Gå til innhold

Forvirrer. Hvordan bli kvitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er altså ca 21 år siden min første fotvorte kom på hælen. Ca 6 år gammel. Jeg har vært hos lege og fotterapeut da jeg 14-15 år. Fotterapeut mente at dette ville kroppen ordne opp i selv. 

Wel. It did not. Har prøvd å fryse de med sånn vorte-greie fra apoteket uten hell. 

Hvordan bli kvitt det? Den største er flere som har vokst sammen. Som var den første. Har en liten en på andre foten. Er redd jeg blir å få store krater i hælen av de største hvis jeg får de kirurgisk fjernet. Og helt ærlig dette er så flaut at jeg tørr faktisk ikke be legen henvise meg til fotspesialist. Likevel. Jeg er lei av de! 

 

20180720_213420.jpg

Anonymkode: 9fa9b...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen har nok sett verre ting i sin karriere! Gå til legen, be om henvisning å få fine føtter og god selvfølelse! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vorter forsvinner med tiden. Noen bruker lengre tid enn andre.

Er jo et virus som gir vorter og det legger seg latent og kan når som helst aktivere seg igjen, men gjør sjeldent det når det først har "sovnet".

Hadde nok gått til lege og forhørt meg. Mine på hender så verre ut enn dine, forsvant etter ca 10 år.

Anonymkode: 38af8...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vorter forsvinner med tiden. Noen bruker lengre tid enn andre.

Er jo et virus som gir vorter og det legger seg latent og kan når som helst aktivere seg igjen, men gjør sjeldent det når det først har "sovnet".

Hadde nok gått til lege og forhørt meg. Mine på hender så verre ut enn dine, forsvant etter ca 10 år.

Anonymkode: 38af8...01c

Jeg har hatt de i 21 går så de går neppe vekk. Er årevis siden jeg fikk noen ny så viruset er neppe så aktivt, men til tross for sterk kropp og godt immunforsvar (omtrent aldri syk) så forsvinner de ikke. 

Anonymkode: 9fa9b...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte neglelakk når jeg var ca.14. Ble borte... (om det var lakken eller tiden, det tør jeg ikke si)    Leste et sted at disse "druidene" for ca. 2000 års tid siden brukte det slimet på "skogsnegler" + et litt grotesk rituale for å bli kvitt vorter også.

Mange av de store produsentene av hudpleie-produkter forsker på dette slimet for tiden( og holder det hemmelig), så det er sikker noe av verdi i det slimet. Kanskje du skal ta å finne deg en slik iberia-snegle som det er så mange av for tiden,  og kline litt slim på helen din:laugh:   

Ritualet husker jeg ikke helt, men det var noe slik som å spikre den opp, og når sneglen er helt inntørket, så burde vorten være borte. Usikker på om dette har noen effekt om man ikke er druid, men...   Worth a try, maybe?:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Beeblebrox skrev:

Brukte neglelakk når jeg var ca.14. Ble borte... (om det var lakken eller tiden, det tør jeg ikke si)    Leste et sted at disse "druidene" for ca. 2000 års tid siden brukte det slimet på "skogsnegler" + et litt grotesk rituale for å bli kvitt vorter også.

Mange av de store produsentene av hudpleie-produkter forsker på dette slimet for tiden( og holder det hemmelig), så det er sikker noe av verdi i det slimet. Kanskje du skal ta å finne deg en slik iberia-snegle som det er så mange av for tiden,  og kline litt slim på helen din:laugh:   

Ritualet husker jeg ikke helt, men det var noe slik som å spikre den opp, og når sneglen er helt inntørket, så burde vorten være borte. Usikker på om dette har noen effekt om man ikke er druid, men...   Worth a try, maybe?:vetikke:

Har hørt om at neglelakk kan fungere. Vil i så fall vente til høsten. Bare er så usikker på hvordan det blir hvis de faller ut til slutt så store som noen av de er. Vil "krateret" fylle seg med nytt fett og hud? Eller hvordan blir det? Har jo hatt noen som har blitt borte av seg selv, men de har vært små så det har ikke vært så mye arr å få. Virket dessuten mer som at de døde fra roten og utoer. Slik at det ikke plutselig ble hull etter en fotvorte med en slik "kjegle-formet" rot som stikker ned gjennom alle hudlagene. Lurer på hvordan den dør når man smører lakk på. Har prøvd å ligge med bananskapp på de en hel natt. Det skulle visstnok forgifte og drepe dem. Det funket ikke. 

Å henge opp sneglen er nok bare overtro, men godt mulig det er noe i slimet som dreper vorten. Tror dog jeg da heller begynner med neglelakk. 😛 

Anonymkode: 9fa9b...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde fotvorter i tenårene, og alle gikk bort av seg selv etter varierende tid.  Nå er det minst 20 år siden jeg har fått noen.

Anonymkode: be523...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra en ulltråd over vortene 3 ganger. Be fadervå like mange ganger og be om at de skal gå bort og spytt på marken for hver gang. Grav ned tråen. Når tråen har råttnet er vortene borte. Eller: kjøp verucid linniment på apoteket uten resept, følg bruksanvisningen og vortene blir borte etter en stund. Eller: gå til legen og få de brent bort, da får du sår men de blir borte med en gang. Eller: gå på apotek og kjøp et slikt sett som fryser de bort, da blir vortene også borte etter en stund. Alle metodene virker. Det som sjelden virker( som du har erfart) er å vente på at det skal gå bort av seg selv. Det KAN i teorien skje, men det har jeg aldri opplevd. Vanligvis blir det flere vorter. Hilsen fra Finmark.

Anonymkode: 4d46e...4ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet masse med fotvorter etter jeg var i militæret, gikk ikke bort uansett hvor mye jeg frøs dem hos legen. Bestemte meg for å teste alle kjerringråd jeg kom over, og det som funka for meg var bananskall 🤗🍌 ta en bit på vortene og teip over slik at det holder seg på plass over natta. Bruk et knivblad (fås kjøpt på apotek, sterile) og skjær av dødt vev - det som blir svart. Gjenta til vorta blir borte 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra en ulltråd over vortene 3 ganger. Be fadervå like mange ganger og be om at de skal gå bort og spytt på marken for hver gang. Grav ned tråen. Når tråen har råttnet er vortene borte. Eller: kjøp verucid linniment på apoteket uten resept, følg bruksanvisningen og vortene blir borte etter en stund. Eller: gå til legen og få de brent bort, da får du sår men de blir borte med en gang. Eller: gå på apotek og kjøp et slikt sett som fryser de bort, da blir vortene også borte etter en stund. Alle metodene virker. Det som sjelden virker( som du har erfart) er å vente på at det skal gå bort av seg selv. Det KAN i teorien skje, men det har jeg aldri opplevd. Vanligvis blir det flere vorter. Hilsen fra Finmark.

Anonymkode: 4d46e...4ba

Fryse-sett har ikke fungert. Har også prøvd en type salve. Den var litt grov på en måte. Det hjalp ikke det heller. Jeg kom til å tenke på at jeg har jo frikort, så hvis jeg henvises til spesialist som har avtale så blir det vel ikke å koste meg noe som helst. Skulle gjerne fått de vekk fort. Er så lei av de. Har lært meg til hvordan jeg kan sitte og ligge når jeg er barfot for at ingen skal se de. 😛 But still. Det er irriterende. 

Jeg har hatt både kjønnsvorter og herpes. Herpes hadde jeg kun førstegangsutbrudd og siden helt fri. Kjønnsvortene gikk ikke vekk av den medisinen man prøver først, der man pensler noe på de. Måtte få sterkere saker på blåresept. Aldara eller lignende. Da gikk de bort og siden har de vært borte. 

Disse jævla fotvortene derimot...

Anonymkode: 9fa9b...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fryst de hos legen,eller var det bare hjemme?

Anonymkode: aa184...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å henge opp sneglen er nok bare overtro, men godt mulig det er noe i slimet som dreper vorten. Tror dog jeg da heller begynner med neglelakk. 😛 

Vil tro det., JA :laugh: Og ja, tenker at neglelakk kanskje er enklere, og antageligvis et noe mer "delikat" alternativ om man vil prøve noe. Tror ikke du finner noen særlig fornuft og/eller vitenskaplig forklaring på OM, eller hvorfor neglelakk evt. skulle fungere, annet enn ville spekulasjoner og historier om at det funker.

Når det er sagt, så har har jeg faktisk tenkt å prøve snegleslim (u/rituale), om jeg skulle få en til. #4science!!! :balltre:Fikk forøvrig ikke noe arr av den vorten jeg hadde, selv om den var relativt stor.

Ta deg en tur til legen, du. Funker ikke det, så er det jo bare å starte opp med eksperimentering på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge min mor var det eneste som fikk bort vortene på oss barna når vi var små homeopatmedisin. Hun prøvde alt annet først uten effekt. Huden ble helt fin etterpå. 

Anonymkode: 9ebae...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...