AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #1 Skrevet 21. juli 2018 Fikk diagnosen av en sånn tannlege som setter på regulering for to år siden, privat. Det er for liten plass i kjeven til tennene mine, sånn at ene jekselen er helt ute av linje med de andre tennene og går innover mot tunga. Har ingen problemer med det, verken smerter eller tyggeproblemer. Eneste er at det kan virke som at fortennene jeg har nede har blitt skjeve på grunn av det, og jeg er redd det skal bli enda skjevere. Tannlegen jeg var hos ville trekke ene fortanna mi og sette regulering både oppe og nede(selv om tennene oppe er helt bene og fine, ingen overbitt og jeg fikk heller ingen forklaring på hvorfor jeg skulle ha oppe også). Jeg sa at regulering ikke blir aktuelt uten noen forklaring på hvorfor, og spurte også hvorfor han ikke bare kunne trekke den jekselen som var problemet. Det fikk jeg ingen forklaring på, og fikk bare fortalt at det var sånn der var. Nå er jo jeg litt mistenksom av meg og tenkte automatisk at siden jeg ikke fikk noen forklaring så finnes det ingen god forklaring(i tillegg til at han ville sette på regulering oppe tilsynelatende uten god grunn), og dermed tenkte jeg at det handlet mest om pengene for han tannlegen. Jeg vet selvsagt ikke bedre enn tannlegen, men jeg syntes hele greia var skikkelig merkelig og satte meg på bakbeina da han ikke ville forklare greia for meg. Regner ikke med å få svar fra en tannlege her, men lurer på om noen vet noe eller har vært borti noe lignende? Hva var problemet med å trekke en frisk, men helt dysfunksjonell tann som er roten til problemet? Om jeg vil velge det enkleste og billigste alternativet ved å trekke, hvorfor i alle dager var det uaktuelt? Kan jeg dra til en offentlig tannlege og be om å få det gjort om jeg finner ut at jeg vil det? Anonymkode: a3205...128
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #2 Skrevet 21. juli 2018 Offentlig tannhelsetjeneste er kun for barn, funksjonshemmede og eldre, så tviler på du får en time. Jeg ville ha ringt et annet tannlegekontor. Å trekke en fortann høres ikke normalt ut. Anonymkode: 120fc...cd6 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #3 Skrevet 21. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Offentlig tannhelsetjeneste er kun for barn, funksjonshemmede og eldre, så tviler på du får en time. Jeg ville ha ringt et annet tannlegekontor. Å trekke en fortann høres ikke normalt ut. Anonymkode: 120fc...cd6 Kjenner andre som har gjort det når de skulle ha regulering, er for å gjøre plass til å rette opp tennene Hehe trodde offentlig tanngelsetjeneste var for alle jeg? Forrige gang jeg var der var jeg 19? Anonymkode: a3205...128
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #4 Skrevet 21. juli 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner andre som har gjort det når de skulle ha regulering, er for å gjøre plass til å rette opp tennene Hehe trodde offentlig tanngelsetjeneste var for alle jeg? Forrige gang jeg var der var jeg 19? Anonymkode: a3205...128 Vi har ikke offentlig tannhelsetjeneste i Norge utover grunnskolen. Anonymkode: 1901a...0f1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #5 Skrevet 21. juli 2018 Hadde aldri latt de trekke en fortann! Høres helt feil ut.😱 tror det er mer vanlig å trekke tann Nr 4 eller 5 . (Da er de to fremste tennene tann Nr 1 , så telles det ut mot siden) . Grunnen til at du kanskje må ha regulering oppe også er pga kjevene hele tiden må passe sammen , og endres den nede, må kanskje den oppe endres litt også. Anonymkode: 2cf8f...05b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2018 #6 Skrevet 21. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke offentlig tannhelsetjeneste i Norge utover grunnskolen. Anonymkode: 1901a...0f1 Jeg ble jo kalt inn mens jeg gikk på videregående? 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri latt de trekke en fortann! Høres helt feil ut.😱 tror det er mer vanlig å trekke tann Nr 4 eller 5 . (Da er de to fremste tennene tann Nr 1 , så telles det ut mot siden) . Grunnen til at du kanskje må ha regulering oppe også er pga kjevene hele tiden må passe sammen , og endres den nede, må kanskje den oppe endres litt også. Anonymkode: 2cf8f...05b Kan være det, ja! Men uansett om jeg så går til en annen privat tannlege da, vil de nekte å trekke tannen siden den er frisk selv om den er helt dysfunksjonell og ikke har noen annen funksjon enn å være i veien? Anonymkode: a3205...128
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå