Gå til innhold

Mamma Mia 2 - spoiler warning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igjen, dette er en tråd for de som har sett filmen eller som ikke har noe imot spoilere. 

Hva syntes du om filmen? Jeg så den med min mor idag, og hun sa at BA ga den terningkast 3, men vi begge likte den. Folk lo, damen til venstre for meg satt og gråt, og folk klappet da filmen var ferdig. Det var en veldig fin kinoopplevelse. 

Jeg likte veldig godt de nye skuespillerne som spilte de yngre versjonene av Donna og de andre. Jeg var spesielt imponert av Lily James.  Det var mye humor, og det trengte filmen. Jeg likte veldig godt at Cher var med, men jeg skulle ønske hun var med litt mer. 

Det er noen ting jeg syns var litt rart. Jeg syns egentlig at Meryl Streep ikke trengte å være med i filmen. Jeg liker henne kjempe godt, memn det var rart at hun ble med. Det er ganske tydelig at de tok henne med i slutten fordi hun er berømt. Det er ganske tydelig at de skrev manuset rundt det faktum at hun ikke kom til å være med meste parten av tiden (kanskje hun ikke ville eller hadde tid), så jeg syns det var litt teit at hun viste seg helt i slutten. Da hun ikke viste seg i traileren gikk det rykter om at hun ikke kom til å være med, og da fikk vi beskjed om at det skulle hun, men det føles litt som en løgn. Hun var jo "egentlig" ikke med. To minutter i slutten teller ikke. 
Jeg syns også egentlig at de bare kunne laget en film om gamle dager uten å ha med nåtiden. Det var liksom veldig deprimerende at vi før vite at moren er død, og vi vet ikke hvorfor. Det var vanskelig å se for meg at unge Donna var borte i fremtiden. 

 

Anonymkode: 8462b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig med deg i alt du skriver.

Jeg likte filmen, jeg satt og småsnufset (når det var høylydte scener slik at ingen skulle høre det) og syns det var så trist at Donna var død.

Det var morsomt å se unge Donna med de tre mennene. Morsomt med han som var så pågående og så var han jomfru, skjønner jo at han på en måte ble forelsket i Donna da hun var så sprudlende og glad og ga han en så fin opplevelse. 

Jeg syns de hadde satt sammen et veldig bra persongalleri, og selv om det var veldig mye klisjé så stemte alt så bra allikevel. Var litt morsomt med han billettmannen til den fergen. 

Jeg likte heller ikke at de hadde med Meryl Streep på slutten, det var så unødvendig, syns jeg. Enten skulle hun vært med hele filmen og handlingen hadde vært en litt annen, eller så kunne de kuttet henne ut - evt bare hatt henne med i tilbakeblikk da hun var litt eldre enn den unge Donna. 

Jeg syns denne filmen var en sterk 4'er, kanskje en svak 5'er og det eneste som trakk ned var at de hadde med Donna på slutten. Ellers var alt akkurat så mye musikk det skulle være og akkurat så mye klisjé at det ble "riktig" osv. 

Jeg likte overgangene mellom gammelt og nytt. Det var morsomt å se historien til Donna som ung med alle hennes menn og hvordan hun kunne endt opp med (Pierce Brosnan) allerede før Sophie var født dersom Donna ikke hadde blitt med Bill på båten. 

Anonymkode: ba7e7...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den veldig godt. Kommer til å se den flere ganger, som med nr en.

Syns det var veldig trist/rørende med Donna i kirken. 

Jeg både lo, sang og gråt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tårene renner bare jeg tenker på den scenen i kirka (barnedåpen)...

Ellers ble jeg imponert over stabiliteten til de greske fiskebåtene fulle av dansende folk, og at skipperne klarte å holde rett kurs og plass i «konvoien» uten å se noe særlig pga alle folkene om bord. Gode motorer hadde de også, tydeligvis.

Og et tips til de som ikke har sett filmen ennå; bli sittende til etter rulleteksten 😉

Anonymkode: 6185a...be1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte jo sangen i kirken og sånn, men jeg syns det er litt teit med spøkelser liksom. Jeg er ikke sånn som tror at "de døde er med oss", så for meg ble det litt kleint at hun plutselig stod der og sang med datteren. Jeg syns det var en fin sang, men ja... litt rart. 

Anonymkode: 8462b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tårene renner bare jeg tenker på den scenen i kirka (barnedåpen)...

Ellers ble jeg imponert over stabiliteten til de greske fiskebåtene fulle av dansende folk, og at skipperne klarte å holde rett kurs og plass i «konvoien» uten å se noe særlig pga alle folkene om bord. Gode motorer hadde de også, tydeligvis.

Og et tips til de som ikke har sett filmen ennå; bli sittende til etter rulleteksten 😉

Anonymkode: 6185a...be1

Hva skjedde etter rulleteksten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Og et tips til de som ikke har sett filmen ennå; bli sittende til etter rulleteksten 😉

Anonymkode: 6185a...be1

Etter? Men... alle gikk ut i vår kinosal fordi de slo på lyset. :P Jeg lurte på om det var noe annet som kom, men alle gikk jo. Kan du ikke fortelle hva som kommer etter??? :)  
Jeg så jo selvfølgelig den syngingen, men det var vel før.

Anonymkode: 8462b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tårene renner bare jeg tenker på den scenen i kirka (barnedåpen)...

Ellers ble jeg imponert over stabiliteten til de greske fiskebåtene fulle av dansende folk, og at skipperne klarte å holde rett kurs og plass i «konvoien» uten å se noe særlig pga alle folkene om bord. Gode motorer hadde de også, tydeligvis.

Og et tips til de som ikke har sett filmen ennå; bli sittende til etter rulleteksten 😉

Anonymkode: 6185a...be1

Filler'n. Jeg sitter alltid til etter rulleteksten vanligvis, jeg pleier som regel å være den siste som går ut, men nå irriterer jeg meg skikkelig over at jeg gikk før rulleteksten var helt ferdig.

Dette er en spoilertråd, de som ikke har sett filmen og ikke vil vite hva som skjer holder seg unna tråden, så du kan godt fortelle hva som skjedde, syns jeg. :) 

Anonymkode: ba7e7...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den veldig godt, ordentlig feel-good film :)
Var full kinosal, mye latter, litt snufsing og klapping.
Likte hvor "samkjørt" de nye og gamle karakterene av de samme personene var.
Jeg er hakket svak for Tanya og Rosie, de er en herlig duo 😄
Synes ikke det gjorde noe at Meryl Streep var med på slutten,
var på hakket til å sippe ordentlig under den siste scenen ❤️

Men.. Et spørsmål jeg har stilt meg etter filmen,
for jeg husker ikke helt fra første filmen åssen det var;
vet/visste Donna hvem sin egen far var?
Eller er det en mulighet for at det er Fernando Cienfuegos? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også at Fernando var faren til Donna.

Syns det var rart hvor fort trappen ble fikset. Den raste jo helt, og så plutselig var den oppe igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Dominic Cooper med i denne også? 

Anonymkode: 3cb47...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Dominic Cooper med i denne også? 

Anonymkode: 3cb47...24f

Ja, men ikke like mye som den første.

Anonymkode: 8462b...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det sånn at Fernando var Donnas far, fordi Ruby møtte han i 1959. Men han må vel ha visst at han var faren, fordi jeg nekter å tro at han bare tilfeldigvis «snublet» over hotellet til barnebarnet sitt etter datteren hans døde. 

Anonymkode: 8462b...2b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsto det sånn at Fernando var Donnas far, fordi Ruby møtte han i 1959. Men han må vel ha visst at han var faren, fordi jeg nekter å tro at han bare tilfeldigvis «snublet» over hotellet til barnebarnet sitt etter datteren hans døde. 

Anonymkode: 8462b...2b3

Han og Ruby hadde muligens et kort og intenst forhold og så ble hun gravid uten at han visste det? Og derfor visste han ikke at hun hadde blitt gravid og fått Donna. 

Ruby har jo ikke vist seg, det har jo gått gjennom hele filmen, at hun aldri dukker opp noe sted. Så hun har helt sikkert ikke vært på den øya der Donna flyttet til da hun ble gravid med Sophie. 

Hvis det er sånn at Fernando er faren da, det var det vel bare antydet i filmen?

Anonymkode: ba7e7...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 3.28, Lady Lovelylocks skrev:

Hva skjedde etter rulleteksten?

Det lurer jeg sånn på også, noen som vet??😊

Anonymkode: cfeb9...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22. juli 2018 den 9.40, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg sånn på også, noen som vet??😊

Anonymkode: cfeb9...a47

Han som sitter i billettluken og kommenterer synger:)take a chanche on me:alice:...

Elsket denne filmenm blir så GLAD av de folkene der, dyktige skuespillere&musikken er magisk, storkoste meg!

:hjerte::vin::vin:

Anonymkode: 3d1cb...675

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntes den var overraskende bra, og mindre tøysete enn den første. Chers rolle var helt overflødig. Virker som de følte at de måtte ha inn en ekstra superstjerne for å erstatte Meryl. Jeg pleier også se ferdig rulleteksten, men vi satt ytterst på raden og ble tvunget ut av alle de som begynner å pakke sakene fem minutter før filmen er slutt 😛 Men får vente på dvd'en. 

Anonymkode: 2d294...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syntes den var overraskende bra, og mindre tøysete enn den første. Chers rolle var helt overflødig. Virker som de følte at de måtte ha inn en ekstra superstjerne for å erstatte Meryl. Jeg pleier også se ferdig rulleteksten, men vi satt ytterst på raden og ble tvunget ut av alle de som begynner å pakke sakene fem minutter før filmen er slutt 😛 Men får vente på dvd'en. 

Anonymkode: 2d294...873

Synes det var kult med Cher jeg, stemmen hennes løfter et hvert stykke.

Anonymkode: cfeb9...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han som sitter i billettluken og kommenterer synger:)take a chanche on me:alice:...

Elsket denne filmenm blir så GLAD av de folkene der, dyktige skuespillere&musikken er magisk, storkoste meg!

:hjerte::vin::vin:

Anonymkode: 3d1cb...675

Hehe stilig, synd jeg missa det😁

Anonymkode: cfeb9...a47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...