Pearl2.0 Skrevet 24. juli 2018 #21 Del Skrevet 24. juli 2018 Jeg likte hele filmen kjempegodt😊👍 definitivt en jeg ser igjen mange ganger😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
princeofithilien Skrevet 29. juli 2018 #22 Del Skrevet 29. juli 2018 Jeg så filmen nå ikveld, og syns den var fantastisk - bedre enn den første! Skikkelig god stemning, og mange morsomme øyeblikk! Elsker Colin Firth ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janzypants Skrevet 29. juli 2018 #23 Del Skrevet 29. juli 2018 Syns filmen var fantastisk 😄 Syns ikke det gjorde noe at Meryl Streep var med helt i slutten. Men for en fantastisk stemme Amanda Seyfried har! Balsam for sjelen å høre på ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hallaisikken Skrevet 30. juli 2018 #24 Del Skrevet 30. juli 2018 Jeg likte den nye Mamma Mia-filmen jeg også! Utrolig mye fengende ABBA-musikk og morsomme scener. Dessverre var det endel ting med den nye filmen som ikke stemte med den forrige og det ødela litt for meg. Her er noen eksempler jeg la merke til: 1. I Mamma Mia skrev Donna i dagboken at hun først møtte Sam, Bill og til slutt Harry. I Mamma Mia 2 møter hun Harry, Bill også Sam. 2. I første film spiller Harry på en gitar han ga til Donna da hun var ung. Han synger at han savner sommeren hvor de var sammen og dro til Paris, var masse på stranden og besøkte Eiffeltårnet. I 2-eren er romansen mellom de forklart som nærmest en One-Night-stand og ingen gitar er i bildet. 3. På bildene de viser fra gamle dager i Mamma Mia har guttene en tydelig Hippie/rocket stil. Sam har langt hår og de hadde endel tatoveringer (en av de to øyne på knærne som jeg kan huske). Dette er virkelig ikke fulgt opp i den nye filmen, og ingen av guttenes stil eller hår ser ut til å stemme med bildene fra fortiden i forrige film. 4. Streep («gamle» Donna) har blå øyne, Lily («unge» Donna) har brune så langt jeg kan se. En annen ting er at jeg ikke har noe forhold til hvem Cher er fra før av, så for meg ble det bare litt rart og føltes veldig palplassert de scenene med henne. Jeg synes hun så nesten like gammel ut som Streep, så det var lite troverdig at hun var moren i tillegg til at jeg ikke forsto meningen med hvorfor hun plutselig kom. Romansen med Fernando var i og for seg grei, men om de mente å si at det var faren til Donna detter jeg helt av. Det er for usannsynlig at en fra øyen og hun kunne fått en datter med så lyst hår og blå øyne. Så dette var bare noen tanker jeg fikk da jeg så den. Men absolutt verdt en kinotur og elsket mange av sangnummerne som «Waterloo», «When I kissed the teacher», «Angel eyes» og «Why did it have to be me». Men historiemessig synes jeg de burde de holde seg til det de forteller i eneren slik at det blir troverdig og holder seg til forventningene. For vi (eller jeg i alle fall) har sett Mamma Mia med jevne mellomrom (og litt ekstra da jeg fikk vite at det skulle komme en ny film) fra den kom ut i 2008. Så filmskapere, vi har ikke glemt hva som ble fortalt om fortiden der. Hehe. Men alt i alt, som sagt, en morsom og musikalsk filmopplevelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokopuddingen Skrevet 31. juli 2018 #25 Del Skrevet 31. juli 2018 15 timer siden, Hallaisikken skrev: Jeg likte den nye Mamma Mia-filmen jeg også! Utrolig mye fengende ABBA-musikk og morsomme scener. Dessverre var det endel ting med den nye filmen som ikke stemte med den forrige og det ødela litt for meg. Her er noen eksempler jeg la merke til: 1. I Mamma Mia skrev Donna i dagboken at hun først møtte Sam, Bill og til slutt Harry. I Mamma Mia 2 møter hun Harry, Bill også Sam. 2. I første film spiller Harry på en gitar han ga til Donna da hun var ung. Han synger at han savner sommeren hvor de var sammen og dro til Paris, var masse på stranden og besøkte Eiffeltårnet. I 2-eren er romansen mellom de forklart som nærmest en One-Night-stand og ingen gitar er i bildet. 3. På bildene de viser fra gamle dager i Mamma Mia har guttene en tydelig Hippie/rocket stil. Sam har langt hår og de hadde endel tatoveringer (en av de to øyne på knærne som jeg kan huske). Dette er virkelig ikke fulgt opp i den nye filmen, og ingen av guttenes stil eller hår ser ut til å stemme med bildene fra fortiden i forrige film. 4. Streep («gamle» Donna) har blå øyne, Lily («unge» Donna) har brune så langt jeg kan se. En annen ting er at jeg ikke har noe forhold til hvem Cher er fra før av, så for meg ble det bare litt rart og føltes veldig palplassert de scenene med henne. Jeg synes hun så nesten like gammel ut som Streep, så det var lite troverdig at hun var moren i tillegg til at jeg ikke forsto meningen med hvorfor hun plutselig kom. Romansen med Fernando var i og for seg grei, men om de mente å si at det var faren til Donna detter jeg helt av. Det er for usannsynlig at en fra øyen og hun kunne fått en datter med så lyst hår og blå øyne. Så dette var bare noen tanker jeg fikk da jeg så den. Men absolutt verdt en kinotur og elsket mange av sangnummerne som «Waterloo», «When I kissed the teacher», «Angel eyes» og «Why did it have to be me». Men historiemessig synes jeg de burde de holde seg til det de forteller i eneren slik at det blir troverdig og holder seg til forventningene. For vi (eller jeg i alle fall) har sett Mamma Mia med jevne mellomrom (og litt ekstra da jeg fikk vite at det skulle komme en ny film) fra den kom ut i 2008. Så filmskapere, vi har ikke glemt hva som ble fortalt om fortiden der. Hehe. Men alt i alt, som sagt, en morsom og musikalsk filmopplevelse! Enig med deg! Elsket filmen, har sett den flere ganger, men det var mye som ikke stemte med den forrige. I den forrige filmen var jo moren til Donna død? Men i denne lever hun i beste velgående, hehe. men ja, en superkoselig film og flotte sanger :) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 31. juli 2018 #26 Del Skrevet 31. juli 2018 Cher har en flott stemme og da de sang Fernando var det nydelig. Men da hun kreket seg inn på slutten, var det ikke greit. Bare feil. Meryl Streep hadde ikke tid, men jeg synes de to scenene hun var med i var så bra. Cher eller ikke, Meryl er stjerna! Har sett filmen to ganger. Blir sikkert fler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddy Skrevet 31. juli 2018 #27 Del Skrevet 31. juli 2018 Elska filmen. Jeg og bestevenninna mi så den ilag og sang sangene og smådansa på vei hjem. En skikkelig feel good film😍 Like god som 1eren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå