Gå til innhold

Hvor velger dere å sitte hvis bussen er tom?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg tenker hvis dere skal sitte på bussen...la oss si rundt 30 minutter og det er fritt frem på setene,  hvor velger du å sette deg? 

Kan også legge til at det vil komme mange flere på bussen de neste stoppene så det vil bli fullt til slutt. 

Helt fremme?  I midten?  Helt bak? Innerst eller ytterst? Legger du veske/sekk på setet,  gulvet eller fanget? 

Mitt svar: helt bakerst I bussen I hjørnet men når jeg ser folk skal på bussen så strekker jeg foten ut slik at folk ser det er folk helt bakerst, da unngår de ofte å sette seg helt bak ved meg. 😂

Jeg har også sekken mellom bena. 

Endret av Oddy
AnonymBruker
Skrevet

Bakerst på høyre side. Legger alltid, veska i sete ved siden, og jakka kan få et eget sete, og vips kan jeg legge opp beina, og sove. 

Anonymkode: 33333...d51

• Liker 1
Skrevet

Pleier å ta en vindusplass like ved en av utgangene. 

• Liker 3
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest Kariannne
Skrevet

Vindu ca midt i bussen nær utgang

AnonymBruker
Skrevet

Rett bak bakdøren, på venstre side ved vinduet. Sekken i setet ved siden av, men flytter den selvfølgelig hvis det begynner å bli fullt.

Så sitter jeg der og hører på musikk, ser drømmende ut av vinduet og later som om jeg er med i en musikkvideo 😂👍

Anonymkode: b4525...c2a

• Liker 2
Skrevet

Hvis jeg er alene så sitter jeg på midten nær utgangen. Er jeg med sønnen min så er det som regel fremme. Og er det med venner så er det som et firersete bak i bussen. :) Veska ligger som regel på setet ved siden av.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis bussen er helt tom, må jeg sette meg på førersetet, ellers blir bussen stående stille.

Anonymkode: cfd93...097

• Liker 4
Gjest Stella Rose
Skrevet

Vindu, ved midtgangen.

Skrevet

I Oslo har vi 1 pers seter og setter meg på de når jeg har mulighet. Da kan jeg ha sekk eller veske i setet med meg, for de er store nok til det. Man kan sitte 2 i de, men ikke 2 fremmede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt avhengig av ruta og typen buss. Typisk bybuss setter jeg meg ofte nært midten, på mer typiske turbusser ofrer langt fram. Om det er litt svingete setter meg gjerne langt fram eller i alle fall så jeg har god oversikt, jeg blir ganske reisesyk. Så lenge det skal flere på bussen, setter jeg alltid tingene mine ved beina, og sitter mot vinduet. De få gangene jeg har med bagasje, prøver jeg å la den ta opp minst mulig plass.

Anonymkode: d2a4d...4e6

AnonymBruker
Skrevet

Sete foran utgangen i midten, ved vinduet. Sitter alltid der hvis det er ledig, noe det er 90% av gangene her hvor jeg tar buss. 

Anonymkode: 19126...9a7

AnonymBruker
Skrevet

Setter meg alltid nær den bakerste utgangen, med vindusplass. Har tingene mine i det andre setet, men flytter dem hvis alle 2-seterne blir opptatte. 

Anonymkode: 9ecbc...955

Skrevet

Der jeg bor og tar buss så ser man at det er folk uansett hvor de sitter. Jeg pleier å sette meg midt på eller fremme. Har alltid sekk, veske eller poser nede ved beina eller på fanget for det kommer nesten alltid masse folk på. Dette er i en by. Noen ganger står jeg også, uansett om det er tomt eller ei.

Når jeg er på besøk hjemme, hvor det er mer landlig så er jeg ikke så nøye på å sette veska osv på fanget eller ved beina for den bussen er nesten aldri full. Samme når jeg tar buss over lengre strekninger, men flytter alltid greiene mine hvis jeg ser at det kommer mange på.

Gjest Optimo
Skrevet

Liker egentlig å sitte langt foran, jeg. Gjerne første sete på høyre rad. Hater å sitte langt bak, litt avhengig av kjørestilen til sjåføren så humper og gynger det noe så jævlig. Blir bilsyk bare av å tenke på det. 

Sitter ikke lenger bak enn midten hvertfall! 

AnonymBruker
Skrevet

Litt forskjellig egentlig...Men liker meg ofte på bakre del av bussen rett foran "glassveggen" foran stolene foran området der folk står/setter fra seg barnevogner. Da slipper jeg å stirre inn i bakhodet til folk, og man har litt mer oversikt...

Anonymkode: af4b8...afd

AnonymBruker
Skrevet

Setter meg alltid på raden bak bussjåføren, tredje sete forfra. Sitter da på sete nærmest vinduet med vesken ved siden av meg. :)

Anonymkode: 82f8e...668

Skrevet

Nesten bak på venstre side med vinduet. Har vesken på fanget.

Skrevet

Andre eller tredje råd enten fra midten eller starten. Altså midt i masse seter og helst inne ved vinduet.

AnonymBruker
Skrevet

en av de første setene til høyre.

Anonymkode: bb705...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...