Gå til innhold

Enkelt bryllup med enkel fest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilke muligheter finnes for å gjøre det enklest mulig, uten for mye oppstyr og høytidelighet?

Alt vi ønsker er å gifte oss med hverandre. Ha en koselig dag sammen, der vi gjerne overrasker folk med å bli/være gift. Uten stress og mas mtp gaver, mat, drikke, o.l.

Be inn til sommerfest f.eks. der vi på forhånd har vært i kirken/tinghuset/etc. Men at de nærmeste er bedd på kaffe og kaker til vi kommer hjem iført finere klær.

Vi må vel ha vitner/forlovere, aner bare ikke hvem det skal være.

Hvordan gjorde dere det?

Anonymkode: 0a093...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke giftet oss ennå, men planen er borgerlig bryllup på rådhuset sammen med forlovere, forlovernes partnere og våre foreldre; til sammen 10 personer. Deretter tar vi rett og slett med oss de samme personene ut på middag på et sted vi er veldig glade i både pga maten og pga særpreget. Stedet er bra, men likevel uformelt. Vi vil avslutte dagen med overnatting i brudesuiten på et hyggelig hotell. Ingen av gjestene våre har lang reiseveg, så det vil ikke forventes at vi betaler overnatting for dem.

Mannen til min forlover er en svært grundig og dyktig hobbyfotograf. Jeg har sett arbeidene han har gjort, og sammenliknet med de fleste andre som har hatt ikke-profesjonell fotograf, skiller bildene hans seg milevidt ut i positiv retning (både teknisk og kunstnerisk). Fotograferingen blir gaven til oss fra dem. 

Til antrekk vil jeg enten bruke bunaden min eller kjøpe en enkel kremhvit kjole. Hår og sminke ordner jeg selv, men jeg kommer til å bestille brudebukett fra blomsterdekoratør. 

Vi vurderte lenge om vi skulle gjøre det superenkelt med ambassadebryllup i hemmelighet. Vi ville likevel trengt forlovere, men kun til å underskrive forlovererklæringen. Ambassadene stiller med vitner til selve seremonien. Grunnen til at vi gikk bort fra det er rett og slett hensynet til familien. Selv om det er «vår dag» vet vi at både hans og mine foreldre er av typen som ville blitt lei seg for ikke å få dele dagen med oss dersom vi hadde gjort det på den måten. Med den vissheten i bakhodet ville ingen av oss kunne nyte dagen fullt ut. 

Anonymkode: 2ccd2...80c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange som har hatt et enkelt bryllup? 🙈

Anonymkode: 0a093...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gifta oss på Tinghuset og inviterte på fest en måned etterpå. Målet var å gjøre det rimelig og mer som en hvilken som helst fest enn et bryllup. Ingen av oss liker å ha fokus rettet mot oss. For å få det billig ble det riktignok litt jobb. Vi brygga øl, kjørte noen turer til Sverige for å smugle vin og lagde maten selv. Ble veldig vellykka, omtales fremdeles som det morsomste bryllupet folk har vært i, og totalen havna på 25 000 med 60 gjester. Hvis jeg skulle gjort noe annerledes hadde det vært å være litt mindre gjerrigknark og leid noen som kunne hjelpe til underveis. (Men nå skal vi skilles så egentlig angrer jeg ikke 😊

Anonymkode: c1340...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjorde som dere, men hadde også med søsken med partnere. Ble 20 til sammen. Hadde ikke noen etterfest eller noe.

Anonymkode: 265c7...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.7.2018 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Vi gjorde som dere, men hadde også med søsken med partnere. Ble 20 til sammen. Hadde ikke noen etterfest eller noe.

Anonymkode: 265c7...9a6

Hva gjorde dere etter vielsen da? Bare rett hjem? 

Anonymkode: e15ab...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen flere? Er det så uvanlig å gjøre det så enkelt? 🙈 TS

Anonymkode: 0a093...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss alene på ambassade i utlandet og inviterte nærmeste familie (12 stykker) på hagefest hos oss helgen etter vi kom hjem. Bestilte enkel tapas og bakte en kake selv. Det var veldig enkelt, uformelt og hyggelig. Akkurat som vi ville ha det ☺️ 

Anonymkode: 18556...425

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vielse på tinghuset, så gikk vi på restaurant med forloverne etterpå (kun oss 4). Det var ekstremt enkelt.

Jeg har flere venninner som har hatt "enkle" bryllup. Tinghuset (eller rådhuset nå i senere tid) og vennefest etterpå. Noen har gått på restaurant, noen har hatt spleisefest.

Alle har vært veldig hyggelige :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet oss på en torsdag midt på dagen hos byfogden. Piknik i parken etterpå, spiste og drakk sjamppis, skravlet og koste oss. 8 venner tilstede. Gikk og spiste indisk på kvelden.

Helt topp dag!

Anonymkode: ea827...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å høre 😍 TS

Anonymkode: 0a093...6d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2018 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde dere etter vielsen da? Bare rett hjem? 

Anonymkode: e15ab...e40

Etter vielsen stakk vi hjem, og så møtte vi familien på restaurant på kvelden. Noen venner følte seg snytt for en fest, men det får så være.

Anonymkode: 265c7...9a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen
På 20.7.2018 den 23.32, AnonymBruker skrev:

Hvilke muligheter finnes for å gjøre det enklest mulig, uten for mye oppstyr og høytidelighet?

Alt vi ønsker er å gifte oss med hverandre. Ha en koselig dag sammen, der vi gjerne overrasker folk med å bli/være gift. Uten stress og mas mtp gaver, mat, drikke, o.l.

Be inn til sommerfest f.eks. der vi på forhånd har vært i kirken/tinghuset/etc. Men at de nærmeste er bedd på kaffe og kaker til vi kommer hjem iført finere klær.

Vi må vel ha vitner/forlovere, aner bare ikke hvem det skal være.

Hvordan gjorde dere det?

Anonymkode: 0a093...6d4

Det høres helt fantastisk avslappende ut ! Brylluosplanlegging og bryllup til 100 000 er stress! Trenger ikke bli mindre hyggelig eller romantisk, med sommerfest i ettertid..❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde vielse i tinghuset med bare foreldre. Festen ble med venner på hytta, 50/50 hans og mine, totalt 20 stk. Hadde enkel middag (alle hjalp til med maten, så det gikk nesten av seg selv), noen selskapsleker og dansing til langt på natt, og koselig frokost dagen derpå. Kunne ikke hatt en bedre feiring! Totalt kom det på rundt 5000 inkludert drikke (men noen av gjestene hadde med en flaske vin selv).

Anonymkode: 11d85...b8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet oss på Tinghuset. To av mannens kompiser var vitner. Vi spanderte en god lunsj på dem etterpå, drakk sjampis og bare kosa oss i sola. Ingen andre visste noe, akkurat slik vi ville ha det.

Anonymkode: 47c88...f82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Giftet oss på Tinghuset. To av mannens kompiser var vitner. Vi spanderte en god lunsj på dem etterpå, drakk sjampis og bare kosa oss i sola. Ingen andre visste noe, akkurat slik vi ville ha det.

Anonymkode: 47c88...f82

Åååhh, slik ville jeg hatt det også! Jeg vil ikke at noen skal vite om det før vi er gift.

Ts, det er ikke så uvanlig å gjøre det svært enkelt. Et vennepar av meg giftet seg på Tinghuset med to av de nærmeste vennene sine som vitner. De inviterte de to vennene hjem til seg etterpå og serverte en helt enkel rett til middag. Et annet vennepar av meg gjorde nesten det samme, men da dro vi til en liten og hyggelig restaurant og spiste middag. Vi var maks ti gjester.

Anonymkode: aadc5...ce7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åååhh, slik ville jeg hatt det også! Jeg vil ikke at noen skal vite om det før vi er gift.

Ts, det er ikke så uvanlig å gjøre det svært enkelt. Et vennepar av meg giftet seg på Tinghuset med to av de nærmeste vennene sine som vitner. De inviterte de to vennene hjem til seg etterpå og serverte en helt enkel rett til middag. Et annet vennepar av meg gjorde nesten det samme, men da dro vi til en liten og hyggelig restaurant og spiste middag. Vi var maks ti gjester.

Anonymkode: aadc5...ce7

Joda, med da fikk de vite at dere skulle gifte dere?

Jeg ønsker at det skal være en stor overraskelse. Ei bekjent av meg gjorde det sammen med en barnedåp f.eks. uten at noen visste det. Folk skjønte ikke noe da presten holdt så lang tale etter dåpen mens foreldre og barn gikk ut. Så kom kirkemusikken på, dørene åpnet seg og foreldrene kom inn igjen iført andre klær enn i dåpen. Folk måpte og gråt ;)

Men regner med de hadde forlovere som måtte vite om dette?

Anonymkode: 0a093...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, med da fikk de vite at dere skulle gifte dere?

Jeg ønsker at det skal være en stor overraskelse. Ei bekjent av meg gjorde det sammen med en barnedåp f.eks. uten at noen visste det. Folk skjønte ikke noe da presten holdt så lang tale etter dåpen mens foreldre og barn gikk ut. Så kom kirkemusikken på, dørene åpnet seg og foreldrene kom inn igjen iført andre klær enn i dåpen. Folk måpte og gråt ;)

Men regner med de hadde forlovere som måtte vite om dette?

Anonymkode: 0a093...6d4

Forloverne i det første tilfellet med det venneparet visste det ja, men ingen andre.  

Jeg ønsker også veldig at ingen skal vite noe. Jeg vil egentlig ikke ha forlover heller jeg, kun vitner under vielsen som kan være hvem som helst for min del. Jeg vil egentlig ikke ha noen stor fest heller, men kanskje be inn til en vanlig sommerfest eller noe. Da slipper vi alt gavestyr og taler osv ;) 

Anonymkode: aadc5...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en annen ting også. Jeg vil egentlig heller ikke at noen skal vite om at vi skal forlove oss snart heller, men det vil jo folk etter hvert se når ringene er på 😅

Anonymkode: aadc5...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...