Gå til innhold

Øyekatarr + kontaktlinser = legevakt?


yunayinu

Anbefalte innlegg

Hei!

Ble plutselig veldig rød på øyet, det svir og renner litt. Tror det kan være øyekatarr for jeg har ikke tåkesyn eller lysskyhet. Jeg bruker linser og har lest på nett at hvis man da får rødt øye må man oppsøke lege med en gang?  Kan utvikle seg til hornhinnbetennelse står det?

Har selvfølgelig fjernet linsene. Burde jeg stikke på legevakta eller bare se det an til i morgen såfremt det ikke dukker opp nye symptomer?

Endret av yunayinu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring og hør. Normalt ville jeg ventet til fastlegen åpnet, men jeg bruker ikke linser :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller prøv optikeren. Men de er jo stengt nå. 

Anonymkode: 82836...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at du har tatt av deg linsene da de vil bare skape mer irritasjon. Kok opp 1l med en teskje salt og skyll øynene når vannet er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Håper at du har tatt av deg linsene da de vil bare skape mer irritasjon. Kok opp 1l med en teskje salt og skyll øynene når vannet er kaldt.

Det står da at Ts har fjernet linsene 

Anonymkode: 70b0b...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står da at Ts har fjernet linsene 

Anonymkode: 70b0b...59b

Ok, fikk ikke det med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får dette noen ganger. Brukt linser i mange år. Fjerner linsene og skyller med saltvann noen dager. Pleier å gå fint over. Går det ikke over etter noen dager, eller du får puss, smerter etc oppsøker du selvfølgelig optiker eller lege.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjedd meg to ganger. Valgte å ta turen på legevakta. Røde øyne kan være akutt glaukom også, og det er ubra. Hos meg var det øyebetennelse begge gangene. Fikk kloramfenikol temmelig fort, men likevel rant det puss i en dag eller to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

I morgen den dag bør du ta deg en tur til fasthomøopaten din, bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...