hva for kjønn som oppføres i passet. Hva jeg som er mann møtte en "dame" på på byen og "hun" ikke ga noen indikasjoner på at "hun" egentlig var en han, og vi endte opp i samme seng. Bør ikke jeg ha krav på å vite hvilket kjønn personen egentlig har? 

Anonymkode: 876bb...76b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel en risk man må ta. Faller det ikke i smak, så er det jo bare å ta på seg klærne og gå hjem:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Er du redd for slike overraskelser, kan det være lurt å bli kjent med personen før du hopper til køys. Hvis du liker overraskelser, så åpner det bare for nye opplevelser og erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I land som Kanada m.fler har man nå innført flere kjønn, altså at en person selv kan bestemme hvordan han/henne vil bli tiltalt og hva for kjønn som oppføres i passet. Hva jeg som er mann møtte en "dame" på på byen og "hun" ikke ga noen indikasjoner på at "hun" egentlig var en han, og vi endte opp i samme seng. Bør ikke jeg ha krav på å vite hvilket kjønn personen egentlig har? 

Anonymkode: 876bb...76b

Eh, mener du egentlig at du har krav på å vite hva slags kjønnsorgan personen har?   

 

 

Anonymkode: d2658...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse «damene» har som regel mørk stemme, eller er i behandling for å gjøre den lysere. Snakk med henne utenfor et støyende lokale og i et skarpere lys, så får du flere indikatorer på om det er en mann du prøver å ta med deg hjem, eller ikke.

Anonymkode: 1c3e9...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh, mener du egentlig at du har krav på å vite hva slags kjønnsorgan personen har?   

 

 

Anonymkode: d2658...f8d

Det tror jeg ikke Ts mener, men siden 90% av alle menn verken er homo eller liker transer, så er det greit å legge premissene klare i startfasen.

Anonymkode: 1c3e9...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke Ts mener, men siden 90% av alle menn verken er homo eller liker transer, så er det greit å legge premissene klare i startfasen.

Anonymkode: 1c3e9...f44

En annen ting er at disse identifiserer seg som kvinner, enten de har penis eller ei. Så om Ts spør så er nok svaret ganske ullent. Ville ikke stolt på de, nei.

Anonymkode: 1c3e9...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det alltid snakk om menn som ønsker å være kvinner og ikke omvendt.

Det er faktisk flere kvinner som går over til å være menn enn omvendt.

Anonymkode: 8772f...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har norsk pass, men identifiserer meg som egypter. Det er virkelig grusomt at folk ikke kan respektere dette. Alt fra vanlige folk til passkontrollører skal på død og liv behandle meg som norsk enda jeg gjør det klart og tydelig at jeg er egypter. For hva har egentlig norsk pass og nordisk utseende å gjøre med min identitet? Jeg har alltid følt en dragning mot Egypt, helt siden jeg som liten gutt ble voldsomt fascinert av pyramidene. Og jeg forsto raskt at selv jeg var nordmann på utsiden, så følte jeg meg som en egypter på innsiden. Så jeg er jo egypter. Og jeg skulle ønske at de som er "uenige" selv kunne opplevd hvordan det er å ikke bli møtt med annet enn hånende latter på den egyptiske ambassaden hver eneste gang du kommer for å be om passet ditt. Det er forferdelig. 

På toppen av dette har jeg også store problemer med å få aksept for min identitet som sjef in Norsk Hydro. Det blir ganske feil, for å si det pent. Jeg har lenge identifisert meg som leder av den bedriften, men har fortsatt til gode å få så mye som en krone innbetalt til min bankkonto for arbeidet jeg gjør med å planlegge videre drift, for en stilling som jeg vet er godt betalt. Jeg må i tillegg jobbe hjemmefra, da jeg faktisk nektes adgang til kontorene på Vækerø. Hva skjer med folk?? Hvorfor skal det være så vanskelig å akseptere min identitet? Er det ikke jeg som bestemmer hva jeg er, kanskje? Og er det så rart jeg må ha sykemelding når jeg går gjennom dette hver eneste dag? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I land som Kanada m.fler har man nå innført flere kjønn, altså at en person selv kan bestemme hvordan han/henne vil bli tiltalt og hva for kjønn som oppføres i passet. Hva jeg som er mann møtte en "dame" på på byen og "hun" ikke ga noen indikasjoner på at "hun" egentlig var en han, og vi endte opp i samme seng. Bør ikke jeg ha krav på å vite hvilket kjønn personen egentlig har? 

Anonymkode: 876bb...76b

Pleier du sjekke passet før du blir med noen hjem for å forsikre deg om kjønn? Om ikke - så er jo lovgivning og din frykt for å møte en penis på "feil sted" helt uten sammenheng? Men jeg synes du skal gå inn i et politisk parti å forsøke å få plikt til å opplyse om biologisk kjønn før det er stemning som tilsier at man kan møte kjønnsorgan på dagsorden på Stortinget. Jeg heier på deg! 

Anonymkode: ab395...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pleier du sjekke passet før du blir med noen hjem for å forsikre deg om kjønn?

Nytter ikke det heller lengre, siden det heldigvis er blitt letter å skifte juridisk kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...