Gå til innhold

P-stav


Rings&Things

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal få satt inn P-stav når legen min kommer fra ferie. Jeg er ferdig med barn og vil bare ha noe langvarig som ikke er verken spiral eller piller. Så har kommet fram til at P-stav vil være ganske greit. 

Noen med erfaring? Endret syklusen seg merkbart? Mistet/beholder blødning hver mnd? Hva med hvor påvirket en blir av hormoner? Jeg ble mer PMS av å gå på Loette enn av å ikke gå på noen ting. Har ganske stor blødning når jeg har mensen, så har et lite håp om at det i alle fall skal redusere blødningen. Så var det bare å huske på å gå og få satt inn ny når den er utgått. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ustabilt humør, mye sur, ingen menstruasjon, oppblåst i magen, mye kvalme, lite/ingen sexlyst, gikk opp en del kilo. Men vi reagerer jo ulikt, så umulig å si om du får samme reaksjon. 

Veldig ubehagelig å ta ut første gang, måtte sitte å lirke ut p-staven. Andre gangen fikk jeg time på dagen og måtte ta den ut i all hastverk da jeg rett og slett ble for dårlig og hissig. 

Hvorfor ikke begynne med ikke hormonell prevensjonsmiddel? 

Anonymkode: 27941...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ustabilt humør, mye sur, ingen menstruasjon, oppblåst i magen, mye kvalme, lite/ingen sexlyst, gikk opp en del kilo. Men vi reagerer jo ulikt, så umulig å si om du får samme reaksjon. 

Veldig ubehagelig å ta ut første gang, måtte sitte å lirke ut p-staven. Andre gangen fikk jeg time på dagen og måtte ta den ut i all hastverk da jeg rett og slett ble for dårlig og hissig. 

Hvorfor ikke begynne med ikke hormonell prevensjonsmiddel? 

Anonymkode: 27941...bf4

Som kobberspiral? Jeg har angst for å dra til gynekologen. Tørr ikke en gang å ta celleprøve. Har utsatt det i tre år. Å sette inn spiral. Nei takk. Jeg syntes det var svært smertefullt når de sjekket åpning under fødsel. Får vondt av å bli bunnet under sex. Veldig følsom/pinglete livmorhals. :p Jeg trodde stav var i alle fall bedre enn piller, men det der hørtes ikke noe særlig ut. 

Anonymkode: c3af8...16c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Som kobberspiral? Jeg har angst for å dra til gynekologen. Tørr ikke en gang å ta celleprøve. Har utsatt det i tre år. Å sette inn spiral. Nei takk. Jeg syntes det var svært smertefullt når de sjekket åpning under fødsel. Får vondt av å bli bunnet under sex. Veldig følsom/pinglete livmorhals. :p Jeg trodde stav var i alle fall bedre enn piller, men det der hørtes ikke noe særlig ut. 

Anonymkode: c3af8...16c

Kom borti AB..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker p-stav. Blødde 1 uke når jeg satt den inn, og siden nesten ingenting :) Ingen merkbare bivirkninger, og ingen mensen! Det vil si, blør ørlite grann 2-3 dager, kanskje hver 3. Måned. Det holder i massevis med et truseinnlegg, så vet ikke om det kvalifiserer til blødning en gang 😅 

Humøret, sexlysten, vekta og alt har stabilisert seg veldig når jeg byttet fra piller til stav :) Definitivt min favorittprevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Rings&Things skrev:

Hei. Jeg skal få satt inn P-stav når legen min kommer fra ferie. Jeg er ferdig med barn og vil bare ha noe langvarig som ikke er verken spiral eller piller. Så har kommet fram til at P-stav vil være ganske greit. 

Noen med erfaring? Endret syklusen seg merkbart? Mistet/beholder blødning hver mnd? Hva med hvor påvirket en blir av hormoner? Jeg ble mer PMS av å gå på Loette enn av å ikke gå på noen ting. Har ganske stor blødning når jeg har mensen, så har et lite håp om at det i alle fall skal redusere blødningen. Så var det bare å huske på å gå og få satt inn ny når den er utgått. 😛 

Syntes p stav er helt jævlig.

Blødde først 3 mnd i strekk, så annen hver uke, så hadde jeg annenhver gang 1 uke pause / 3 uker pause. Etter det har den bare vært helt på bærtur! Kan ha mensen 3 ganger på 1 mnd liksom. Lagt sinnsykt mye på meg og. Aldri blødd så mye før som med staven! Gleder meg til å få den bort. snart hatt den i 3 år

 

Anonymkode: 4661d...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...